KONSPEKT ZAJĘĆ
1.
Prowadzący:
Marek MICZYŃSKI
2.
Nazwa formy kształcenia:
Kurs na prawo jazdy kat. „B”
3.
Typ zajęć:
Zajęcia teoretyczne
4.
Przedmiot nauczania:
Przepisy ruchu drogowego
5.
Tematy zajęć:
Ruch pojazdów na skrzyżowaniu z udziałem pojazdów szynowych
6.
Cel ogólny:
Kursant zna zasady ruchu pojazdów na skrzyżowaniu z udziałem pojazdów szynowych
7.
Cele operacyjne:
Kursant:
- wie, jak zachować się wobec pojazdu szynowego, w przypadku gdy ruch pojazdów samochodowych został skierowany na tory;
- wie, jak zachować się na skrzyżowaniu równorzędnym wobec pojazdu szynowego;
- wie, jak zachować się na skrzyżowaniu ze znakami drogowymi wobec pojazdu szynowego;
- wie, jak zachować się na skrzyżowaniu kierowanym za pomocą sygnalizacji świetlnej, wobec pojazdu szynowego;
- wie, jak zachować się na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym kierowanym za pomocą sygnalizacji świetlnej wobec pojazdu szynowego;
- ma świadomość zagrożenia i konsekwencji w wypadku nie stosowania się do tych znaków;
- jest świadomy, znajomości oraz konieczności przestrzegania przepisów Ustawy Prawo o Ruchu Drogowym;
- swoją postawą daje przykład innym uczestnikom ruchu drogowego.
8.
Metody kształcenia:
Wykład, pokaz multimedialny, pogadanka, pokaz, opis.
9.
Środki dydaktyczne:
Komputer, projektor multimedialny, Ustawa „Prawo o Ruchu Drogowym”, plansze.
10.
Miejsce zajęć:
Sala wykładowa.
11.
Czas zajęć:
45 minut.
Przebieg zajęć
Czynności
Czas
Zasady nauczania
Metody kształcenia, środki dydaktyczne
Uwagi
Instruktora
Kursantów
1
2
3
4
5
6
7
8
Część wstępna
Sprawdzenie listy obecności
Sprawdzenie stopnia opanowania wiadomości z poprzednich zajęć oraz zagadnień bezpośrednio związanych z tematem zajęć:
Zapoznanie z tematem i celami zajęć
Zaznacza obecność w dzienniku
Zadaje pytania teoretyczne
Podaje temat i zapoznaje słuchaczy z celami zajęć
Zgłaszają obecność
Wyjaśniają pojęcia
Zapisują temat w zeszytach,
Trwałości wiedzy
Świadomej aktywności
Pokaz, prezentacja multimedialna
Slajd 1,2,3
Slajd nr 4,5
Część główna zajęć
Zagadnienie 1 – Zachowanie się kierującego pojazdem na przejazdach kolejowych i tramwajowych
Zagadnienie 2 – Skrzyżowanie równorzędne
Zagadnienie 3 – Skrzyżowanie ze znakami.
Zagadnienie 4 – Skrzyżowanie o ruchu kierowanym.
Kontrola stopnia opanowania wiadomości w celu wykrycia braków i luk w wiadomościach oraz oceny trwałości i operatywności wiedzy
Przedstawia i omawia zasady przygotowania pojazdu do jazdy.
Przedstawia odpowiednie zasady postępowania
...
michuczy