Baza pytań egzaminacyjnych do metodyki.doc

(77 KB) Pobierz
Do metod prowadzenia zajęć praktycznych należą:

METODYKA

 

 

1. Do metod prowadzenia zajęć praktycznych należą:

A.      Pokaz

B.      Instruktaż

C.     Pogadanka

 

2. Do jakich metod zaliczysz wykład konwersatoryjny

A.      Podających

B.      Problemowych

C.     Praktycznych

 

3. Które z wymienionych spełniają funkcję kontroli w nauczaniu

A.      Funkcja dydaktyczna

B.      Funkcja aktywizująca

C.     Funkcja metodyczna

 

4. Które z wymienionych są kryteriami doboru metod nauczania:

A.      Cele Dydaktyczne

B.      Treści nauczania

C.     Warunki i formy organizacyjne

 

5. Formy oceniania stosowane w dydaktyce kształcenia kursowego to:

A.      oceny szkolne

B.      punkty w testach

C.     komentarze

 

6. Pogadanka należy do metod:

A.      Podających

B.      Problemowych

C.     Eksponujących

 

7. Która z podanych definicji dydaktyki jest właściwa;

A.      Dydaktyka to nauka o uczeniu się

B.      Dydaktyka to nauka o nauczaniu

C.      Dydaktyka to nauka o nauczaniu i uczeniu się

 

8. Podstawowe cechy opowiadania jako metody nauczania to:

A.      Słowny przekaz rzeczywistości znanej wykładowcy z własnego doświadczenia

B.      Zastąpienie obserwacji naturalnych rzeczy i zjawisk słowną opowieścią, w której wykładowca odwołuje się do doświadczeń własnych i słuchaczy

C.     Atrakcyjny przekaz werbalny o charakterze sensacyjnym

 

9. Zasada nauczania – wiązania teorii z praktyką polega na:

A.      Stopniowaniu trudności

B.      Ilustracji treści nauczania przedmiotami materialnymi

C.     Przygotowaniu słuchacza do racjonalnego posługiwania się wiedzą w różnych sytuacjach praktycznych

 

10. Lekcja to:

A.      Organizacja i planowanie działalności dydaktycznej

B.      Realizacja treści nauczania

C.     Forma organizacyjna nauczania dla realizacji celów dydaktycznych przez treści nauczania w ciągu ustalonego czasu

 

11. Szkolenie dorosłych oparte jest w dużym stopniu o:

A.      Umiejętność obserwacji

B.      Umiejętność prowadzenia dyskusji

C.     Samokształcenie

 

 

 

12. Pokaz to metoda nauczania polegająca na :

A.      Obserwacji

B.      Prezentacji

C.     Ekspozycji

 

13. Środki dydaktyczne to:

A.      Materiały szkolne

B.      Struktura przedmiotu i treści

C.     Przedmioty materialne stosowane w nauczaniu dla lepszego poznania rzeczywistości

 

14. Zasada poglądowości w nauczaniu to:

A.      Przedstawianie własnego poglądu

B.      Rozpoznanie stanowiska słuchaczy

C.     Korzystanie ze środków dydaktycznych dla lepszego poznania prezentowanych na lekcji treści nauczania

 

15. Dydaktyka to :

A.                  nauka o nauczaniu i uczeniu się

B.                  nauka o psychice człowieka

C.                  nauka o społeczeństwie

 

16. Nauczanie to proces :

A.                  planowana i systematyczna praca nauczyciela z uczniami, mająca na celu wywołanie pożądanych, trwałych zmian w postępowaniu, predyspozycjach i części osobowej pod wpływem uczenia się i panowania wiedzy, przeżywania wartości i działań praktycznych

B.                  systematyczna praca nauczyciela z uczniami

C.                  opanowania wiedzy

 

17. Przez metodę kształcenia należy rozumieć :

A.                  właściwości merytoryczne

B.                  zdobywanie kwalifikacji i doświadczenia nauczyciela

C.                  określony sposób pracy nauczyciela z uczniami, umożliwiający im dochodzenie do opanowania określonych wiadomości i umiejętności oraz rozwijania zdolności i zainteresowań poznawczych

 

18. Metoda stosowana w nauczaniu praktycznym to :

A.                  instruktaż, pokaz

B.                  dyskusja

C.                  wykład

 

19. Zasada łączenia teorii z praktyką polega na :

A.                  umiejętności uczenia się

B.                  indywidualizacji

C.                  przygotowania ucznia do racjonalnego posługiwania się wiedzą w rozmaitych sytuacjach praktycznych

 

20. Treści nauczania to :

A.                  formy nauczania

B.                  zasób faktów, pojęć, prawidłowych związków i treści przekazywanych przez nauczyciela oraz bezpośrednio opanowanych przez uczniów w procesie kształcenia

C.                  opanowanie przez uczniów wiedzy w procesie kształcenia

 

21. Środki dydaktyczne to :

A.                  przedmioty, które dostarczają uczniom określonych bodźców sensorycznych oddziałujących na ich wzrok, słuch ,dotyk – ułatwiają bezpośrednie i pośrednie poznawanie rzeczywistości

B.                  materiał do podstawowego i gruntowego opanowania

C.                  struktura przedmiotu i treści

   

22. Lekcja to :

A.                  organizacja i planowanie działalności dydaktycznej

B.                  poznawanie i rozumienie pewnych pojęć w określonym czasie

C.                  organizacyjna forma nauczania oparta na realizacji określonych zadań dydaktycznych w ciągu ustalonego czasu

 

23. Fazy jednostki lekcyjnej to :

A.                  wstęp, część właściwa, zakończenie

B.                  miejsce uczenia się, czas zajęć

C.                  konsultacje, kolokwia

 

24. Szkolenie dorosłych oparte jest w dużym stopniu o :

A.                  umiejętności obserwacji

B.                  prowadzenie dyskusji

C.                  samokształcenie

 

25. Przygotowanie instruktora do lekcji polega na :

A.                  przygotowaniu pytań i odpowiedzi

B.                  przygotowaniu merytorycznym, metodycznym i organizacyjnym

C.                  przygotowaniu planu zajęć

 

26. Dobór metod nauczania zależy między innymi od :

A.                  zrozumienia materiału, sprawdzenia pracy domowej, wykorzystania i wzbogacania poznanych zagadnień

B.                  celów lekcji, treści, poziomu intelektualnego słuchaczy, czasu, bazy dydaktycznej

C.                  przebiegu procesu kształcenia

 

27. Zasady nauczania to :

A.                  różnice w tempie pracy poszczególnych uczniów

B.                  bezpośrednie poznawanie rzeczy i zjawisk

C.                  ogólne normy postępowania dydaktycznego stosowane w celu osiągnięcia założonych celów dydaktycznych

 

28. Dydaktyka zajmuje się w szczególności :

A.                  oceną pracy nauczyciela

B.                  wskazywaniem celów, doborem treści, metodami pracy, zasadami nauczania oraz warunkami działalności dydaktycznej

C.                  czynnościami i procesami umożliwiającymi poznanie społeczeństwa

 

29. Ćwiczenie polega na :

A.                  wymianie informacji i poglądów

B.                  wielokrotnym wykonywaniu określonych czynności w celu uzyskania coraz wyższej sprawności

C.                  kierowanej rozmowie nauczyciela z uczniami

3/3

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin