Organizacja pracy w recepcji zakładu hotelarskiego(1).pdf

(489 KB) Pobierz
Technik_hotelarstwa_341[04].Z2.01_u.doc
MINISTERSTWO EDUKACJI
NARODOWEJ
Urszula Tusiek
Organizacja pracy w recepcji zakładu hotelarskiego
341[04].Z2.01
Poradnik dla ucznia
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2006
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
 
93938259.004.png 93938259.005.png 93938259.006.png
Recenzenci:
mgr Grażyna Brocka
mgr inż. Alicja Drażba
Opracowanie redakcyjne:
mgr inż. Urszula Tusiek
Konsultacja:
mgr inż. Piotr Ziębicki
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej 341[04].Z2.01
Organizacja pracy w recepcji zakładu hotelarskiego w modułowym programie nauczania dla
zawodu technik hotelarstwa.
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2006
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
SPIS TREŚCI
1. Wprowadzenie
3
2. Wymagania wstępne
5
3. Cele kształcenia
6
4. Materiał nauczania
7
4.1. Zadania, struktura organizacyjna i stanowiska pracy w recepcji
7
4.1.1. Materiał nauczania
7
4.1.2. Pytania sprawdzające
11
4.1.3. Ćwiczenia
11
4.1.4. Sprawdzian postępów
12
4.2. Obowiązki i zadania pracowników recepcji
13
4.2.1. Materiał nauczania
13
4.2.2. Pytania sprawdzające
16
4.2.3. Ćwiczenia
16
4.2.4. Sprawdzian postępów
18
4.3. Wyposażenie techniczne i dokumentacja recepcji
19
4.3.1. Materiał nauczania
19
4.3.2. Pytania sprawdzające
24
4.3.3. Ćwiczenia
24
4.3.4. Sprawdzian postępów
25
4.4. Urządzenia sygnalizacyjno – alarmowe w recepcji oraz zasady ewakuacji
26
4.4.1. Materiał nauczania
26
4.4.2. Pytania sprawdzające
28
4.4.3. Ćwiczenia
28
4.4.4. Sprawdzian postępów
30
4.5. Współpraca recepcji z innymi działami w zakładzie hotelarskim
31
4.5.1. Materiał nauczania
31
4.5.2. Pytania sprawdzające
32
4.5.3. Ćwiczenia
32
4.5.4. Sprawdzian postępów
33
5. Sprawdzian osiągnięć
34
6. Literatura
39
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
1. WPROWADZENIE
Poradnik ten będzie Ci pomocny w przyswajaniu wiedzy o strukturze organizacyjnej
recepcji, stanowiskach pracy, wyposażeniu recepcji, obowiązkach pracowników oraz reakcji
recepcji na sytuacje zagrażające zdrowiu i życiu osób przebywających w obiekcie hotelarskim.
W poradniku zamieszczono:
1. Wymagania wstępne, czyli wykaz niezbędnych umiejętności, które powinieneś mieć
ukształtowane, aby przystąpić do realizacji tej jednostki modułowej.
2. Cele kształcenia tej jednostki modułowej.
3. Materiał nauczania (rozdział 4) umożliwia samodzielne przygotowanie się do wykonania
ćwiczeń i zaliczenia sprawdzianów. Wykorzystaj do poszerzenia wiedzy wskazaną literaturę
oraz inne źródła informacji. Obejmuje on również ćwiczenia, które zawierają:
- wykaz materiałów, narzędzi i sprzętu potrzebnych do realizacji ćwiczenia,
- pytania sprawdzające wiedzę potrzebną do wykonania ćwiczenia,
- sprawdzian teoretyczny,
- sprawdzian umiejętności praktycznych.
4. Przykład zadania/ćwiczenia oraz zestaw pytań sprawdzających Twoje ukształtowanie
umiejętności z zakresu całej jednostki. Zaliczenie tego ćwiczenia jest dowodem osiągnięcia
umiejętności praktycznych określonych w tej jednostce modułowej. Wykonując sprawdzian
postępów powinieneś odpowiadać na pytanie tak lub nie, co oznacza, że opanowałeś
materiał albo nie.
Powinieneś zwrócić szczególną uwagę na zagadnienia dotyczące organizowania stanowisk pracy
w recepcji oraz wykonywania podstawowych czynności pracowników recepcji.
Jeżeli masz trudności ze zrozumieniem tematu lub ćwiczenia, to poproś nauczyciela
lub instruktora o wyjaśnienie i ewentualne sprawdzenie, czy dobrze wykonujesz daną czynność.
Po przerobieniu materiału spróbuj zaliczyć sprawdzian z zakresu jednostki modułowej.
Bezpieczeństwo i higiena pracy
W czasie pobytu w pracowni musisz przestrzegać regulaminów, przepisów bezpieczeństwa
i higieny pracy oraz instrukcji przeciwpożarowych, wynikających z rodzaju wykonywanych
prac. Przepisy te poznasz podczas trwania nauki.
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
Moduł 341[04].Z2
Działalność recepcji zakładu
hotelarskiego
341[04].Z2.01
Organizacja pracy
w recepcji zakładu
hotelarskiego
341[04].Z2.02
Organizacja pracy
w części parterowej
zakładu hotelarskiego
341[04]. Z2.03
Rezerwacja usług
w zakładzie hotelarskim
341[04].Z2.04
Przyjmowanie gości do zakładu hotelarskiego
341[04].Z2.05
Obsługa gości w zakładzie hotelarskim
341[04].Z2.06
Rozliczanie kosztów pobytu gości w zakładzie hotelarskim
341[04].Z2.07
Komunikowanie się w języku obcym z gośćmi w recepcji
i części parterowej zakładu hotelarskiego
Schemat układu jednostek modułowych
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
4
93938259.001.png 93938259.002.png 93938259.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin