projektowanie ulug turystyczno - hotelarskich.doc

(40 KB) Pobierz

www.student.e-tools.pl



 

 

 

 

 

 

ĆWICZENIA I

 

  1. ZAKŁADANIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ W TURYSTYCE:

 

ð     Organizator,

ð     Pośrednik,

ð     Agent;

 

 

OBOWIĄZKI PRZEDSIĘBIORSTWA ZWIĄZANE Z ROZPOCZĘCIEM DZIAŁALNOŚCI:

 

ð     Zgłoszenia o wpis do ewidencji,

ð     Wniosek REGON w wojewódzkim Urzędzie Skarbowym,

ð     Wniosek do Urzędu Skarbowego o NIP,

ð     Założenie rachunku bankowego,

ð     Zawiadomienie Urzędu Skarbowego właściwego ze względu na podatek dochodowy o posiadaniu rachunku bankowego;

 

Działalność gospodarcza w zakresie organizowania imprez turystycznych wymaga uzyskania wpisu w rejestrze organizatorów turystyki i pośredników turystycznych.

 

Do wojewody składa się wniosek o dokonanie wpisu do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych.

 

2.     UMOWA POMIĘDZY ORGANIZATOREM TURYSTYKI A FIRMAMI UBEZPIECZENIOWYMI

 

ð     Bagaż podróżny,

ð     KL – koszty leczenia,

ð     Klauzule ubezpieczeniowe,

ð     Kombinowane ubezpieczenia,

ð     NNW – następstwa nieszczęśliwych wypadków,

ð     OC – odpowiedzialność cywilna,

ð     OWU – ogólne warunki ubezpieczenia,

ð     Okres ubezpieczenia,

ð     Polisa – umowa ubezpieczeniowa,

ð     Suma ubezpieczenia – kwota określona w umowie;

 

 

 

 

Podstawy prawne:

 

ð     Rozporządzenie Ministra Finansów 14.02.2005 r. i z 17.02.2005 r.

ð     Ustawa o usługach turystycznych z 29.08.1997 r.

Rodzaje umów:

 

ð    Umowy gwarancyjne(pokrycia kosztów powrotu do kraju, zwrot wpłat zgodnie z umową o świadczenie usług turystycznych),

ð    Umowy ubezpieczenia (koszty leczenia, transportu, bagażu, rezygnacji z podróży);

 

Zainteresowany polisą organizator lub pośrednik określa w przybliżeniu liczbę klientów.

 

Elementy umowy(szczegółowe):

 

ð     W formie pisemnej na podstawie wniosku ubezpieczającego zawierającego informacje niezbędne do sporządzenia dokumentacji ubezpieczeniowej i określenia należytej składki

 

Po 7 dniach działa umowa ubezpieczeniowa, w turystyce od 00:00 dnia podpisania umowy ubezpieczeniowej.

 

Różnice:

 

ð     W szczegółowości,

ð     Redakcyjne;

 

Wady                                                                                                                Zalety

 



brak możliwości rezygnacji                                                                      warunki jawne



po uprzednim podpisaniu                                                                      określa prawa i obowiązki stron

umowy                                                                                                  spisanie umowy jest ułatwieniem



                                                                                                                w dochodzeniu roszczeń

                                                                                                                zapewnienie bezpieczeństwa



podróżnego

 

 

3.     UMOWA FRANCGISINGOWA – BAZA GASTRONOMICZNA

 

Francising – system sprzedaży towarów, usług lub technologii, który jest oparty na ścisłej i ciągłej współpracy pomiędzy franchisobiorcą a franchisodawcą

 

Know – how rodzaj umowy, wiem jak , informacja o sposobach produkcji lub sprzedaży.

 

Regulacje prawne:

 

ð     M.in. Kodeks Cywilny,

ð     Odpowiedzialność z tytułu rękojmi.

 

 

Rodzaje umów:

 

ð     PRODUKCYJNY (przemysłowy) – nie prowadzi wyłącznie działalności handlowej lub usługowej, lecz sam wytwarza określone towary według udostępnionej mu przez franchisodawcę technologii,

ð     DYSTRYBUCYJNY (handlowy) – franchiosobiorca ogranicza działalność do sprzedaży określonych towarów w prowadzonym przez siebie punkcie sprzedaży,

ð     USŁUGOWY – franchisobiorca świadcząc usługi, wykorzystuje, używa umowy know-how, znaku towarowego itp. franchisodawcy,

ð     MIESZANY – franchisodawca jest producentem, franchisobiarca zajmuje się dystrybucją;

 

Przykłądy firm;

 

ð     McDonalds

ð     Burger King,

ð     TelePizza;

 

Zalety (dla –biorcy):

 

ð     Korzysta z wiedzy – dawcy,

ð     Przygotowywany i szkolony przez –dawcę,

ð     Korzysta z podejmowanych przez –dawcę strategii marketingowych,

 

Zalety (dla –dawcy):

 

ð     Zwiększa zasięg działalności,

ð     Rozbudowuje sieć sprzedaży,

ð     Promuje własną markę,

ð     Nie angażuje własnego kapitału;

 

Wady (dla –biorcy):

 

ð     Brak wpływu na warunki umowy,

ð     Utrata niezależności,

ð     Ograniczenie inicjatywy,

ð     Brak wpływu na strategiczny rozwój firmy;

 

Wady (dla –dawcy):

 

ð     Odejście –biorcy oznacza wzrost konkurencji na lokalnym rynku,

ð     Biorca może chcieć się uniezależnić,

ð     Konieczność kontroli –biorców;

 

 

 

1

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin