mgr Bożena Chrząstek – Szkoła Podstawowa im. G. Piramowicza w Kłomnicach.
- nauczyciel przypina na tablicy liście z napisanymi na nich działaniami (dodawanie i odejmowanie w zakresie 1000) zał. nr 1
- uczniowie dokonują obliczeń, a wyniki dopinają
- porządkują liczby rosnąco
- odwracają na drugą stronę liście i odczytują zapisane sylabami hasło:
wi - ta - my wio - snę że - gna - my zi - mę!
Układanie zdań w odpowiedniej kolejności dotyczących nadejścia wiosny i podkreślenie prawidłowej odpowiedzi. karta pracy nr 1
20 marca
21 marca
Śnieg
Topnieje
Zalega grubą pokrywą
Słońce
Wznosi się coraz wyżej i grzeje mocniej
Jest coraz niżej i grzeje słabiej
Wiosną dni staja się
dłuższe
Krótsze
Temperatura powietrza jest
Niższa niż w zimie
Wyższa niż w zimie
Na rzekach i jeziorach
Woda jest zamarznięta
Pęka lód, tworzą się kry
Poziom wody w rzekach i jeziorach
Podnosi się
Opada
Pogoda jest
Stała
Zmienna
Mnożenie i dzielenie liczb w zakresie 100 – praca zróżnicowana. Indywidualne obliczanie liczb w ciągu malejącym i odczytanie hasła „Zwiastuny wiosny” karta pracy nr 2
10 x 10 =
Z
9 x 7 =
S
4 x 7 =
N
9 x 9 =
W
8 x 8 =
A
3 x 7 =
Y
6 x 9 =
T
4 x 8 =
U
8 x 9 =
I
7 X 7 =
6 X 8 =
5 X 5 =
2 X 6 =
6 X 5 =
kasiaczek99222