PLAN KWIECIEŃ 5-LATKI.doc

(210 KB) Pobierz
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ NA MIESIĄC KWIECIEŃ W GRUPIE DZIECI PIĘCIOLETNICH

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ NA MIESIĄC KWIECIEŃ                      W GRUPIE DZIECI PIĘCIOLETNICH

 

 

  TEMATYKA ZAJĘĆ:

 

1. WIOSNA NA WSI
 
2. AKADEMIA DOBRYCH MANIER

 

3. BAŚNIOWA EUROPA – RAZEM Z CZERWONYM KAPTURKIEM POZNAJEMY FRANCJĘ

 

4. MIESZKAŃCY ZOO

 

 

LITERATURA:  

1.     Kalendarz  muzyczny  w  przedszkolu – U. Smoczyńska- Nachtman.

2.     Wychowanie  fizyczne  w  przedszkolu -  K. Wlaźnik.

3.     Przewodnik metodyczny dla nauczyciela – wychowanie fizyczne  w  przedszkolu -  K. Wlaźnik.

4.     Gry  i zabawy dydaktyczne – M. Bogdanowicz.

5.     Zabawy  rozwijające  dla  małych  dzieci – M. Trawińska.

6.     Wiersz A. Bator pt. „Zwierzęta wiejskie”.

7.     Wiersz Cz. Janczarskiego pt. „Piękne zwyczaje”.

8.     Wiersz Cz. Janczarskiego pt. „Tygrys o złotym sercu”.

 


Cykl tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

 

Uwagi

6. 04 – 9. 04. 2010  WIOSNA NA WSI

Cel ogólny: Poznanie dorosłych i młodych zwierząt hodowanych na wsi, nazywanie domów, w których mieszkają zwierzęta, poznanie ich sposobu żywienia oraz wyjaśnienie znaczenia hodowli zwierząt dla ludzi.

 

I. „Zwyczaje zwierząt wiejskich” wysłuchanie wiersza pt. „Zwierzęta wiejskie” ilustrowanego sylwetami zwierząt w nim występujących, rozmowa na temat jego treści.

(ad. 3, p.3; ad.12, p.1; ad.14, p.4)

 

Zestaw ćw. gimnastycznych wg mat. metod. R. Labana (ad. 5, p. 3 i 4)

 

Ćwiczenia graficzne – „Kogut i kurczątka” (ad. 14, p.3)

 

II. Plastelinowe zwierzątka – lepienie przez dzieci wybranych zwierzątek wiejskich z plasteliny. Zorganizowanie wystawy w kąciku dla rodziców. (ad.9, p. 2; ad. 12, p.1)

 

„U nas na podwórku” – wysłuchanie piosenki, rozmowa na jej temat, określenia tempa i nastroju utworu, naśladowanie głosów pojawiających się w niej zwierząt. Instrumentacja poznanej piosenki, ćwiczenia emisyjne. (ad.8, p.1, 2 i 3)

Językowa

 

 

 

 

 

 

Ruchowa

 

 

Plastyczna

 

 

Plastyczna

 

 

 

 

 

Muzyczna

- Zestaw ćwiczeń

  porannych wg 

  K. Wlaźnik nr 16

(ad.5, p.4);

- Zabawy ruchowe:

„Przestraszone kurczątka” – orient.-porządkowa;

„Pieski gonią gęsi” – z el. czworakowania;

„Na grzędzie” – z el. równowagi (ad.5, p.4);

- Oglądanie książeczek, obrazków przedstawiających zwierzęta, które można spotkać na wiejskim podwórku. (ad. 12, p.2);

- Zabawa dydaktyczna „Skąd to mamy?” – poznawanie znaczenia hodowli zwierząt dla ludzi  (ad.4, p.2 i ad.12, p.2);

- Zabawa „Rymy” – łączenie w pary obrazków, których nazwy się rymują (ad.4, p.2 i ad.14);

 

- wie jakie zwierzęta może spotkać, zna ich wygląd;

 

- kreśli po śladzie tworząc obrazek kury i kurczątka;

 

- rozwija zdolność manualna poprzez lepienie z plasteliny zwierząt wiejskich;

 

- określa tempo oraz nastrój wysłuchanego utworu muzycznego;

 

- wykonuje instrumentacje do poznanej piosenki;

 

- poznaje znaczenie hodowli zwierząt dla ludzi;

 

- łączy w pary obrazki, których nazwy się rymują;

 

 

Cykl tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

 

Uwagi

6. 04 – 9. 04. 2010  WIOSNA NA WSI

Cel ogólny: Poznanie dorosłych i młodych zwierząt hodowanych na wsi, nazywanie domów, w których mieszkają zwierzęta, poznanie ich sposobu żywienia oraz wyjaśnienie znaczenia hodowli zwierząt dla ludzi.

 

III. „Jaki to kierunek?” – zabawy matematyczne utrwalające określanie kierunków w przestrzenia oraz względem siebie. (ad.13, p.4)

 

Zestaw ćw. gimnastycznych wg mat. metod. R. Labana (ad. 5, p. 3 i 4)

 

IV. „Zwierzęce rodziny - rozwijanie mowy i myślenia w czasie rozwiązywania zagadek słownych            i obrazkowych. ( ad. 3; ad. 4, pkt. 2)

„Co słychać na wsi?” rozpoznawanie głosów zwierząt mieszkających na wiejskim podwórku, określanie skąd dochodzi dźwięk. (ad.8)

 

V. „Na wiejskim podwórku” – dzieci w zespołach na dużym kolorowym kartonie wykonują wiejskie podwórko wykorzystując różnorodne materiały (bibuła, papier kol., sylwety zwierząt wycięte z gazety) (ad.9, p.2)

Zestaw ćw. gimnastycznych wg mat. metod. R. Labana (ad. 5, p. 3 i 4)

Umysłowa

 

 

 

 

Ruchowa

 

 

Językowa

 

 

 

Muzyczna

 

 

 

 

 

Plastyczna

 

 

 

 

 

 

Ruchowa

- Zabawy z  piosenką do rysowania M. Bogdano-wicz pt. „Trzy kurki” (ad.8, p.1 i ad. 14, p.3);

Ćwiczenia artykula-

cyjne z wykorzystaniem wiersza W. Słobodnika pt. Trzy kaczuszki” (ad. 3);

-Zabawy konstrukcyjne i manipulacyjne z wykorzystaniem różnorodnych klocków oraz figurek zwierzątek.

(ad.10, p.1)

- Wypełnianie konturów zwierząt wiejskich kredką i otaczanie ich wałeczkami z plasteliny (ad. 9, p.2);

- Zabawa dydaktyczna „Kto zmienił miejsce?” (ad.14, p.2);

- Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań

(ad. 6, p.5)

 

- potrafi określić kierunki w przestrzeni oraz względem siebie;

 

- ma orientację w zakresie swojego ciała;

 

- prawidłowo wykonuje ćwiczenia emisyjne i artykulacyjne;

 

- rozwija mowę i myślenie podczas rozwiązywania zagadek słownych i obrazkowych;

 

- rozpoznaje i naśladuje głosy zwierząt wiejskich;

 

- potrafi pracować w zespole;

- wykonuje pracę plastyczną z wykorzystaniem różnych materiałów

 


Cykl tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

 

Uwagi

12. 04 – 16. 04. 2010  AKADEMIA DOBRYCH MANIER

Cel ogólny: Utrwalanie znajomości znaczeń słów: dziękuje, przepraszam i proszę oraz nabywanie umiejętności poprawnego stosowania zwrotów grzecznościowych: dzień dobry, do widzenia, dobry wieczór i dobranoc.

 

I. „Czarodziejskie słowa” – zajęcia z wykorzystaniem obrazków przedstawiających sytuacje, w których używamy słów: proszę, dziękuję i przepraszam. Rozmowa na temat ilustracji, wprowadzenie słów do globalnego czytania. (ad.15, ad.3)

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 8 (K. Wlaźnik) (ad. 5, p. 3 i 4 )

 

Ćwiczenia graficzne – rysowanie po śladzie (ad. 14, p. 3)

 

II. Wiosenne obrazy” – wykonanie pracy plastycznej techniką collage z użyciem materiału przyrodniczego. (ad.9, p.2)

 

Zagadki muzyczne – rozpoznawanie rodzaju i źródła dźwięku. (ad.8, p.2)

 

III. „Sąsiedzi” – utrwalenie umiejętności liczenia w zakresie 9 oraz prawidłowego posługiwania się liczebnikami porządkowymi.

(ad.13, p.1 i 2)

Językowa

 

 

 

 

 

 

 

Ruchowa

 

 

Plastyczna

 

 

Plastyczna

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin