Bialy mróz.pdf

(101 KB) Pobierz
Biały Mróz
gra fabularna
Maciej Sabat
gra napisana na Nibykonkurs 19
Ten utwór jest dostępny na licencji Creative Commons
Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach.
912762098.001.png 912762098.002.png 912762098.003.png
Powiadali, że to Car wymodlił to w kremlowskiej kaplicy. Inni mówili, że sprowadził to Rasputin.
Jeszcze inni, ale tych jest niewielu, oskarżało Mendelejewa. Teraz to już zupełnie nieważne.
W lutym 1917 roku nad Rosję nadciągnął Biały Mróz. Wydusił życie z bolszewików i ich przeklętej
rewolucji. Imperium Cara zostało uratowane. Ale wiosna nie nadeszła. Wieczna Zima ogarnęła Ruś.
Miliony ludzi zginęły z głodu i zimna. Ci, którzy przetrwali, przenieśli się pod ziemię, gdzie od
blisko stulecia wiodą nędzne żywoty, hodując grzyby i wykopując węgiel, żelazo, złoto i diamenty.
Dziś, w noc przed setną rocznicą, Car Mikołaj Iwanowicz, ostatni z rodu, zaprosił wszystkich
swoich prawdziwych przyjaciół na Kreml...
…po to, żeby ich zabić.
Martwi należą do Białego Mrozu. Lodowaty uścisk Wiecznej Zimy nie zatrzyma ich tak łatwo. Ich
ciała nie zsinieją bardziej, ich dotyk nie będzie zimniejszy, ich pęknięte dusze nie pękną ponownie.
Są sługami i poddanymi Białego Mrozu. Zamarznięci na kamień leżą, od stu lat niepogrzebani,
czekając na rozkazy swego pana.
Ale z wami jest inaczej. W każdym tli się mały ognik miłości do Cara i Rosji. Wieczna Zima to
najeźdźca, uzurpator gorszy niż bolszewicy. Śmierć to niewielka zapłata za szansę wyzwolenia
Matuszki Rosji.
Wstęp
Nikt nie uczy się gier fabularnych z podręczników do gier fabularnych. Zawsze jest ktoś, kto
wciąga resztę, bo przynajmniej słyszał o tym, jak się gra. Dlatego nie będzie tu standardowego
tekstu o tym, czym jest RPG i jak się je robi.
Czym Biały Mróz różni się od klasycznych gier fabularnych? Postacie graczy są martwe. Mają
ściśle określony czas na wykonanie pewnych rzeczy, zanim prąd przestanie krążyć w stygnącym
mózgu. To stawia rzeczy w nieco innej perspektywie – współpraca i komunikacja stają się nieco
ważniejsze.
Przyjęło się uważać, że Mistrz Gry nie jest wrogiem postaci graczy. W Białym Mrozie jest inaczej.
Mistrz Gry ma zrobić wszystko, żeby wygrać. Jego celem jest nie dopuścić do wykonania zadania
zleconego przez cara. To nie jest rzucanie kłód pod nogi – to zrzucanie 16-tonowych bloków betonu
na głowę.
Co jest potrzebne do gry
Będziecie potrzebować zasad zawartych w tym skrypcie, kilkunastu kostek sześciennych, paru
kartek i długopisów lub ołówków. Swoją drogą – czy znacie kogoś, kto dalej wyznaje przesąd, że
po karcie postaci nie pisze się długopisem?
Postacie
Po pierwsze, twoja postać jest martwa.
Po drugie, twoja postać ma jeden nadrzędny cel – dobro Cara i Rosji.
Po trzecie, jedyne, co trzyma twoją postać przy martwiaczym życiu to miłość do Cara.
Wiem o tobie tylko tyle, że jesteś jednym z niewielu prawdziwych przyjaciół Cara. Chciałbym
wiedzieć więcej, ty pewnie też. Dlatego zadam ci parę pytań.
Czym zajmowałeś się przez ostatnie lata?
Byłeś łowcą, wyprawiającym się na dalekie wyprawy, żeby zdobyć mięso dla zaopatrzenia Kremla?
A może poszukiwałeś przedmiotów sprzed Zimna, przetrząsając opuszczone domy moskwian?
Pracowałeś jako inżynier, projektujący nowe tunele i sprzęt do ich kopania? Byłeś artystą, który
tworzył ku pokrzepieniu serc? A może należałeś do najodważniejszych ludzi Rosji – tych, którzy
wspinają się na kominy wentylacyjne, żeby usuwać z nich lód?
Zastanów się nad swoim doświadczeniem zawodowym.
Skąd pochodzisz?
Urodziłeś się na Kremlu, w jedynym zamieszkanym przez ludzi miejscu w Rosji, które nie jest
podziemnym tunelem? Pochodzisz z Moskwy i wychowałeś się w gęstwinie tuneli pod miastem,
gdzie kwitnie handel przedmiotami z przeszłości? A może przybyłeś z którejś z rosyjskich kopalń,
gdzie ludzie żyją jak krety?
Zastanów się, skąd pochodzisz i gdzie mieszkałeś.
Jak stałeś się prawdziwym przyjacielem cara?
Od dziecka wychowaliście się razem, towarzysząc sobie w zabawie i nauce? Jesteś jednym z jego
zaufanych nauczycieli? Należysz do bliskiej rodziny? Byłeś przewodnikiem na Zimnie i dowiodłeś
swojej lojalności ratując carowi życie?
Zastanów się jaka jest istota twojej relacji z carem.
Jakie uczucie do cara Mikołaja Iwanowicza jest w tobie najmocniejsze?
Wypełnia cię miłość do cara? Kochasz go jak brata? Czy może pragniesz go fizycznie? Chcesz go
ochronić przed złem świata? Marzysz o jego uwadze? Chcesz, żeby cię szanował za twoją mądrość,
wierność lub czyny? Wielbisz cara jak ojca? Jak namiestnika bożego? Pragniesz poświęcić się dla
niego? Chcesz, żeby zauważył twoje czyny? Czy może marzysz o cichej i czystej ofierze?
Twoja relacja z carem jest podstawą twoich motywacji.
W jaki sposób car cię zabił?
Strzelił ci w tył głowy w twoim pokoju? Otruł winem, którym częstował cię przy powitaniu? Wbił
sztylet w serce w trakcie braterskiego przywitania? Wstrzyknął truciznę w żyły, kiedy oddawałeś
się drzemce? Przeciął tętnicę „przypadkowym” ciosem w pojedynku dla zabawy? Zadusił poduszką
w trakcie seksu? Poprosił o absolutne zaufanie i samobójstwo?
Twoja śmierć określa, jak wyglądasz.
Zapisz na kartce Aspekty swojej postaci – zawód, zdolność, specjalna umiejętność – to dobre
przykłady Aspektów. Kolejarz, Żołnierz, Drwal, budowa tuneli, rozpoznawanie kłamstwa – tak
powinny wyglądać.
Każda postać powinna mieć 4 Aspekty.
Pamiętasz, że Car cię zabił? Ale nie umarłeś do końca. To znaczy – umarłeś. Ale nadal tkwi w tobie
resztka życia. Jaką formę przyjąłeś? Jesteś duchem czy chodzącym trupem? Różnica jest prosta –
chodzące trupy mogą działać w świecie fizycznym – podnosić przedmioty, walczyć, używać
narzędzi. Są też dużo silniejsze od żywych ludzi. Duchy są niematerialne – przenikają przez
przedmioty, mogą przechodzić przez ściany i zamknięte drzwi. Mogą również latać do kilku
metrów nad powierzchnią podłoża. Najmocniejszą zdolnością duchów jest umiejętność opętania
żywego człowieka.
Zapisz zdolności:
Niezwykła siła – jeśli jesteś chodzącym trupem.
Przenikanie, latanie, opętanie – jeśli jesteś duchem.
Obie formy wyglądają dokładnie tak, jak w chwili śmierci. Przestrzelona głowa, wylewające się
wnętrzności, wisielcza bruzda i złamany kark. Duchy dodatkowo są półprzezroczyste, jakby utkane
z mgły.
Rigor Mortis
Trup ma to do siebie, że sztywnieje. Szczególnie trup w czasie Wiecznej Zimy. Za każdym razem,
kiedy używasz Aspektów lub Zdolności do automatycznego zdania testu zaznacz jeden punkt Rigor
Mortis.
Za każdym razem, kiedy otrzymujesz obrażenia, zaznacz tyle punktów Rigor Mortis, ile obrażeń
dostałeś.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin