PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ NA MIESIĄC MAJ W GRUPIE DZIECI PIĘCIOLETNICH
TEMATYKA ZAJĘĆ:
1. Jesteśmy Polakami.
2. Interesujemy się książką.
3. Poznajemy przyrodę – Łąka i jej mieszkańcy.
4. Nasze rodziny.
1. Kalendarz muzyczny w przedszkolu – U. Smoczyńska- Nachtman.
2. Wychowanie fizyczne w przedszkolu - K. Wlaźnik.
3. Przewodnik metodyczny dla nauczyciela – wychowanie fizyczne w przedszkolu - K. Wlaźnik.
4. Gry i zabawy dydaktyczne – M. Bogdanowicz.
5. Zabawy rozwijające dla małych dzieci – M. Trawińska.
6. Najmłodsi w Europie, czyli podróże z Misiem Unisiem – K. E. Dębska
7. Razem ze słonkiem „Wiosna” – M. Kownacka
8. ABC – origami ,, Magiczne kółeczka czyli origami płaskie z koła ’’- D. Dziamska
9. Zbiór wierszy i inscenizacji dla mamy
Cykl tematyczny
Obszar edukacji, w którym działa dziecko i nauczyciel
Rodzaj aktywności
Inne formy aktywności
Oczekiwane rezultaty
Uwagi
04. 05. – 07. 05. 2010 JESTEŚMY POLAKAMI
Cel ogólny: Podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła, hymnu. Poznawanie poprzez literaturę pochodzenia nazwy stolicy Polski , jej herbu i ważniejszych miejsc. Nazywanie największych rzek Polski Wisły i Odry, morza, gór oraz większych miast Polski,
II. „Symbole narodowe” – kolorowanie ilustracji przedstawiających godło i flagę Polski (ad. 9, p. 2; ad. 15, p. 4)
„Mazurek Dąbrowskiego” – Wyjaśnienie, w jakich okolicznościach można go usłyszeć.
Omówienie zasad zachowania się podczas słuchania i śpiewania hymnu; (ad. 8, p. 4; ad. 15, p. 4)
III. „Tatry i ich mieszkańcy” – rozwijanie umiejętności przeliczania oraz dodawania i odejmowania w zakresie określonego zbioru.
(ad. 13, p. 1 i 2)
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
z wstążką ( K. Wlaźnik str. 120 )
(ad. 5, p. 3 i 4)
IV. „Wędrujemy po Polsce” – utrwalanie wiadomości o większych miastach Polski i rzece Wiśle.
(ad. 15, p. 3 i 4; ad. 3)
„Krakowiak” – zapoznanie melodią, podstawowym krokiem i figurami Krakowiaka ; (ad. 8, p. 2)
Plastyczna
Muzyczna
Umysłowa
Ruchowa
Językowa
- zestaw ćwiczeń
porannych wg
K. Wlaźnik nr 33
- zabawy ruchowe:
„szukaj pary”
orientacyjno –
porządkowa
„Polskie miasta”
z elem. biegu
- „Poznajemy Warszawę”. przybliżenie ważniejszych miejsc i zabytków Warszawy, zapoznanie z wybraną legendą
związaną z tym miastem(ad. 15, p. 3 i 4)
- „Zwiedzamy Kraków”. przybliżenie wiadomości o zabytkach Krakowa; zapoznanie z legendą o smoku wawelskim(ad. 15, p. 3 i 4)
- zabawa integrująca grupę „Kto to jest” – rozpoznawanie kolegów przez dotyk.
- rozpoznaje polską flagę, godło i hymn państwowy;
- koloruje flagę i godło Polski.
- chętnie bawi się z rówieśnikami
- stara się skupić swoją uwagę
- wie, w jakich
- rozpoznaje kolegów przez dotyk
- rozpoznaje i nazywa wybrane zabytki Warszawy,
- wypowiada się na temat wysłuchanej
legendy;
- śpiewa piosenkę i ilustruje ją ruchem
- podaje nazwę najwyższych polskich gór i zamieszkujących je ludzi;
- prawidłowo posługuje
się liczebnikami;
- dodaje i odejmuje na konkretach
V. „Herb naszego miasta” - wydzieranka z kolorowego papieru.
(ad. 9, p. 2; ad. 15, p2)
- elementy ćwiczeń wg Dennisona - ruchy naprzemienne, słoń pompowanie piętą, leniwe ósemki (ad. 5)
- zabawy ruchowe na terenie ogrodu przedszkolnego(ad. 5, p. 3 i 4)
- potrafi wykonać
pracę techniką wydzieranki
- potrafi ćwiczyć z
wstążką
- potrafi bezpiecznie
bawić się w ogrodzie
przedszkolnym
- wskazuje i nazywa wybrane zabytki Krakowa;
- opowiada legendę o smoku wawelskim
zgodnie z kolejnością wydarzeń;
- utrwalanie wiadomości o większych miastach Polski i rzece Wiśle
10. 05 – 14. 05. 2010 INTERESUJEMY SIĘ KSIĄŻKĄ
Cel ogólny: ogólny: Organizowanie w sali kącika książek, systematycznie wzbogacanego o nowe pozycje z zakresu literatury dziecięcej, wyrabianie nawyku dbania o książki, szanowania ich; zainteresowanie książką. Wzbudzanie zainteresowania literaturą.
...
dyrektor-1