Plan 5 latki maj (2010).doc

(224 KB) Pobierz
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ NA MIESIĄC WRZESIEŃ W GRUPIE DZIECI PIĘCIOLETNICH

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ NA MIESIĄC MAJ                            W GRUPIE DZIECI PIĘCIOLETNICH

 

 

  TEMATYKA ZAJĘĆ:

 

1.    Jesteśmy Polakami.

2.    Interesujemy się książką.

3.    Poznajemy przyrodę – Łąka i jej mieszkańcy.

4.    Nasze rodziny.

 

LITERATURA:  

1.     Kalendarz  muzyczny  w  przedszkolu – U. Smoczyńska- Nachtman.

2.     Wychowanie  fizyczne  w  przedszkolu -  K. Wlaźnik.

3.     Przewodnik metodyczny dla nauczyciela – wychowanie fizyczne  w  przedszkolu -  K. Wlaźnik.

4.     Gry  i zabawy dydaktyczne – M. Bogdanowicz.

5.     Zabawy  rozwijające  dla  małych  dzieci – M. Trawińska.

6.     Najmłodsi w Europie, czyli podróże z Misiem Unisiem – K. E. Dębska

7.     Razem ze słonkiem „Wiosna” – M. Kownacka

8.     ABC – origami ,, Magiczne kółeczka czyli origami płaskie z koła ’’- D. Dziamska

9.     Zbiór wierszy i inscenizacji dla mamy

 

Cykl tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

 

Uwagi

04. 05. – 07. 05. 2010  JESTEŚMY POLAKAMI

Cel ogólny: Podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła, hymnu. Poznawanie poprzez literaturę pochodzenia nazwy stolicy Polski , jej herbu i ważniejszych miejsc.  Nazywanie największych rzek Polski Wisły i Odry, morza, gór  oraz większych miast Polski,

II. Symbole narodowe” – kolorowanie ilustracji przedstawiających godło i flagę Polski (ad. 9, p. 2; ad. 15, p. 4)

 

Mazurek Dąbrowskiego” – Wyjaśnienie, w jakich okolicznościach można go usłyszeć.

Omówienie zasad zachowania się podczas słuchania i śpiewania hymnu; (ad. 8, p. 4; ad. 15, p. 4)

 

III. „Tatry i ich mieszkańcy” –  rozwijanie umiejętności przeliczania oraz dodawania i odejmowania w zakresie określonego zbioru.

(ad. 13, p. 1 i 2)

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych

z wstążką   ( K. Wlaźnik str. 120 )

(ad. 5, p. 3 i 4)

 

IV. „Wędrujemy po Polsce” – utrwalanie wiadomości o większych miastach Polski i rzece Wiśle.

(ad. 15, p. 3 i 4; ad. 3)

„Krakowiak” – zapoznanie melodią, podstawowym krokiem i figurami Krakowiaka ; (ad. 8, p. 2)

Plastyczna

 

 

 

 

Muzyczna

 

 

 

 

 

 

Umysłowa

 

 

 

 

 

Ruchowa

 

 

 

Językowa

 

 

 

Muzyczna

- zestaw ćwiczeń

  porannych wg 

  K. Wlaźnik nr 33

- zabawy  ruchowe:

  „szukaj pary” 

  orientacyjno –

  porządkowa

  „Polskie miasta”    

  z  elem.  biegu

(ad. 5, p. 3 i 4)

- „Poznajemy Warszawę”. przybliżenie ważniejszych miejsc i zabytków Warszawy, zapoznanie z wybraną legendą

związaną z tym miastem(ad. 15, p. 3 i 4)

- Zwiedzamy Kraków”. przybliżenie wiadomości o zabytkach Krakowa; zapoznanie z legendą                   o smoku wawelskim(ad. 15, p. 3 i 4)

- zabawa integrująca grupę „Kto to jest” – rozpoznawanie kolegów przez dotyk.

 

rozpoznaje polską flagę, godło i hymn państwowy;

- koloruje flagę i godło Polski.

- chętnie  bawi  się              z  rówieśnikami

- stara  się  skupić  swoją  uwagę

- wie, w jakich

- rozpoznaje kolegów przez dotyk

- rozpoznaje i nazywa wybrane zabytki Warszawy,

- wypowiada się na temat wysłuchanej

legendy;

- śpiewa piosenkę i ilustruje ją ruchem

- podaje nazwę najwyższych polskich gór i zamieszkujących je ludzi;

- prawidłowo posługuje

się liczebnikami;

- dodaje i odejmuje na konkretach

 

 

Cykl tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

 

Uwagi

04. 05. – 07. 05. 2010  JESTEŚMY POLAKAMI

Cel ogólny: Podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła, hymnu. Poznawanie poprzez literaturę pochodzenia nazwy stolicy Polski , jej herbu i ważniejszych miejsc.  Nazywanie największych rzek Polski Wisły i Odry, morza, gór  oraz większych miast Polski,

V. Herb naszego miasta - wydzieranka z kolorowego papieru.

(ad. 9, p. 2; ad. 15, p2)

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych

z wstążką   ( K. Wlaźnik str. 120 )

(ad. 5, p. 3 i 4)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Plastyczna

 

 

Ruchowa

- elementy  ćwiczeń wg   Dennisona - ruchy naprzemienne, słoń  pompowanie piętą,   leniwe ósemki (ad. 5)

-  zabawy  ruchowe  na     terenie  ogrodu     przedszkolnego(ad. 5, p. 3 i 4)

 

- potrafi  wykonać

pracę techniką wydzieranki

- potrafi ćwiczyć z

  wstążką

- potrafi bezpiecznie

  bawić się w ogrodzie

  przedszkolnym

- wskazuje i nazywa wybrane zabytki Krakowa;

- opowiada legendę o smoku wawelskim

zgodnie z kolejnością wydarzeń;

- utrwalanie wiadomości o większych miastach Polski i rzece Wiśle

 

Cykl tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

 

Uwagi

10. 05 – 14. 05. 2010 INTERESUJEMY SIĘ KSIĄŻKĄ

Cel ogólny: ogólny: Organizowanie w sali kącika książek, systematycznie wzbogacanego o nowe pozycje z zakresu literatury dziecięcej, wyrabianie nawyku dbania o książki, szanowania ich; zainteresowanie książką. Wzbudzanie zainteresowania literaturą.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin