Części składowe współczesnego hotelu.doc

(33 KB) Pobierz
Części składowe współczesnego hotelu

www.stiudent.pl

Części składowe współczesnego hotelu.

 

1)     otoczenie

2)     budynek lub zespół budynków

3)     recepcja

4)     komunikacja i transport wewnętrzny

5)     część mieszkalna i służba pięter

6)     zespół gastronomiczny

7)     zespół wielofunkcyjny

8)     zespół handlowo- usługowy

9)     zespół rekreacyjno- wypoczynkowy

10) zaplecze techniczne

11) zaplecze socjalne pracowników

12) dyrekcja

 

 

1)     Otoczenie –teren fizycznie bezpośrednio przyległy do hotelu. Otoczenie w korzystnych warunkach lokalizacyjnych stwarza możliwość rozbudowy programu użytkowego w celu uatrakcyjnienia pobytu gości, np. urządzane są elementy zespołu rekreacyjno- wypoczynkowego, elementy zespołu handlowo- usługowego i gastronomicznego.

 

2)      Budynek lub zespół budynków- szczególną uwagę zwracają zawsze:

-sylwetka, kształt, forma architektoniczno- przestrzenna budynku hotelowego,

- stan i wygląd elewacji,

- wejścia do hotelu

- przystosowanie wejścia do obsługi gości niepełnosprawnych

- szyldy, reklamy

 

3)                   Recepcja- jest głównym punktem koordynacji i dyspozycji w hotelu.

Tu gość załatwia formalności związane z pobytem, tu będzie kierował prośby, podziękowania, pretensje. Tu będzie się rozliczał za pobyt. Jest to serce hotelu, zespół koordynacji pracy służb związanych z bezpośrednią obsługą gości.  recepcji powstaje opinia o hotelu, jego standardzie, panującej atmosferze.

 

4)     Komunikacja i transport wewnętrzny- komunikacja pozioma to korytarze,  podesty, przejścia. Komunikacja pionowa to schody, dźwigi , podnośniki, zrzuty brudnej bielizny.  hotelach najwyższą wagę przywiązuje się do dróg ewakuacyjnych muszą one być: oznakowane, oświetlone, zawsze wolne.

 

5)     Część mieszkalna i służba pięter- pod pojęciem jednostki mieszkalnej rozumiemy pomieszczenie składające się z: przedpokoju, pokoju, węzła higieniczno- sanitarnego.

Służba pięter- jej zadaniem jest: utrzymanie w czystości jednostek mieszkalnych i powierzchni komunikacyjnej. Obsługa gości.

 

6)     Zespół gastronomiczny – będzie w hotelu różny w zależności od charakteru obiektu, jego wielkości i kategorii.Od skromnego pokoju śniadań czy bufetu w małych obiektach niskiej kategorii, do potężnie rozbudowanego zespołu restauracji, kawiarni, barów i innych lokali w wyższych kategoriach.

 

 

 

7)     Zespół wielofunkcyjny- jest to zespół sal i pomieszczeń, dających się łączyć lub dzielić ruchomymi ścianami. Sale są przeznaczone na organizację: bankietów, balów, konferencji, szkoleń, zjazdów, wystaw.

 

8)     Zespół handlowo- usługowy- w hotelach mogą występować: punkty handlowe,sklepy, salony, kwiaciarnie,punkty usługowe np.fryzjer., kantory, kluby.

 

9)     Zespół rekreacyjno- wypoczynkowy-w skład zespołu wchodzą urządzenia wewnątrz budynku i zlokalizowane w otoczeniu.np.: odnowa biologiczna, siłownie, sauny, bilard,baseny, pola golfowe, zespoły zabaw dla dzieci, przystanie wodne.

 

10) Zaplecze techniczne- zaliczamy tu służby techniczno-konserwatorskie, warsztaty oraz magazyny.

 

11) Zaplecze socjalne pracowników- zespół ten jest ważny z punktu widzenia warunków pracy załogi

 

12) Dyrekcja- jest to zespół grupujący dyrekcję( kierownictwo hotelu) komórki funkcjonalne, zakłady pomocnicze.Skupione w tym zespole funkcje koordynacji, rozliczenia, gospodarki kadrami, marketingu, organizacji pracy i nadzoru stanowią, niewidoczny dla gości złożony system, który musi zapewnić sprawne funkcjonowanie wszystkich zespołów i części składowych hotelu.

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin