Egzamin praktyczny z Przetwarzania tekstów
Za rozwiązanie testu można otrzymać 30 punktów (po 1 punkcie za każde wykonane zadanie).
1. Uruchom edytor tekstu.
2. Otwórz dokument zadanie.doc znajdujący się na dysku
3. Zapisz dokument na dysku pod nazwą grupa.doc
4. Zmień czcionkę w całym dokumencie na Arial.
5. Wyśrodkuj linię ze słowem Agenda
6. Zapisz słowo Agenda pogrubioną czcionką
7. Zmień wielkość czcionki w słowie Agenda na 18 pkt
8. Przenieś datę 13 maj 2004 do nowej linii przed tekst Do członków...
9. Wyrównaj datę do prawego marginesu
10. Przekopiuj tekst Wybór Przewodniczącego i Sekretarza do nowej linii za tekst Prezentacja rocznych wyników z 1999
11. Usuń fragment i Sekretarza z pierwszej z tych linii
12. Wykorzystując listę numerowaną, ponumeruj kolejne punkty porządku obrad
13. Zmień odstępy pomiędzy punktami porządku obrad na 1,5 wiersza
14. Przenieś tekst Stowarzyszenie właścicieli domów na początek dokumentu i wyrównaj do lewego marginesu
15. Poniżej linii ze słowem Agenda wstaw dwa puste wiersze, a następnie w kolejnym wierszu umieść tekst: W imieniu zarządu (Maria Kowalska)
16. Używając tabulatorów ustaw tekst W imieniu zarządu (Maria Kowalska) w odległości 2 cm od lewego marginesu.
17. Wstaw znak podział strony po zdaniu W imieniu zarządu (Maria Kowalska)
18. Na początku nowej strony wpisz tekst: Notatki ze spotkania
19. Ustaw tekst Notatki ze spotkania w odległości 3 cm od lewego marginesu
20. Wstaw numerację stron w stopce dokumentu, a następnie wyśrodkuj numery
21. Na dole pierwszej strony dokumentu wstaw odpowiedni do treści obrazek z galerii obrazów
22. Zmień rozmiar obrazka tak, aby zajmował całą szerokość strony
23. Użyj programu sprawdzającego pisownię. Wprowadź konieczne poprawki
24. Zapisz dokument na dysk i wydrukuj jedną jego kopię na dostępnej drukarce lub wydrukuj dokument do pliku o nazwie obrady.prn
25. Potraktuj utworzony dokument jako plik główny korespondencji seryjnej
26. Otwórz plik adresy.doc znajdujący się na dysku. Plik zawiera listę adresów, których należy użyć jako danych źródłowych do utworzenia dokumentu korespondencji seryjnej
27. W miejsce tekstu Maria Kowalska, Lipowa 2, Zielona Góra 68-350.
28. W dokumencie głównym umieść następujące pola korespondencji seryjnej. (w poniższym układzie)
<<Nazwisko>>
<<Adres>>
<<Miasto>>
29. Połącz listę adresów z dokumentem głównym w nowy plik korespondencji seryjnej
30. Zapisz utworzony plik na dysku pod nazwą kor_ser.doc
Zapisz wszystkie pliki i zakończ pracę z edytorem tekstu
ropuszka1