NetworkTeam_Jak_Wybrac_i_Zbudowac_Biznes_MLM_w_Internecie.pdf

(757 KB) Pobierz
663713985 UNPDF
663713985.002.png
Buduj Swój Biznes
MLM
Strategie
najlepszych liderów
Copyright (c) 2011 by NetworkTeam.pl
Marcin Kijak i Marcin Sobociński
Wszystkie prawa zastrzeżone.
Więcej praktycznej wiedzy o budowaniu biznesu MLM na http://networkteam.pl 1
Network Team
 
Spis Treści
Spis Treści ...........................................................................................................................................2
I. Czym jest MLM? ..........................................................................................................................3
Czym więc tak naprawdę jest MLM? ...............................................................................................3
Na czym polega idea prosumenta? ..................................................................................................4
II. Czym nie jest MLM? ....................................................................................................................5
A może zwykła firma to też piramida? .............................................................................................5
III. Jak wybrać dobrą firmę MLM?.................................................................................................6
Dlaczego ważny jest popyt na produkt?...........................................................................................6
„Lider to podstawa” ........................................................................................................................8
IV. Co potrzebujesz, aby zacząć biznes MLM? ...............................................................................9
Dlaczego systematyczność i samodyscyplina? ............................................................................... 11
Wiedza i umiejętności ................................................................................................................... 12
Wszystko należy od nastawienia ................................................................................................... 13
Poznaj tajemnicę ludzi, którzy osiągają największe sukcesy ........................................................... 16
V. Jak rozwijać biznes MLM i zapewnić sobie stabilność dochodów?.............................................. 19
Wyznaczanie Celów ...................................................................................................................... 19
No excuse! .................................................................................................................................... 22
Działanie ....................................................................................................................................... 24
Feedback i korygowanie toru ........................................................................................................ 25
Nieustanne kształcenie ................................................................................................................. 26
Sztuka zadawania pytań ................................................................................................................ 27
Stań się ekspertem! ...................................................................................................................... 28
VI. Dlaczego network marketing w sieci? .................................................................................... 28
Czym jest personal branding?........................................................................................................ 30
VII. Co dalej? ............................................................................................................................... 31
Więcej praktycznej wiedzy o budowaniu biznesu MLM na http://networkteam.pl 2
Network Team
 
I. Czym jest MLM?
Branża MLM w Polsce nie ma najlepszej opinii i musisz mieć tego pełną świadomość. Przyczyną jest
to, że wiele osób zraziło się na samym początku i rozpowszechniło złą opinię wśród znajomych.
Niestety wiele osób zapisując się do jednej z firm MLM ma nadzieję, że... zyski przyjdą same. Ale tak
się nie dzieje. Network marketing jak każdy inny biznes wymaga pracy i zaangażowania. Samo
nic nigdy nie przychodzi... no chyba, że masz szczęście i trafisz na sponsora, który zrobi część pracy
za Ciebie...
Drugim powodem złej opinii jest kiepskie wejście jednej z pierwszych firm na rynek polski. Firma
ta pomimo, że zawsze była fair, była źle przedstawiana a dystrybutorzy zbyt nachalni wobec klientów.
To sprawiło, że dzisiaj wiele osób słysząc MLM, natychmiast kojarzy człowieka chodzącego
po domach i wpychającego na siłę swoje produkty wszystkim znajomym.
Czym więc tak naprawdę jest MLM?
MLM, czy inaczej network marketing lub marketing sieciowy, to biznes oparty na relacjach
międzyludzkich. W przeciwieństwie do firm tradycyjnych, MLM nie posiada placówek w wielu
miastach, punktów sprzedaży, ani samych sprzedawców. To firma, która wytwarza produkty i kieruje
je bezpośrednio: od producenta do konsumenta. W ten sposób unika się pośredników, takich
jak hurtownicy, dostawcy i sprzedawcy. To pierwsza, ogromna oszczędność.
Druga oszczędność to minimalny marketing i brak reklamy. Firmy MLM nie inwestują pieniędzy
w media, banery, akcje marketingowe ani nawet w opakowania. Zamiast tego stworzony jest plan
marketingowy, który realizują dystrybutorzy - osoby współpracujące z firmą.
Taka polityka to olbrzymia oszczędność pieniędzy, które przeznaczane są na wypłaty dla
dystrybutorów. Dzięki temu zyskujesz pieniądze na samym produkcie i zarabiasz na produktach, które
kupowane są w Twojej strukturze. Co więcej, masz jak gdyby swoich pracowników! W każdej firmie
MLM zatrudnione są osoby na etat, które obsługują dystrybutorów. Masz też zapewnioną logistykę
a produkt dostarczony jest prosto do domu, lub miejsca pracy. Zyskujesz więc oprócz pieniędzy
jeszcze cenniejszy czas, który straciłbyś na zakupy!
Zauważ, że na zachodzie ten model staje się coraz popularniejszy. Powoli dobiega końca era
hipermarketów. Jest to związanie m.in. z zaufaniem, bo ufamy bardziej znajomym lub własnej firmie,
niż obcym, ogromnym centrom handlowym, których jedynym celem jest zysk.
Śledząc rynek można stwierdzić, że era konsumenta powoli przechodzi w erę prosumenta.
Więcej praktycznej wiedzy o budowaniu biznesu MLM na http://networkteam.pl 3
Network Team
 
Na czym polega idea prosumenta?
Jak wiadomo, producent zajmuje się wytwarzaniem dóbr i usług. Konsument nabywa te produkty
i usługi. Natomiast prosument jest specjalnym rodzajem konsumenta, który zarabia pieniądze
poprzez ich wydawanie!
Producent
•produkuje dobra
•zarabia
pieniądze
Konsument
•nabywa dobra
•wydaje
pieniądze
Prosument
•zarabia
pieniądze, gdy je
wydaje
Wyobraź sobie prostą historię. W domku mieszka sobie rodzina Kowalskich, która co miesiąc wydaje
średnio 700 zł na zakupy. W standardowym modelu (konsumenckim) rodzina raz na tydzień jedzie
na zakupy do hipermarketu. Pieniądze zostawia w firmie X, a w zamian otrzymuje produkty. W tym
wypadku dla rodziny jest to zwykły wydatek.
W innym domku mieszka rodzina Nowaków, która również wydaje co miesiąc 700 zł na zakupy.
Jednak zamiast jechać na zakupy do hipermarketu, osoby te wchodzą do interaktywnego sklepu
w Internecie i po kilku kliknięciach mają zamówiony towar, który następnego dnia przywozi im kurier.
Tutaj rodzina:
A) Zaoszczędziła pieniądze na zakupach (najczęściej firma MLM daje upust swoim
dystrybutorom na własne produkty)
B) Otrzymuje produkty
C) Oszczędza czas spędzony na dojazdach do sklepów i samym kupowaniu
D) Robi obrót punktowy i po miesiącu dostaje pieniądze na konto.
W tym wypadku nie jest to już wydatek, ale inwestycja. Co więcej, jeśli rodzina ma pod sobą sporą
grupę osób/rodzin robiących to samo, dostaje znacznie więcej, niż wydała! Dlatego rodzina Nowaków
jest w tym przykładem prosumentem, a nie konsumentem.
Opcja 1: Producent 5 zł=> Importer 10 zł => Dystrybutor 15 zł => sprzedawca 20 zł=> Konsument
Opcja 2: Producent 5 zł => Prosument => 15 zł dla Ciebie i Twojej grupy
Model prosumenta pozwala uczestniczyć w podziale zysków z biznesu nie tylko produkując dobra
konsumpcyjne, ale również konsumując je. Prosumenci uczą się kupować dobra we własnym sklepie
Więcej praktycznej wiedzy o budowaniu biznesu MLM na http://networkteam.pl 4
Network Team
663713985.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin