gry i zabawy.doc

(3335 KB) Pobierz
1

GRY I ZABAWY

W NAUCZANIU I DOSKONALENIU GRY

W PIŁKĘ NOŻNĄ

 



 

 

 

 

DLA POTRZEB SZKOLENIA DZIECI I MŁODZIEŻY

W KLUBIE KKS LECH POZNAŃ

OPRACOWAŁ: TRENER WOJCIECH TOMASZEWSKI

 

 

SPIS GIER I ZABAW:

 

1.     TRENER NA POLOWANIU

2.     PATRZ NA TRENERA

3.     UCIEKAJ OD PIŁKI

4.     PIŁKARZ BEZ PIŁKI

5.     NAJLEPSZY DRYBLER

6.     BEREK – LAWINA

7.     BEREK NA CZAS

8.     BEREK Z PIŁKĄ

9.     BEREK BEZ PIŁKI

10. BIEG SZTAFETOWY PO ÓSEMCE

11. PALANT PIŁKARSKI

12. BITWA O PIŁKI

13. BOMBARDOWANIE

14. NAJLEPSZY ŻONGLER

15. MINUTKA Z PIŁKĄ

16. RAZ, DWA, TRZY TRENER PATRZY

17. BEREK WYBAWICIEL

18. OGNISTE KULE

19. BEREK WYZWOLONY DWUKOLOROWY

20. WALCZ I KIWAJ SIĘ

21. KTÓRA PARA WIĘCEJ

22. KOSZ PEŁEN PIŁEK

23. NAŚLADUJ PARTNERA

24. JAKA TO LICZBA

25. UTRZYMANIE PIŁKI

26. WYŚCIG ZE STRZAŁEM DO BRAMKI

27. OBRONA SWOJEGO POLA

28. SZTAFETA PROMIENISTA Z PROWADZENIEM PIŁKI

29. BEREK OGONKI Z PIŁKAMI

30. KRĘGLE PIŁKARSKIE

31. PROWADŹ PIŁKĘ I STRZELAJ

32. KTO SZYBCIEJ

33. KTO SZYBCIEJ TEN STRZELA

34. W PRAWO CZY W LEWO

35. WRONY I WRÓBLE Z PIŁKĄ

36. GRA ZE ZBICIEM W TRZECH POLACH

37. WYWOŁYWANKA ZE STRZAŁEM

38. SZTAFETA WAHADŁOWA Z PRZENOSZENIEM PIŁKI

39. DZIADEK

40. RAKI ZDOBYWAJĄ PIŁKĘ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. TRENER NA POLOWANIU

 

 

1. Liczba zawodników:              dowolna

2. Boisko:                                                        dowolne

3. Przybory:                                          piłki, pachołki do wyznaczenia pola

4. Ustawienie:                                          luźna gromada

 

5. Opis zabawy:

Wszyscy zawodnicy prowadzą piłkę nogą w dowolny sposób (lub wyznaczony przez trenera). Na gwizdek muszą zatrzymać się nieruchomo w miejscu, zatrzymując piłkę podeszwą i stawiając stopę na piłce.

Trener sprawdza czy któryś z zawodników się rusza i czy wszyscy zawodnicy mają stopę na piłce. Kto nie zatrzyma się z piłką wykonuje 3-5 przysiadów lub opuszcza jedną kolejkę zabawy.

 

6. Cel: orientacja, szybkość reakcji, zachowanie równowagi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. PATRZ NA TRENERA

 

 

1. Liczba zawodników:              dowolna

2. Boisko:                                                        dowolne

3. Przybory:                                          piłki, kapsle do wyznaczenia pola

4. Ustawienie:                                          luźna gromada

 

5. Opis zabawy:

Każdy zawodnik prowadzi piłkę przy nodze (sposób prowadzenia piłki określa trener). Na sygnał gwizdka zawodnicy spoglądają na ruch, który wykonuje trener i wykonują ustalone wcześniej ćwiczenie.

a)    ręce w górze – skip w miejscu na piłce

b)   ręce w dół – odbicia piłki prawą i lewą wewnętrzną częścią stopy w miejscu

c)    ręka prawa w bok – zwód z zagraniem piłki prawą nogą za lewą nogą

d)   ręka lewa w bok -   t.j.w zmiana nóg

e)    noga prawa podniesiona w górę – prowadzenie piłki prawą nogą

f)      noga lewa podniesiona w górę – prowadzenie piłki lewą nogą

 

6. Cel: koordynacja ruchowa, orinetacja

 

 

 

 

3. UCIEKAJ OD PIŁKI

 

 

1. Liczba zawodników:              dowolna

2. Boisko:                                                        dowolne

3. Przybory:                                          piłki, kapsle do wyznaczenia pola

4. Ustawienie:                                          luźna gromada

 

5. Opis zabawy:

Wszyscy zawodnicy prowadzą piłkę w ograniczonym polu (sposób prowadzenia określa trener). Na gwizdek każdy zawodnik zatrzymuje piłkę podeszwą w miejscu i opuszcza pole, stając na liniach pola. Zadaniem zawodników jest takie ustawienie piłek, ażeby odległość między piłkami była większa niż 1 metr. (odległość dostosować od zaawansowania zawodników). Zawodnicy, którzy ustawią piłki zbyt blisko siebie wykonują dodatkowe ćwiczenie, np. przysiady.

 

6. Cel: orientacja przestrzenna

 

 

 

 

 

 

 

 

4. PIŁKARZ BEZ PIŁKI

 

 

1. Liczba zawodników:              dowolna

2. Boisko:                                                        dowolne

3. Przybory:                                          piłki, kapsle do wyznaczenia pola

4. Ustawienie:                                          luźna gromada

 

5. Opis zabawy:

Wszyscy zawodnicy, za wyjątkiem dwóch posiadają piłkę. Prowadzą ją w wyznaczonym polu w określony sposób przez trenera. Zadaniem dwójki zawodników bez piłki jest zdobycie jej.

Zawodnicy prowadzący piłkę w momencie, gdy trener da sygnał gwizdkiem muszą zatrzymać swoją piłkę w miejscu i zdobyć piłkę innego zawodnika. Należy zwrócić uwagę na to, ażeby zawodnicy z piłkami nie ,,dobierali się w pary” prowadząc piłkę. Zawodnicy, którzy po sygnale trenera nie są w posiadaniu piłki wykonują dodatkową czynność, np. przysiady.

 

6. Cel: orientacja przestrzenna, szybkość reakcji

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. NAJLEPSZY DRYBLER

 

 

1. Liczba zawodników:              dowolna

2. Boisko:                                                        dowolne

3. Przybory:                                          piłki, kapsle do wyznaczenia pola

4. Ustawienie:                                          luźna gromada

 

5. Opis zabawy:

Wszyscy zawodnicy posiadają piłki, na sygnał trenera w wyznaczonym polu zawodnicy rozbiegają się prowadząc piłkę przy nodze. Zadaniem każdego zawodnika jest utrzymanie się przy piłce i jednocześnie wybicie z pola piłki innemu zawodnikowi. Zawodnik, któremu zostanie wybita piłka poza pole wykonuje żonglerkę poza polem gry. Wygrywa trójka zawodników najdłużej utrzymująca się przy piłce.

 

6. Cel: bliskie prowadzenie piłki, drybling

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. BEREK LAWINA

 

 

1. Liczba zawodników:              dowolna

2. Boisko:                                                        dowolne

3. Przybory:                                          kapsle do wyznaczenia pola

4. Ustawienie:                                          luźna gromada

 

5. Opis zabawy:

Jeden zawodnik jest berkiem, stara się złapać uciekających zawodników, po złapaniu pierwszego chwyta kolegę za rękę i gonią następnych, złapany dołącza do berków.

Zabawa trwa tak długo, aż nie zostaną wszyscy zawodnicy złapani.

Ostatni nie złapany zawodnik zostaje berkiem w następnej zabawie.

 

6. Cel: praca w grupie, komunikacja zespołowa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. BEREK NA CZAS

 

 

1. Liczba zawodników:              2 berków + 8 uciekających

2. Boisko:                                                        dowolne (np.15m x 15m)

3. Przybory:                                          szarfy lub znaczniki, kapsle

4. Ustawienie:                                          luźna gromada

 

5. Opis zabawy:

Dwóch berków stara się w określonym przez trenera czasie (30-60 sek.) złapać wszystkich uciekających. Złapany staje w rozkroku. Przywrócić do zabawy może go zawodnik nie złapany, jeżeli przejdzie między nogami złapanego. Jeżeli berek wyłapie wszystkich zawodników, wtedy następuje koniec zabawy. Po określonym czasie następuje zmiana berków. Wygrywa ta para berków, która wyłapie wszystkich zawodników w jak najkrótszym czasie.

 

6. Cel: zwrotność, szybkość reakcji

 

Odmiany:

- zamiast przejścia pod nogami można zastosować przeskok barani nad złapanym.

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin