bibliografia I-III mod8_5.pdf

(69 KB) Pobierz
untitled
BIBLIOGRAFIA
MODUŁ 8 — KLASY I–III
Literatura podstawowa
M. Bogdanowicz, A. Adryjanek, Uczeń z dysleksją w szkole. Poradnik nie tylko dla polonistów , Gdynia
2009, s. 123–146.
M. Bogdanowicz, A. Adryjanek, M. Rożyńska, Uczeń z dysleksją w domu. Poradnik nie tylko dla rodziców,
Gdynia 2007, s. 139–141, 151–156, 159–160.
M. Bogdanowicz, M. Rożyńska, Zeszyt z węższą liniaturą , Gdańsk 2005.
I. Mańkowska, M. Rożyńska, Ortograffiti z Bratkiem. Przewodnik metodyczny dla nauczyciela , Gdynia
2010, 2011.
Literatura zalecana
D. Berthet, Wprowadzenie do nauki pisania , Warszawa 2002.
M. Bogdanowicz, Metoda Dobrego Startu w pracy z dzieckiem od 5 do 10 lat , Warszawa 1985.
M. Bogdanowicz, Psychologia kliniczna dziecka w wieku przedszkolnym , Warszawa 1991.
M. Bogdanowicz, Ryzyko dysleksji, dysortografii i dysgrafii , Gdańsk 2011.
M. Bogdanowicz, Ryzyko dysleksji. Problem i diagnozowanie , Gdańsk 2003, 2005.
J. Cieszyńska, M. Korendo, Wczesna interwencja terapeutyczna , Kraków 2008.
M. Dębińska, Rozwój dziecka w okresie przedszkolnym , „Integracja Sensoryczna” 2008, nr 3.
M. Dmochowska, Droga dziecka do nauki pisania. Analiza procesu odwzorowywania graficznego ,
Warszawa 1971.
M. Dmochowska, Zanim dziecko zacznie pisać , Warszawa 1979.
A. Domagała, U. Mirecka, Profil sprawności grafomotorycznyc h, Gdańsk 2010.
G. Dorodzińska, Problemy z orientacją przestrzenną , [w:] I. Sosin (red.), Terapia pedagogiczna uczniów ze
specyficznymi trudnościami w uczeniu się , Warszawa 2008.
T. Gąsowska, Z. Pietrzak-Stępkowska, Praca wyrównawcza z dziećmi mającymi trudności w czytaniu
i pisaniu , Warszawa 1994.
S. Goddard, Odruchy, uczenie i zachowanie , Warszawa 2004.
E. Górniewicz, Pedagogiczna diagnoza specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu , Toruń 2002.
E. Górniewicz, Trudności w czytaniu i pisaniu u dzieci , Olsztyn 2000.
K. Grabałowska, J. Jastrząb, J. Mickiewicz, M. Wojak, Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu , Toruń 1994.
E. B. Hurlock, Rozwój dziecka , Warszawa 1985.
V. Kar askov a, Zabawy ruchowe , Gdańsk 2007.
V. F. Maas, Uczenie się przez zmysły , Warszawa 1998.
M. Przetacznik-Gierowska, M. Tyszkowa, Psychologia rozwoju człowieka , Warszawa 2006.
T. Wróbel, Nauczanie i doskonalenie pisma , Warszawa 1963.
T. Wróbel, Pismo i pisanie w nauczaniu początkowym , Warszawa 1985.
1
738035317.003.png 738035317.004.png 738035317.005.png 738035317.006.png
Wybrane pomoce usprawniające funkcje motoryczne
M. Bogdanowicz, Przygotowanie do nauki pisania. Ćwiczenia grafomotoryczne według Hany Tymichovej ,
Gdańsk 2000.
M. Bogdanowicz (oprac.), Przytulanki czyli wierszyki na dziecięce masażyki , Gdańsk 2003.
M. Bogdanowicz, W co się bawić z dziećmi. Piosenki i zabawy wspomagające rozwój dziecka , Gdańsk 2000.
M. Bogdanowicz, M. Barańska, E. Jakacka, Od piosenki do literki , Gdańsk 2006.
M. Bogdanowicz, M. Barańska, E. Jakacka, Piosenki do rysowania , Gdańsk 2006.
M. Bogdanowicz, M. Rożyńska, Lewa ręka rysuje i pisze. Ćwiczenia przygotowujące do pisania dla dzieci
leworęcznych, Część I, II, III , Gdańsk 2003, 2004.
M. Bogdanowicz, M. Rożyńska, Zeszyt z węższą liniaturą , Gdańsk.
M. Bogdanowicz, M. Rożyńska, Zeszyt ćwiczeń dla dziecka leworęcznego z ukośnie ułożoną liniaturą , Gdańsk
2003.
I. Mańkowska, M. Rożyńska, ORTOGRAFFITI z Bratkiem klasa 1, Zeszyt 1 i 2 , Gdynia 2010.
I. Mańkowska, M. Rożyńska, ORTOGRAFFITI z Bratkiem klasa 2, Zeszyt 1 i 2 , Gdynia 2011.
2
Moduł 8
WSPARCIE PEDAGOGICZNE – ćwiczenie funkcji motorycznych u uczniów klas I–III
738035317.001.png 738035317.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin