WYŻSZA SZKOŁAHUMANISTYCZNO - EKONOMICZNAw Łodzi
Wydział Informatyki, Zarządzania i TransportuKierunek Informatyka
Piotr Milczarski
#549173
Zakresu pigmentu skóry w różnych przestrzeniach barw
Przyjmuję pracę jako pracę dyplomową I stopnia
podpis promotora..................
data ..............
Praca napisana pod kierunkiem:dr Piotr Milczarski
Łódź 2010
[Kliknij tutaj i wpisz dedykację]
Spis treści
Wstęp 5
Cel pracy 6
Rozdział 1 Część opisowa 7
1.1 Wymagania - forma pracy inżynierskiej. 7
1.2 Jak pisać? 8
1.2.1 Konfiguracja programu Microsoft Word 8
1.2.2 Metryka – właściwości dokumentu 10
1.2.3 Spacje i znaki interpunkcyjne 10
1.2.4 Style 10
1.2.5 Zakładki 11
1.2.6 Jak wstawiać wzory 11
1.2.7 Jak wstawiać rysunki 12
1.2.8 Tabele 12
1.2.9 Bibliografia i odsyłacze do niej 12
1.3 Wskazówki opisania płyt CD 13
Rozdział 2 Drugi rozdział części opisowej 14
Rozdział 3 Część praktyczna 15
Podsumowanie i wnioski 16
Streszczenie 17
Summary 18
Słowa kluczowe 19
Keywords 20
Bibliografia 21
Dodatek A Przykład programu komputerowego 22
Dodatek B. Spis zawartości dołączonej płyty CD 29
Spis ilustracji 30
Spis tabel 31
Spis stosowanych skrótów 32
Indeks 33
Indeks
We wstępie należy wprowadzić czytelnika w tematykę poruszaną w pracy, przedstawić np. genezę pomysłu, historię omawianej technologii itp.
Tu należy również pokrótce omówić co zawierają poszczególne rozdziały pracy, 1 strona A4. Cały wstęp nie powinien przekraczać trzech stron A4.
Sugerujemy przeczytać informacje zawarte w niniejszym dokumencie przed rozpoczęciem pracy.
W dokumencie tym zamieszczono fragmenty dokumentów otrzymanych od kierownictwa WSHE w Łodzi.
Tezy, zadania (co chcę zrobić w pracy, co jest wymiernym efektem podjętych w pracy zadań). (pół strony A4).
Praca dyplomowa jest zazwyczaj związana z akademickim lub praktycznym podejściem do systemów komputerowych (sprzętu) lub systemów informacyjnych (oprogramowanie) oraz zaawansowanych zastosowań praktycznych.
Celem pracy dyplomowej może być rozpatrzenie następujących zagadnień:
· ocena istniejących systemów;
· analiza konkretnych technologii, strategii lub metod;
· doświadczenia lub badania – badania z zakresu systemów lub porównanie różnych rozwiązań;
· projektowanie lub działania rozwojowe – identyfikacja problemu, analiza w kontekście akademickim,
· wybór metody, projekt, implementacja i ocena rozwiązania.
Prace dyplomowe mają za cel rozwiązanie, udowodnienie lub analizę konkretnego problemu. Na podstawie pracy jest oceniana zdolność dyplomanta do prawidłowego formułowania problemów, poprawność toku wywodów, sposób gromadzenia materiałów wraz z jego porównawczym i krytycznym przeglądem.
Omówienie istniejącego stanu wiedzy w zakresie tematu pracy, nazewnictwo i definicje. Opis przeprowadzonych badań literaturowych z zakresu teorii, inżynierii, technologii lub zastosowań systemów informatycznych. Opis zagadnień z powołaniem się na literaturę.
Tytuł rozdziału powinien być adekwatny do poruszanej tematyki.
Praca studenta powinna spełniać następujące wymogi:
a) Format pracy - A4.
b) Kolejność stron w pracy:
Ø strona tytułowa - zgodna z załączonym wzorem,
Ø spis treści,
Ø wstęp,
Ø rozdziały,
Ø podsumowanie,
Ø streszczenie w języku polskim i angielskim (150 – 200 słów),
Ø słowa kluczowe w języku polskim i angielskim (przynajmniej 3),
Ø bibliografia według alfabetycznego porządku autorów i zgodnie ze wzorem,
Ø załączniki (każdy opatrzony numerem i na odrębnej stronie): spis tabel, spis diagramów, spis rysunków, spis stosowanych skrótów, inne,
Ø oświadczenie studenta (zgodne z załączonym wzorem) wszyte trwale na końcu pracy.
c) Praca ma być znormalizowana tj. każdy rozdział musi się zacząć od nowej strony, numerem i tytułem rozdziału wg wzoru. Tekst pracy musi być napisany czcionką 12 pkt.; 1,5 linii odstępu między wierszami; margines z lewej strony – 3,5 cm; z prawej oraz górny i dolny – 2,5 cm.
d) Egzemplarz oddawany do dziekanatu musi być trwale zszyty, w twardej oprawie.
e) Do dwóch egzemplarzy pracy dyplomowej (dla promotora i recenzenta) student dołącza wersję elektroniczną pracy na CD-ROM-ie – w oddzielnym opakowaniu podpisanym imieniem i nazwiskiem oraz tytułem pracy; dane te powinny się też znajdować bezpośrednio na samej płycie.
f) Na płycie powinny znajdować się następujące pliki:
Ø Tekst pracy zapisany w formacie MS Word (imię_nazwisko_nr_albumu.doc),
Ø Tekst pracy zapisany w formacie rozszerzonym (imię_nazwisko_nr_albumu.rtf),
Ø Zapisane kompletne strony sieci WEB użyte jako bibliografia.
g) Jedną wersję elektroniczną pracy należy złożyć w Dziekanacie WSHE, co jest warunkiem uzyskania pieczątki na karcie obiegowej.
h) Szczegółowe wymagania co do formy pracy ustala promotor. Nie spełnienie wyżej wymienionych wymagań przez studenta może być przyczyną nie przyjęcia pracy przez promotora, recenzenta oraz przez dziekanat.
Poniżej znajdują się informacje o sposobie wykorzystania niniejszego szablonu. Został on przygotowany dla programu Microsoft Word 2000, lecz informacje w nim zawarte mogą być przydatne również dla osób korzystających z innych edytorów tekstu.
W pierwszym kroku pracy z szablonem sugerujemy zmienić domyślne ustawienia programu Word. Z menu „Narzędzia” wybieramy pozycję „Opcje”. Pod zakładką „Widok” sugerujemy zaznaczyć „Pokaż Zakładki” oraz „Pokaż Cieniowanie pola: Zawsze”, jak na Rys. 1. Opcja pierwsza spowoduje, że obiekty na których ustanowiono zakładki będą oznaczone grubymi nawiasami kwadratowymi. Opcja druga wyróżni wszystkie pola automatyzujące dokument poprzez ich zaciemnienie. Obie opcje nie mają wpływu na wydruk dokumentu.
Pod zakładką „Zapisywanie” należy, jak na Rys. 2, zaznaczyć: „Zawsze z kopią zapasową” i „Żądanie potwierdzania zapisu szablonu Normal.dot” oraz odznaczyć: „Szybkie zapisywanie”. Można zaznaczyć „Zapisywanie informacji potrzebnych do odtworzenia pliku co XX min” lub należy pamiętać, aby co jakiś czas zapisać tworzoną pracę (Ctrl+s).
Rys. 1. Sugerowana konfiguracja grupy opcji „Widok”
Rys. 2. Sugerowana konfiguracja grupy opcji „Zapisywanie”
Jeżeli w pracy będą występować wzory, należy zainstalować edytor równań, który nie jest instalowany i dodać jego ikonę do jednego z pasków standardowych. Służy do tego pozycja „Dostosuj” w menu „Narzędzia”. Ikona edytora równań znajduje się w kategorii „Wstaw”.
Tytuł pracy, autora i recenzenta należy wpisać we właściwościach dokumentu. Dostęp do nich uzyskujemy wybierając z menu „Plik” pozycję „Właściwości”. Wprowadzone dane przeniosą się na stronę tytułową przy najbliższej aktualizacji pól (Ctrl+a, F9).
W pracy nie należy używać wielokrotnych spacji, ani wielokrotnych znaków nowego akapitu. Znaki interpunkcyjne takie jak przecinek (,), kropka (.), dwukropek (:), średnik (;), znak zapytania (?), wykrzyknik (!), zamknięcie dowolnego nawiasu (]})>), zamknięcie cudzysłowu (” lub ’) nie mogą być nigdy poprzedzone spacją. Bezpośrednio po wymienionych znakach może wystąpić wyłącznie spacja, znak nowego akapitu lub inny znak interpunkcyjny. Po znakach otwierających dowolnego nawiasu ([{(<) lub otwarcia cudzysłowu („ lub ‘) nigdy nie należy używać spacji. Spację używamy przed tymi znakami. Nie należy rozpoczynać akapitu od spacji – wcięcia uzyskuje się przez zastosowanie stylu „Tekst podstawowy z wcięciem” (patrz punkt Style). Nie należy pozostawiać spacji na końcu akapitu – przed znakiem nowego akapitu.
Do wszystkich formatowań tekstu należy używać styli. Wtedy zachowujemy jednolite formatowanie podobnych struktur dokumentu, oraz łatwiej nam wprowadzać w przyszłości zmiany. Do rozdziałów stosujemy „Nagłówek 1”. W tym dokumencie jest włączone numerowanie nagłówków. Do podrozdziałów używamy stylu „Nagłówek 2” i „Nagłówek 3”. Tekst bezpośrednio po nagłówku piszemy stylem „Tekst podstawowy”...
lolop2