Warhammer - Mark of Chaos - Imperium.pdf

(63122 KB) Pobierz
untitled
KOLEKCJA GRAFIK KONCEPCYJNYCH
125726697.004.png 125726697.005.png
Autor: Matt Ralphs
Edycja i produkcja: Nick Kyme
Projekt i uk∏ad graficzny: Rosie Chatt
Publikacja Black Library
Ilustracja na ok∏adce : Janos Orban
Grafiki koncepcyjne z gry: Gergo Fejervary, Bela Kotroczo, Tamas Mate, Lajos Nagy oraz
Gergo Sziptner
Autorzy wst´pu filmowego: Laszlo Aszalos, Peter Fendrik, Akos Haszon, Gabor Horvath,
Szabolcs Horvatth, Andras Ketzer, Peter Kovacs, Robert Kovacs, Gabor Marinov, Janos
Orban, Karoly Porkolab, Agoston Princz, Alex Rabb, Kornel Ravadits, Gabor Szabo HSC,
Andras Tarsoly, Tamas Varga oraz Istvan Zorkoczy
Komentarze: Gergo Fejervary, Bela Kotroczo, Tamas Mate, Lajos Nagy, Tamas Sandor and
Gergo Sziptner
Podzi´kowania dla: Erika Mogensena, Graeme Nicoll oraz Istvana Zsuffa, a tak˝e wszystkich
grafików i twórców, których praca sk∏ada si´ na t´ fantastycznà ksià˝k´. Specjalne
podzi´kowania dla Ildiko Berecz za jej nieocenionà pomoc przy sk∏adaniu wszystkiego w ca∏oÊç.
ISBN 13: 978-1-84416-419-6 ISBN 10: 1-84416-419-5
Kod produktu GW 6004 0281 010
Publikacja Czarnej Biblioteki. Po raz pierwszy wydana w Wielkiej Brytanii
w 2006 przez BL Publishing, Games Workshop Ltd, Willow Road, Nottingham
NG7 2WS, UK.
© Games Workshop Limited 2006. Wszystkie prawa zastrze˝one.
Czarna Biblioteka, logo Czarnej Biblioteki, Czarny P∏omieƒ, BL Publishing,
Games Workshop, logo Games Workshop, Armageddon, Kosmiczni Marines,
Warhammer, Warhammer 40000, logo Warhammer 40,000 oraz wszyskie
powiàzane kwestie, nazwy, postacie oraz ilustracje i obrazy ze Êwiata
Warhammera oraz Warhammera 40,000 sà ®, TM i/lub © Games Workshop
Ltd 2000-2006, zastrze˝one cz´Êciowo w Wielkiej Brytanii o innych krajach na
ca∏ym Êwiecie. Wszystkie prawa zastrze˝one.
Wi´cej informacji na temat Czarnej Biblioteki znajdziesz pod adresem:
www.blacklibrary.com.
Wi´cej informacji na temat Games Workshop oraz Êwiatów Warhammer znajdziesz
pod adresem: www.games-workshop.com. Mo˝esz tak˝e zadzwoniç do naszego
dzia∏u obs∏ugi pod numerami 0115 - 916 40 000 (UK) lub 1-800-394-GAME (US).
Cz∏owiek
Wielki Nieczysty
Krwiopuszcz Wojownik Chaosu Skaven
Szczuro-ogr
125726697.006.png
Wprowadzenie do
ames Workshop jest tak wp∏ywowà markà w Êwiecie gier, a Warhammer tak ogromnym
i bogatym Êwiatem, ˝e wszyscy w Black Hole byliÊmy niezwykle podekscytowani i dumni, ˝e dano
nam szans´ uczestniczenia w pracach nad strategià czasu rzeczywistego: Mark of Chaos. Âwiat
Warhammera jest dobrze znany i ceniony przez niezliczone rzesze fanów na ca∏ym Êwiecie, tak wi´c
poza zapa∏em do wspó∏pracy z Games Workshop na naszych barkach spoczà∏ tak˝e ci´˝ar
dorównania czemuÊ, co powstawa∏o przez ponad trzydzieÊci lat. Czy uda nam si´ spe∏niç
oczekiwania d∏ugoletnich fanów? Czy zdo∏amy sprawiedliwie przedstawiç Êwiat Warhammera?
Czy uda nam si´ stworzyç wizj´, która wniesie coÊ nowego i jeszcze bardziej wzbogaci ten
niezwykle szczegó∏owy i fascynujàcy Êwiat?
Poczàtki by∏y niezwykle dynamiczne i obiecujàce: okaza∏o si´, ˝e wszyscy projektanci podzielali t´
samà wizj´ gry. Naszym zadaniem by∏o przenieÊç strategi´ turowà z gry rozgrywanej na stole,
w Êwiat komputerów, zaimplementowaç wszelkie funkcje niezb´dne do prowadzenia gry w czasie
rzeczywistym oraz stworzyç odpowiednià opraw´ graficznà, bazujàcà na istniejàcych obrazach.
MusieliÊmy stworzyç realistycznà grafik´, spójnà z wyraênymi i monumentalnymi elementami
Êwiata Warhammera. Co jest w niej takiego unikalnego i specjalnego? Mroczny klimat, pot´˝ne,
zdobione pancerze, zakrwawiona broƒ i wszystkie te szczegó∏y, które nadajà ka˝dej postaci
odpowiednià g∏´bi´. Aby utrzymaç te elementy w grze bez uciekania si´ do kompromisów,
musieliÊmy przekroczyç granice wspó∏czesnej technologii.
Gdy nasi pogromcy pikseli w Black Hole koƒczyli dopieszczanie jednostek, kolejna grupa grafików
pracowa∏a nad renderowaniem filmów do gry. Digic Pictures jest studiem, które dowiod∏o ju˝,
˝e ma niezwyk∏y talent do tworzenia animacji 3D z zachowaniem wysokiego poziomu szczegó∏ów.
Ich animowane filmy do gry przedstawiajà wojowników i czempionów Chaosu, gobliny, demony,
˝o∏nierzy Imperium, kap∏anów bitewnych i Elfy Wysokiego Rodu podczas desperackiej walki.
Mark of Chaos – Kolekcja Grafik Koncepcyjnych przedstawia wczesny etap tworzenia gry:
graficzne projektowanie postaci i ich wyposa˝enia. Wszyscy nasi graficy dowiedli ju˝ wczeÊniej swej
wartoÊci, ale rygorystyczne wymagania Games Workshop dotyczàce Warhammera by∏y ca∏kowicie
nowym wyzwaniem. Nasze poczàtkowe obawy szybko ustàpi∏y: graficy mieli doskona∏y kontakt ze
Êwiatem Warhammera i znajdowali inspiracj´ w przebogatym archiwum wszelkiego rodzaju
obrazów. Efekty ich pracy sà niezwyk∏e i warto je pokazywaç. Sàdz´, ˝e po ich obejrzeniu zgodzicie
si´ ze mnà. Za stworzenie tak wspania∏ych interpretacji Êwiata Warhammera nale˝y im si´
ogromny szacunek.
T AMAS S ANDOR
D YREKTOR ARTYSTYCZNY
B LACK H OLE E NTERTAINMENT
2006
3
MARK OF CHAOS:
KOLEKCJA GRAFIK KONCEPCYJNYCH
G
125726697.007.png
125726697.001.png
Digic Pictures myÊlà przewodnià by∏ dla nas fakt, ˝e gra Mark of Chaos rozgrywa si´ po
Wielkiej Wojnie z Chaosem. Od poczàtku jasne by∏o, ˝e g∏ównym elementem filmowego wst´pu
musi byç bitwa. T∏o historyczne wskazuje wyraênie, ˝e Imperium powinno byç teatrem
wojennym. Na jego terenie musia∏y si´ znajdowaç pozbawione przywództwa i ˝àdne zemsty hordy
Choasu i wym´czone wojska Imperium, których ˝o∏nierze mieli ju˝ nadziej´ na pokój.
Obie te strony musia∏y na siebie polowaç. ChcieliÊmy wybraç symboliczne postacie i rasy. DoszliÊmy
do wniosku, ˝e wojownicy czczàcy Khorna i kap∏an bitewny na czele zdemoralizowanej armii
doskonale b´dà si´ do tego celu nadawaç. No i ostatecznie dzielny, samotny elficki wojownik cienia.
Uwzgl´dniajàc kryteria zachowania postaci Êwiata Warhammera przygotowaliÊmy szereg odmian
scenariusza, prowadzàc na bie˝àco konsultacje z Games Workshop. W koƒcu uda∏o nam si´
nakreÊliç ostatecznà fabu∏´. Naszym podstawowym celem by∏o doprowadzenie do tego, ˝e widz
staje si´ g∏ównà postacià i - choç na krótki tylko czas - znajduje si´ na polu bitwy w Êwiecie
Warhammera. Ca∏oÊç prac, od pomys∏u do implementacji zaj´∏a nam osiem miesi´cy.
W
125726697.002.png 125726697.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin