bibliografia I-III mod8_5.pdf
(
69 KB
)
Pobierz
untitled
BIBLIOGRAFIA
MODUŁ 8 — KLASY I–III
Literatura podstawowa
M. Bogdanowicz, A. Adryjanek,
Uczeń z dysleksją w szkole. Poradnik nie tylko dla polonistów
, Gdynia
2009, s. 123–146.
M. Bogdanowicz, A. Adryjanek, M. Rożyńska,
Uczeń z dysleksją w domu. Poradnik nie tylko dla rodziców,
Gdynia 2007, s. 139–141, 151–156, 159–160.
M. Bogdanowicz, M. Rożyńska,
Zeszyt z węższą liniaturą
, Gdańsk 2005.
I. Mańkowska, M. Rożyńska,
Ortograffiti z Bratkiem. Przewodnik metodyczny dla nauczyciela
, Gdynia
2010, 2011.
Literatura zalecana
D. Berthet,
Wprowadzenie do nauki pisania
, Warszawa 2002.
M. Bogdanowicz,
Metoda Dobrego Startu w pracy z dzieckiem od 5 do 10 lat
, Warszawa 1985.
M. Bogdanowicz,
Psychologia kliniczna dziecka w wieku przedszkolnym
, Warszawa 1991.
M. Bogdanowicz,
Ryzyko dysleksji, dysortografii i dysgrafii
, Gdańsk 2011.
M. Bogdanowicz,
Ryzyko dysleksji. Problem i diagnozowanie
, Gdańsk 2003, 2005.
J. Cieszyńska, M. Korendo,
Wczesna interwencja terapeutyczna
, Kraków 2008.
M. Dębińska,
Rozwój dziecka w okresie przedszkolnym
, „Integracja Sensoryczna” 2008, nr 3.
M. Dmochowska,
Droga dziecka do nauki pisania. Analiza procesu odwzorowywania graficznego
,
Warszawa 1971.
M. Dmochowska,
Zanim dziecko zacznie pisać
, Warszawa 1979.
A. Domagała, U. Mirecka,
Profil sprawności grafomotorycznyc
h, Gdańsk 2010.
G. Dorodzińska,
Problemy z orientacją przestrzenną
, [w:] I. Sosin (red.),
Terapia pedagogiczna uczniów ze
specyficznymi trudnościami w uczeniu się
, Warszawa 2008.
T. Gąsowska, Z. Pietrzak-Stępkowska,
Praca wyrównawcza z dziećmi mającymi trudności w czytaniu
i pisaniu
, Warszawa 1994.
S. Goddard,
Odruchy, uczenie i zachowanie
, Warszawa 2004.
E. Górniewicz,
Pedagogiczna diagnoza specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu
, Toruń 2002.
E. Górniewicz,
Trudności w czytaniu i pisaniu u dzieci
, Olsztyn 2000.
K. Grabałowska, J. Jastrząb, J. Mickiewicz, M. Wojak,
Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu
, Toruń 1994.
E. B. Hurlock,
Rozwój dziecka
, Warszawa 1985.
V. Kar askov a,
Zabawy ruchowe
, Gdańsk 2007.
V. F. Maas,
Uczenie się przez zmysły
, Warszawa 1998.
M. Przetacznik-Gierowska, M. Tyszkowa,
Psychologia rozwoju człowieka
, Warszawa 2006.
T. Wróbel,
Nauczanie i doskonalenie pisma
, Warszawa 1963.
T. Wróbel,
Pismo i pisanie w nauczaniu początkowym
, Warszawa 1985.
1
Wybrane pomoce usprawniające funkcje motoryczne
M. Bogdanowicz,
Przygotowanie do nauki pisania. Ćwiczenia grafomotoryczne według Hany Tymichovej
,
Gdańsk 2000.
M. Bogdanowicz (oprac.),
Przytulanki czyli wierszyki na dziecięce masażyki
, Gdańsk 2003.
M. Bogdanowicz,
W co się bawić z dziećmi. Piosenki i zabawy wspomagające rozwój dziecka
, Gdańsk 2000.
M. Bogdanowicz, M. Barańska, E. Jakacka,
Od piosenki do literki
, Gdańsk 2006.
M. Bogdanowicz, M. Barańska, E. Jakacka,
Piosenki do rysowania
, Gdańsk 2006.
M. Bogdanowicz, M. Rożyńska,
Lewa ręka rysuje i pisze. Ćwiczenia przygotowujące do pisania dla dzieci
leworęcznych, Część I, II, III
, Gdańsk 2003, 2004.
M. Bogdanowicz, M. Rożyńska,
Zeszyt z węższą liniaturą
, Gdańsk.
M. Bogdanowicz, M. Rożyńska,
Zeszyt ćwiczeń dla dziecka leworęcznego z ukośnie ułożoną liniaturą
, Gdańsk
2003.
I. Mańkowska, M. Rożyńska,
ORTOGRAFFITI z Bratkiem klasa 1, Zeszyt 1 i 2
, Gdynia 2010.
I. Mańkowska, M. Rożyńska,
ORTOGRAFFITI z Bratkiem klasa 2, Zeszyt 1 i 2
, Gdynia 2011.
2
Moduł 8
WSPARCIE PEDAGOGICZNE – ćwiczenie funkcji motorycznych u uczniów klas I–III
Plik z chomika:
basiagowska
Inne pliki z tego folderu:
Zacznik modul8_5.pdf
(65 KB)
UzDwD.pdf
(15952 KB)
PREZENTACJA_po_prostu_cwicz.pdf
(418 KB)
KBT_kl1_wU_b3.pdf
(1122 KB)
dobre praktyki mod8_5.pdf
(98 KB)
Inne foldery tego chomika:
- Zabawa z cyferkami
► wiosna
3 elem
50 lekcji
ABC-zeszyt szesciolatka zaczynam pisac 1
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin