Dzień Dziecka .doc

(25 KB) Pobierz
Dzień Dziecka 2002 – turniej międzyklasowy

Dzień Dziecka

 

I. Turniej międzyklasowy – zajęcia szkolne.

 

drużyny: kl. 0-1, kl.2, kl. 3, kl. 4, kl.5-6

 

1.      Domek z kart (rekwizyty: przynajmniej 1 talia 52kart)

W konkurencji bierze udział po jeden reprezentant każdej drużyny. Zadaniem uczestników jest postawienie jak najwyższego domku z kart w czasie 1 minuty.

(punktacja: jedno pietro=1 pkt; rozwalony domek=0 pkt.)

 

2.      Zadanie pamięciowo-rysunkowe dla całych drużyn (rekwizyty: kartka i kredki dla każdej grupy, tekst)

Prowadzący trzykrotnie czyta poniższy tekst. Uczestnicy mają za zadanie uważnie słuchać i zapamiętać jak najwięcej szczegółów. Potem zabierają się za rysowanie – każda grupa wykonuje jeden rysunek.

TEKST: „ Widziałem żółty dom, który z daleka wyglądał jak kwadrat. Dom miał cztery okna i jedne drzwi oraz czarny dach.

Koło domu rosła duża jabłoń.

Była też kolorowa buda dla psa, ale psa nie było.

Zauważyłem też duży kamień a wokół niego 10 tulipanów żółtych i różowych.”

(punktacja: największa zgodność szczegółów rysunku z tekstem – 5 pkt, itd.)

 

3.      Zadanie bibliotekarskie. (rekwizyty: 10 książek)

a.       kl. 0-1. Zadaniem grupy jest odczytanie tytułów książek;

b.      kl. 2-3. Zadaniem grupy jest odczytanie autorów, ilustratorów, tłumaczy książek;

c.       kl. 4-6. Zadaniem grupy jest alfabetyczne ułożenie książek wg autorów;

(punktacja: wszystkie prawidłowo – 5 pkt., pomyłki – 3 pkt, wszystko źle – 0 pkt)

 

4.      Czułe ucho. (płyta z nagranymi różnymi odgłosami; np szczekanie psa, ryk lwa, itp)

W konkurencji bierze udział jeden zawodnik z każdej drużyny.

Zadaniem jest odgadnięcie 5 odgłosów. (1 prawidłowo odgadnięty odgłos=1pkt)

 

5.      Fajny zegarek. (rekwizyty: dla każdej grupy 1 zegarek – na każdym inna godzina)

Zawodnicy otrzymują do ręki zegarek. Mają za zadanie zapamiętać jak największą ilość szczegółów opisujących ten przedmiot. Po minucie oddają zegarki prowadzącemu. Po czym mają udzielić odpowiedzi na poniższe pytania:

a.       kolor zegarka

b.      marka

c.       materiał, z którego był wykonany

d.      która była godzina

(punktacja: jedna prawidłowa odpowiedź – 1 pkt)

 

6.      Dobrze się znamy. (rekwizyty: chustki lub szaliki do zawiązywania oczu)

Każda grupa po wybraniu reprezentanta ustawia się w kole. Zadaniem zawodników jest rozpoznanie kolegów 1) po głosie (wypowiadają kolejno słowo: „cześć”) 2) po dotyku.

(punktacja: wszyscy rozpoznani – 2 pkt; jedna pomyłka – 0 pkt)

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin