4380.doc

(36 KB) Pobierz

 

Z  okazji zakończenia roku szkolnego w przedszkolu postanowiłam przygotować program artystyczny pod hasłem „ Z muzyką przez świat idziemy”. Układając program – napisałam kilka wierszy które wkomponowałam w całość scenariusza, by uatrakcyjnić przebieg tej uroczystości. Tutaj chciałabym tylko podzielić się własną  twórczością. .

 

 

Muzyczne Abecadło

 

 

A audycja artysta i akustyka

Akustyk z artystą się boryka

Żeby było dobre brzmienie

Potrzebne jest dobre nagłośnienie

 

B – jak basem gruchnie czasem

To zastukasz aż obcasem

Bardzo gruby jest ten bas

Lecz zachwycić może was

 

C – cymbałki dźwięczą cudnie

Raz ochoczo raz marudnie

Jak dzwoneczki albo dzwony

Takie dźwięczne mają tony

 

D- dyrygent prosto staje

Instrumentom znak swój daje

Gdy batutę wezmę w dłonie

Wtedy mnie słuchają one

 

E – ekspresja twórcza artystów wielu

Estrada sukcesy i porażki

Koncerty emocje i zachwyty

Echem odbite od ścian oklaski

 

F – Flecista na swym flecie

Często sam lub gram w duecie

Jam flecista nie fujara

Fletów różnych jest co miara

 

 

 

G – grzechotki grzechoczemy

Dużo hałasu nieraz czynimy

Czasem małe dzieci zabawiamy

Raz miłe a raz kaprysy mamy

 

H – jak hejnał, Ch – jak chór

Hejnał gra jeden, chórzystów jest stu

Chóralnie razem, zwarcie i spójnie

Każdy chórzysta czuje się dumnie

 

 

I – Instrumentów cały świat

Instrumentów są rodziny

W swej inwencji instrumenty

Tworzą świat wielki niepojęty

 

J jednogłośność ujętą w jednej linii

Jednogłośnie współbrzmiałe  dźwięki

Jak na jeden głos można zaśpiewać

Chóralnym głosem piosenki

 

K – kołatki, stukot koni

Kastaniety trzymane w dłoni

Swym kołataniem galopujemy

Jak się zmęczymy to przystajemy

 

L - lutnicy, ludwisarze

Tworzą swoje dzieła

Lutnik buduje skrzypce

Ludwisarz dzwony odlewa

 

Ł jak łobuz co przeszkadza

Czasami zagłusza czasami zawadza

Pcha się wszędzie chociaż nie proszony

Zakłóca dźwięki zakłóca tony 

 

M – grane melodie i wkoło muzyka

Wielka orkiestra i gwizd czajnika

Te co wychodzą nucone grane

I wszystkie inne dźwięki spotykane

 

N nuty i nutki w pięciolinii zapisane

Ustawione jedna za druga tworzą gamę

Nuty to zapis piosenki bez słowa

Nuty i nutki o nich tu mowa 

 

O – jak orkiestra i oklaski

Instrumentów okrzyki i trzaski

Każdy by grał na swą nutę

Lecz dyrygent ma batutę

 

P - Perkusista na perkusji rytmy wystukuje

Na pianinie nam pianista akompaniuje

Przeróżne piosenki na nim wygrywa

To do tańca, to do słuchania nas wzywa

 

R jak raper co rapuje

I rozgłośnia radiowa

Gdzie audycje nagrywają

Ci co grają i śpiewają

 

 

S – skrzypek skrzypce chwycił w dłonie

Smyczek zgrabnie po strunach sunie

Spod smyczka wyskakują dźwięki

Jakieś znanej zaklętej piosenki


T trębacz jestem nie Trąbalski

Złotą trąbkę w ręku trzymam

O 12 z Kościoła Mariackiego

Hejnał na cały świat posyłam

 

U utwory muzyczne

Poważne, klasyczne

W rożnych formach, nastrojach, tonacjach

Oraz przeróżnych wariacjach

 

W – wiolonczela i wiolonczelistka

Może grac w duecie może jako solistka

Bardzo śpiewna jej barwa soczysta

Zwana bywa jako basowa wokalistka 

 

Z zdanie muzyczne   muzyczne zdanie
na pięciolinii  nutkami zapisane

Zdanie muzyczne bywa zagrane

Czasami może być zagłuszane

 

Y yyyyyyyyyy się ciągle zastanawia

Yyyyyyyyy przerwa w muzyce – pauza

Yyyyyyyyy – to przecież nie wypada

Yyyyyyyy – co zrobić próżna rada

 

Krystyna Marciniak

 

Nuty i nutki

 

Nuty i nutki w świecie muzyki

Mają też swoje różne wybryki

To są wysokie to znów niziutkie

Raz bardzo głośne to raz cichutkie

Bywają smutne i zapłakane

Lub są wesołe i rozbrykane

Raz pełzną wolno jak od niechcenia

To biegną szybko aż brak im tchnienia

 

 

Gama

 

Pięć liniej cztery pola

Nutki:

Do re mi fa sol la si do

Stoją sobie nutki w miejscu wyznaczonym

Każda z nich odzywa się swoim tonem

Do re mi fa sol la si do

Do si la sol fa mi re do

I tak wciąż ćwiczymy gamy

I tak wciąż sie prześcigamy

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin