Tematyka kompleksowa:
I. Jesień w sadzie - owoce
II. Jesień w ogrodzie - warzywa
III. Jesień w lesie
IV. Jeż przygotowuje się do zimy
I. JESIEŃ W SADZIE – owoce
obszary
aktywności
Cele operacyjne
PN 5 października`09
I.Tu paluszek... słuchanie pioosenki ludowej z gestykulacją. Utrwalanie kolejnych etapów mycia rąk. Zest. zabaw poran. LII/177 Wlaźnik
II.Co lubimy? Słuchanie wiersza I. Salach. Rozpoznawanie owoców najczęściej uprawianych przez człowieka, określanie ich wyglądu oraz smaku po degustacji.
Zabawy na powietrzu – bezpieczeństwo.
III.W ogrodzie warzywnym – zab.ruch. przy piosence, układanie i nazywanie owoców.
G+A
D+E
-znają kolejne etapy mycia rąk
-wiedzą, że owoce są źródłem witamin
-naśladują zachowanie zwierząt
króliczków
WT 06 październik`09
I.Kolorowanie konturów jabłka, gruszki- stosowanie kolorów: czerwony, zielony, żółty.
Zabawa ruch. W sadzie- z elem. podskoku.
II.Małe i duże jabłko - zabawa matematyczna. Próby określania wielkości(3l)
i porównywania wielkości owoców(4l).
Zabawa: Zrywamy owoce
Spacer po najbliższym otoczeniu- szukanie owocowych drzew, dziko rosnących.
III.Listeczki- ćwiczenia oddechowe, zdmuchiwanie bibułkowych listków z dłoni.
F+A
D
-chętnie koloruje obrazki
-posługuje się pojęciami duży, mały, większy od, mniejszy od(4l)
-potrafi umiarkowanie dmuchać na kartkę
ŚR 07 października`09
I.Wesoła gruszka- słuchanie i nauka na pamięć wierszyka, naśladowanie ruchem treści wiersza.
II.Zestaw zabaw ruchowych nr 2 (wg I. Salach, s.11 – 4l)*marsz,*zab.org-porz..Taniec,*ćw.d.g.m. Gruszki,*czworak.Jabłka,*skręty tuł.*z elm.równ.Śliwki,*z elm. skoku Gałąź, *marsz uspokajający.
III.Co słyszymy- słuchanie zjawisk akustycznych z otoczenia. Zbieramy jabłka- zab.ruch. - poruszanie bez potrącania
D+A
A
-przyswaja sobie fragment wierszyka
-próbują wykonać podskoki
-potrafią skupić uwagę podczas słuchania odglosów
CZW 08 październ`09
I.Urządzamy kącik przyrody- rozmowa połączona z działaniem, układanie owoców.
II.Jabłko – wypelnianie konturów jabłka stemplami z gąbki w 2 kolorach- czerwonym i zółtym, wyzbywanie się lęku przed mieszaniem kolorów. Zab.ruch. W sadzie
Spacer w okolicy przedszkola- obserwowanie pogody.
III. Zabawy konstrukcyjne na dywanie wg zainteresowań. Zabawa: Znajdź sobie parę.
E+A
C+A
-zna owoce
-nazywa kolory czerwony i żółty
-bawi się zgodnie
PT 09 października`09
I.Owoce – przeglądanie książeczek i czasopism dla dzieci, wyszukiwanie owoców z polskich sadów.
II.Jabłuszko – śpiewanie piosenki śpiewanej przez n-kę, doskonalenie marszu przy akompaniamencie w rytmie ćwiercnut.
Zabawa ruchowa: Zbieramy jabłka.
Zabawy swobodne w ogrodzie, bezpieczeńst.
III.Zabawy indywidualne w kącikach zainteresowań, utrwalenie wierszyka: Wesoła gruszka, zab.ruch. Pajacyk
B+A
-wskazuje i nazywa owoce na obrazkach
-maszerują po całej sali bez potrącania
-zgodnie bawią się w grupach, nie zabierają sobie zabawek
II. JESIEŃ W SADZIE – warzywa
PN 12 października`09
I.Uzupełnianie kącika przyrody w nowe okazy przyniesione przez dzieci, nazywanie i opisywanie warzyw i owoców. Zestaw zabaw porannych LVI / 180, Wlaźnik.
II.Gdzie schował się pomidorek?- wielozmysłowe poznawanie pomidora oraz innych warzyw. Określanie miejsca ukrycia pomidora. Zab ruch. Z el. rówm. Spacer z jabłkiem.
III.Co powiedziałam? – ćw.słuchowe, n-l wypowiada nazwy z podziałem na sylaby, dzieci odgadują nazwę owocu i pokazują na obrazzku. Zab.ruch. Słońce świeci, deszcz ....
E+F
-znają nazwy przyniesionych warzyw i owoców
-ogląda, dotyka wącha warzywa
-określa miejsce ukrycia przedmiotu
-rozpoznaje nazwę owocu wypowiedzianą z podziałem na sylaby
WT 13 październik`09
I.Czyj to cień? – zab.dyd. – rozponawanie warzyw po ich cieniach. Prawidłowe zachowanie w łazience, czekanie na swoją kolej do umywalki.
II.Segregowanie warzyw- pomidor, cebula, ziemniak. Rozdzielanie warzyw na osobne talerze, nazywanie ich. Porównywanie liczebności zbiorów, przeliczanie do ilu dziecko potrafi. Zab. Spacer z jabłkiem. Spacer do pobliskiego sklepu warzywniczego – oglądanie i nazywanie warzyw.
III.Jesienne owoce- rysowanie kredkami świecowymi znanych dzieciom owoców.
Zabawa ruch. Rozsypane owoce.
...
myszaf