PLAN 5-LATKI LUTY.doc

(249 KB) Pobierz
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ NA MIESIĄC LUTY

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ NA MIESIĄC LUTY

W GRUPIE DZIECI PIĘCIOLETNICH

 

 

 

  TEMATYKA ZAJĘĆ:

 

1. NASZ KARNAWAŁ
 
2. ZDROWIE NASZYM SKARBEM

 

3. SPORTY ZIMOWE

 

4. WESOŁE MUZYKOWANIE  - CZYLI MUZYKA JEST WSZĘDZIE

 

LITERATURA:  

1.     Kalendarz  muzyczny  w  przedszkolu – U. Smoczyńska- Nachtman.

2.     Wychowanie  fizyczne  w  przedszkolu -  K. Wlaźnik.

3.     Gry  i zabawy dydaktyczne – M. Bogdanowicz.

4.     Zabawy  rozwijające  dla  małych  dzieci – M. Trawińska.

5.     Opowiadanie J. Thomasa-Bilsteina pt. „Dzielni ratownicy”.

6.     Wiersz B. Szelągowskiej pt. „Zdrowym być”.

7.     Wiersz J. Porazińskiej pt. „Góry nasze góry”.

8.     Wiersz W. Słobodnika „Jaś Skrzypek”.

9.     Wiersz Z. Szczerby pt. „Muzykanci”

Cykl tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

 

Uwagi

1. 02. – 5. 02. 2010  NASZ KARNAWAŁ

Cel ogólny: Poznanie karnawałowych zwyczajów. Rozwijanie u dzieci słuchu muzycznego oraz poczucia rytmu. Wprowadzenie w karnawałowy nastrój.

I. „Karnawałowe zwyczaje” – opowiadanie N o zwyczajach karnawałowych. Omówienie obrazków przedstawiających zabawę karnawałową. (ad. 14, p. 5 i 2, ad. 9, p.1)

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych

wg. materiałów metodycznych nauczyciela. (ad.5, p.4)

 

Ćwiczenia graficzne Ozdabiamy balonik” – ozdabianie konturu balonu według własnego pomysłu.

(ad. 14, p. 3)

 

II. „Karnawałowe rytmy”- zabawy przy muzyce. Dzieci tańczą przy rytmach cza-czy, salsy i macareny dostosowując rodzaj ruchu do charakteru muzyki. (ad.8, p. 1 i 2)

 

„Maski karnawałowe” – wycięcie szablonu karnawałowej maski oraz jej ozdobienie poprzez przyklejenie cekinów, pasków kolorowego papieru, bibuły lub użycie klejów brokatowych. (ad. 9, p. 2)

 

Językowa

 

 

 

 

 

 

Ruchowa

 

 

 

Plastyczna

 

 

 

 

Muzyczna

 

 

 

Plastyczna

 

 

 

 

 

 

 

 

- Zestaw ćw. porannych

nr 14 (K. Wlaźnik)

(ad.5, p.4);

- Zabawy ruchowe:

„Wyścigi piesków” – zabawa bieżna;

„Pająk i muchy” – zabawa orient.-porząd.;

Pieski przechodzą przez płotek” – z elementami czworakowania;

„Kto cię woła?” – zabawa orient. – porządkowa;

(ad.5, p.4)

- Zabawa muzyczno-ruchowa Lalki i misie;

(ad. 5, p.4 i ad. 8, p. 1)

- Utrwalenie nazw i wyglądu figur geometrycznych, ruchowa realizacja rytmów ułożonych z figur geometrycznych;

(ad. 13 i ad. 5, p. 4)

- Zajęcia twórcze „Projektanci mody” - komponowanie własnych strojów wykorzystując kolorowe wycinki z gazet;

(ad. 9, p. 2 i ad. 14, p.3)

 

- Dziecko rozumie pojęcie „karnawał”;

- zna niektóre zwyczaje

związane z karnawałem;

- dziecko wypowiada się na temat ilustracji;

- reaguje na polecenia N. odpowiednim zachowaniem;

- zachowuje ostrożność podczas zabaw z całą grupą;

- ozdabia kontur balonu według własnego pomysłu;

- dostosowuje rodzaj ruchu do charakteru muzyki podczas swobodnych tańców;

- ozdabia maskę karnawałową samodzielnie

wybranymi ozdobami;

- łączy różne rodzaje tworzywa;

- sprawnie posługuje się nożyczkami;

- rozpoznaje figury geometryczne oraz prawidłowo je nazywa;

 

Cykl tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

 

Uwagi

1. 02. – 5. 02. 2010  NASZ KARNAWAŁ

Cel ogólny: Poznanie karnawałowych zwyczajów. Rozwijanie u dzieci słuchu muzycznego oraz poczucia rytmu. Wprowadzenie w karnawałowy nastrój.

III. Magiczna liczba 7 przeliczanie elementów zbioru, dodawanie i odejmowanie w zakresie 7 (Pedagogika Klanzy) (ad. 13, p. 1 i 2)

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych

wg. materiałów metodycznych nauczyciela. (ad.5, p.4)

 

IV. „Karnawałowe nastroje”- rozwijanie umiejętności rozwiązywania zagadek oraz kształtowanie percepcji słuchowej dziecka. (ad.3; ad. 14, p.6)

 

„Bal w Przedszkolu” –

·         prezentacja strojów

·         zabawy i konkursy

·         korowody taneczne

zabawy przy muzyce. (ad. 15.)

 

V. „Na balu”malowanie farbami plakatowymi, wyrażanie swoich przeżyć w ekspresji plastycznej. Odzwierciedlenie w pracy plastycznej wspomnień z przedszkolnej zabawy karnawałowej. (ad. 9, p. 2)

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych

wg materiałów metodycznych nauczyciela. (ad.5, p.4)

Umysłowa

 

 

 

 

Ruchowa

 

 

 

Językowa

 

 

 

 

Ruchowa

Muzyczna

Plastyczna

 

 

 

Plastyczna

 

 

 

 

 

 

Ruchowa

- Dekorowanie sali kolorowymi balonikami i serpentyną na bal karnawałowy; (ad. 15)

- Rozmowa z dziećmi na temat karnawałowych zwyczajów w innych krajach;

(ad. 15 oraz ad.14, p.5)

- Wypowiedzi dzieci na temat balu karnawałowego w przedszkolu; (ad. 3)

- Zabawa ruchowa „Taniec z bibułką”; (ad. 5, p. 4)

- Spacer po okolicy przedszkola – obserwowanie przyrody (ad. 5, p. 4 i ad. 12)

- Ćwiczenie słuchowe „Zginęły klucze”;

(ad. 3, p.3)

- Ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej „Tyle głosek, ile uderzeń”;

(ad. 14, p. 6 i ad. 3, p. 3)

- Rozwiązywanie i układanie zagadek Kim jestem?”; (ad. 3, ad. 4, p.3)

- Zabawy dowolne dzieci w kącikach zainteresowań (ad. 6, p. 5)

- przelicza elementy w zbiorze;

- dodaje i odejmuje na konkretach w zakresie 7;

- śpiewa piosenkę „Magiczna liczba 7”;

- wesoło bawi się przy akompaniamencie muzyki;

- rozwiązuje zagadki, dzieli wyrazy na sylaby, podaje liczbę sylab w wyrazie;

- rozpoznaje znane mu piosenki po usłyszeniu melodii;

- wykonuje obrazek farbami plakatowymi na podany temat;

- odzwierciedla w pracy plastycznej wspomnienia z zabawy karnawałowej;

- bezpiecznie bawi się z kolegami w czasie zabaw dowolnych;

- wypowiada się na określony, stara się odpowiadać na pytania pełnym zdaniem;

- układa oraz prawidłowo rozwiązuje zagadki;

 

Cykl tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

 

Uwagi

8. 02. – 12. 02. 2010  ZDROWIE NASZYM SKARBEM

Cel ogólny: Kształtowanie postawy prozdrowotnej, uświadomienie konieczności szukania pomocy u lekarza w razie choroby – podkreślenie znaczenia tego zawodu oraz kształtowania nawyku dbania o czystość zębów i całego ciała.

I. „Kto dba o nasze zdrowie?” – opowiadanie J. Thomasa-Bilsteina Dzielni ratownicy” – rozmowa na temat jego treści. Zapoznanie z nazwami specjalności wybranych lekarzy; rozmowa na temat pracy lekarza oraz narzędzi, które są mu niezbędne do pracy. (ad. 5, ad. 14, p. 5)

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin