PLAN PRACY WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC WRZESIEŃ
DLA GRYPY DZIECI 3-LETNICH.
TEMATYKA WRZEŚNIA:
1. JESTEM SOBIE PRZEDSZKOLACZEK.
2. JAK WYGLĄDA NASZE PRZEDSZKOLE ?
3. WESOŁO JEST W OGRODZIE.
4. ZAJADAMY SMACZNE I ZDROWE WARZYWA I OWOCE.
CHCEMY ABY DZIECI:
· UFNIE I BEZPOŚREDNIO ODNOSIŁY SIĘ DO WYCHOWAWCZYŃ
· ZAADAPTOWAŁY SIĘ W GRUPIE, W NOWYM OTOCZENIU
· WSPÓLNIE DBAŁY O BEZPIECZEŃSTWO NA SALI I W OGRODZIE
· ROZRÓŻNIAŁY, NAZYWAŁY I PRÓBOWAŁY OWOCE I WARZYWA SPOŻYWANE W PRZEDSZKOLU.
JESTEM SOBIE PRZEDSZKOLACZEK.
Cele szczegółowe:
Obszar aktywności
uwagi
Dzieci:
· Potrafią powiedzieć swoje imię.
· Zapoznają się z salą i łazienką,
· Zapoznają się ze znaczkami w szatni i w łazience
· Poznają panie i kolegów ze swojej grupy,
· Wiedzą jak należy korzystać z łazienki,
· Wiedzą, że zabawki mają swoje stałe miejsce,
· Przyzwyczajają się do dbania o ład i porządek w sali zabaw,
· Przełamują nieśmiałość i bawią się wspólnie z nauczycielką i innymi dziećmi.
· Próbują rysować kredkami, budować z klocków się
Społeczno- moralnej,
mowy i myślenia,
muzycznej i plasycznej.
Zajęcia zorganizowane.
· Mój pierwszy dzień w przedszkolu- powitanie dzieci ,przydzielanie im znaczków w szatni i w łazience, zabawy integracyjne, poznawanie imion koleżanek i kolegów, zapoznanie z salą zabaw i łazienką.
· Nasza sala- słuchanie wierszyka I. Salach „Trzylatki”, spacer po sali i łazience, dalsze zapoznawanie się dzieci z rozmieszczeniem sprzętów i zabawek w sali i w łazience, poznawanie urządzeń w łazience i sposobów korzystania z nich.
· Gdzie mieszkają zabawki?- przyglądanie się zabawkom, nazywanie ich, ustalanie ich stałych miejsc, zawieranie pierwszych umów nauka piosenki pt.: „Grzeczne dziecko” (zb. Wł.) Śpiew nauczycielki, próby śpiewu zbiorowego dzieci wraz z nauczycielką.
· Jak masz na imię?- zabawa dydaktyczna, poznawanie imion koleżanek i kolegów podczas zabawy z piłeczką.
· Pierwszy dzień w przedszkolu- słuchanie bajki Cz. Janczarskiego ze zbioru „Gromadka Misia Uszatka”. Rysowanie kredkami świecowymi na temat dowolny na kartkach o kształcie misia.
Społeczno- moralnej
Społeczno- moralnej, zdrowotnej, umysłowej
Społeczno- moralnej, mowy i myślenia,
muzycznej.
Społeczno- moralnej, ruchowej.
Mowy i myślenia, plastycznej.
Inne formy pracy:
Uwagi:
· Słuchanie i nauka piosenki pt: „Przedszkolaczek”, próby wyklaskiwania wraz z nauczycielką rytmu refrenu.
· Zachęcanie dzieci nieśmiałych do zabaw w kole i przy piosenkach śpiewanych przez nauczycielkę.
· Zachęcanie do dbania o ład i porządek w sali przy pomocy piosenki pt: „Grzeczne dziecko”.
· Budowanie z różnorodnych klocków wg własnych pomysłów dzieci.
· Zachęcanie do rysowania kredkami świecowymi na temat dowolny.
· Zabawy ruchowe: „ Balonik”, „Kotki”, „Samochody”,
· Ćwiczenia ortofoniczne na sylabach la. lu, li – śpiąca laleczka.
JAK WYGLĄDA NASZE PRZEDSZKOLE ?
Obszar aktywności:
· Poruszają się po przedszkolu w ustawieniu w pociąg, nieoddalają się od nauczycielki,
· Słuchają wierszy recytowanych przez nauczycielkę,
· Uczą się krótkich tekstów ma pamięć,
· Przezwyciężają uprzedzenia do niektórych potraw,
· Śpiewają piosenki zbiorowo wspólnie z nauczycielką,
· Maszerują do akompaniamentu muzyki,
· Tworzą kompozycje plastyczne z wykorzystaniem kartoflanych pieczątek i kolorowych farb.
· Biorą udział w zabawach ruchowych na określony temat.
Społeczno- moralnej.
Mowy i myślenia
Zdrowotnej.
muzycznej
plastycznej.
Ruchowej.
fikandor