testy tramwaje - pokaz(1).pdf

(81 KB) Pobierz
Microsoft Word - testy tramwaje - pokaz.doc
PYTANIA DO POKAZU PRZEPROWADZENIA ZAJĘĆ TEORETYCZNYCH
KANDYDATÓW NA INSTRUKTORÓW I INSTRUKTORÓW ORAZ POZWOLENIA
STOSOWANE NA EGZAMINIE O KTÓRYM MOWA W ART.105 USTAWY
PRAWO O RUCHU DROGOWYM DZ.U. NR.108 POZ.908 Z 2005 R ZE ZMIANAMI
Włączanie się do ruchu - Podaj podstawową definicję oraz sytuacje, kiedy kierujący
pojazdem uważany jest za włączającego się do ruchu, opierając się na praktycznych
przykładach z uwzględnieniem pojazdów szynowych.
W trakcie odpowiedzi:
- omów przygotowanie się do zajęć,
- wymień cele do osiągnięcia przy realizacji zajęć z tego tematu,
- wybierz i opisz metodę nauczania,
- wskaż pomoce dydaktyczne, przydatne przy realizacji zajęć
- wymień kilka zasad nauczania (omów jedną z nich)
Omów zasadę zachowania się kierującego pojazdem przy zbliżaniu się do przejścia dla
pieszych i przejazdów dla rowerzystów, ich oznakowania, oraz zasadę zachowania się
kierującego pojazdem podczas zmiany kierunku jazdy wobec pieszych i rowerzystów, którzy
przechodzą lub przejeżdżają na skrzyżowaniu dróg bez wyznaczonych przejść lub
przejazdów.
W trakcie odpowiedzi:
- omów przygotowanie się do zajęć,
- wymień cele do osiągnięcia przy realizacji zajęć z tego tematu,
- wybierz i opisz metodę nauczania,
- wskaż pomoce dydaktyczne, przydatne przy realizacji zajęć
- wymień kilka zasad nauczania (omów jedną z nich)
Omów zachowanie się kierującego pojazdem na przejazdach tramwajowych, oraz sytuacje, w
jakich tramwaj posiada pierwszeństwo przejazdu.
W trakcie odpowiedzi:
- omów przygotowanie się do zajęć,
- wymień cele do osiągnięcia przy realizacji zajęć z tego tematu,
- wybierz i opisz metodę nauczania,
- wskaż pomoce dydaktyczne, przydatne przy realizacji zajęć
- wymień kilka zasad nauczania (omów jedną z nich)
Przedstaw zasadę tzw. „hierarchicznej ważności przepisów” omów jej praktyczne
zastosowanie w tym również znaczenie odpowiedniej pozycji kierującego ruchem na
skrzyżowaniu dróg.
W trakcie odpowiedzi:
- omów przygotowanie się do zajęć,
- wymień cele do osiągnięcia przy realizacji zajęć z tego tematu,
- wybierz i opisz metodę nauczania,
- wskaż pomoce dydaktyczne, przydatne przy realizacji zajęć
- wymień kilka zasad nauczania (omów jedną z nich)
Przedstaw opierając się na praktycznych przykładach zasady postępowania przy zbliżaniu się
do skrzyżowania dróg, wymień rodzaje skrzyżowań, sposób ich oznakowania oraz
obowiązującą zasadę przy skręcie w lewo będąc na skrzyżowaniu dróg.
W trakcie odpowiedzi:
- omów przygotowanie się do zajęć,
- wymień cele do osiągnięcia przy realizacji zajęć z tego tematu,
- wybierz i opisz metodę nauczania,
- wskaż pomoce dydaktyczne, przydatne przy realizacji zajęć
- wymień kilka zasad nauczania (omów jedną z nich)
Omów zasady używania świateł zewnętrznych pojazdu w warunkach normalnej przejrzystości
powietrza oraz w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza spowodowaną warunkami
atmosferycznymi /mgła / .
W trakcie odpowiedzi:
- omów przygotowanie się do zajęć,
- wymień cele do osiągnięcia przy realizacji zajęć z tego tematu,
- wybierz i opisz metodę nauczania,
- wskaż pomoce dydaktyczne, przydatne przy realizacji zajęć
- wymień kilka zasad nauczania (omów jedną z nich)
Omów miejsca i sytuacje w których kierujący pojazdem ustępuje pierwszeństwa pieszym
przechodzącym przez jezdnię poza miejscem do tego celu przeznaczonym oraz uzasadnij tą
sytuację.
W trakcie odpowiedzi:
- omów przygotowanie się do zajęć,
- wymień cele do osiągnięcia przy realizacji zajęć z tego tematu,
- wybierz i opisz metodę nauczania,
- wskaż pomoce dydaktyczne, przydatne przy realizacji zajęć
- wymień kilka zasad nauczania (omów jedną z nich)
Omów zasady i warunki używania kierunkowskazów, akcentując sens / istotę / ich użycia,
podając przykłady różnych zachowań w praktyce.
W trakcie odpowiedzi:
- omów przygotowanie się do zajęć,
- wymień cele do osiągnięcia przy realizacji zajęć z tego tematu,
- wybierz i opisz metodę nauczania,
- wskaż pomoce dydaktyczne, przydatne przy realizacji zajęć
- wymień kilka zasad nauczania (omów jedną z nich)
Wymień podmioty upoważnione do wydawania poleceń lub sygnałów dla uczestników ruchu
lub innej osobie znajdującej się na drodze.
W trakcie odpowiedzi:
- omów przygotowanie się do zajęć,
- wymień cele do osiągnięcia przy realizacji zajęć z tego tematu,
- wybierz i opisz metodę nauczania,
- wskaż pomoce dydaktyczne, przydatne przy realizacji zajęć
- wymień kilka zasad nauczania (omów jedną z nich)
Omów obowiązki uczestników ruchu oraz zachowanie się uczestników ruchu na drodze.
W trakcie odpowiedzi:
- omów przygotowanie się do zajęć,
- wymień cele do osiągnięcia przy realizacji zajęć z tego tematu,
- wybierz i opisz metodę nauczania,
- wskaż pomoce dydaktyczne, przydatne przy realizacji zajęć
- wymień kilka zasad nauczania (omów jedną z nich)
Omów: uzyskiwanie uprawnień do kierowania tramwajem, zatrzymanie uprawnień przez
policjanta, utrata uprawnień.
W trakcie odpowiedzi:
- omów przygotowanie się do zajęć,
- wymień cele do osiągnięcia przy realizacji zajęć z tego tematu,
- wybierz i opisz metodę nauczania,
- wskaż pomoce dydaktyczne, przydatne przy realizacji zajęć
- wymień kilka zasad nauczania (omów jedną z nich)
Omów wpływ: alkoholu, wahań stanu emocjonalnego, zmęczenia na funkcje percepcyjne,
podejmowane decyzje, czas reakcji lub zmianę zachowania kierującego pojazdem.
W trakcie odpowiedzi:
- omów przygotowanie się do zajęć,
- wymień cele do osiągnięcia przy realizacji zajęć z tego tematu,
- wybierz i opisz metodę nauczania,
- wskaż pomoce dydaktyczne, przydatne przy realizacji zajęć
- wymień kilka zasad nauczania (omów jedną z nich)
Zgłoś jeśli naruszono regulamin