OBWODY STACYJNE
OBWÓD I
Uczniowie ćwiczą na poszczególnych stacjach ( 3 uczniów na jednej ), na sygnał zmieniają stację.
Stacja I
Zadanie główne: Przejście równoważne po kładce, belce
Zadanie dodatkowe: W parach przysiady naprzemianstronne
Cel: ćwiczenie sprawności koordynacyjnych, równowagi
Stacja II
Zadanie główne: Przeprawa przez rzekę – skoki na kamienie
Zadanie dodatkowe: W oparciu o drzewo wymachy nóg w przód i tył. Noga wymachowa z lewej i prawej strony drzewa
Cel: ćwiczenie skoczności i zręczności
Stacja III
Zadanie główne: Slalom między drzewami
Zadanie dodatkowe: W parach trzymając się za ręce wykonujemy skłony z pogłębieniem
Cel: ćwiczenie gibkości i szybkości, ćwiczenia tułowia
Stacja IV
Zadanie główne: Przeskok kuczny przez rów,
Zadanie dodatkowe: W staniu – luźne wymachy ramion ze skrętem tułowia wprawo i lewo
Cel: kształcenie skoczności, ćwiczenia tułowia
Stacja V
Zadanie główne: Zwis na gałęzi, podciąganie się.
Zadanie dodatkowe: Postawa zasadnicza –ramiona w dół, pięści lekko zwinięte. Wzniesienie ramion w bok z szybkim odwróceniem otwartych dłoni w górę, następnie skierowanie pięści w dół i opuszczenie ramion.
Cel: kształcenie wytrzymałości, skoczności, ćwiczenia rąk
Stacja VI
Zadanie główne: Skoki nad kłodą
Zadanie dodatkowe: Stanie jednonóż, druga noga zgięta w kolanie pod kątem prostym. Noga zgięta opada w dół, sprężyście uderza palcami o ziemię i wraca do skurczu. Zmiana nóg.
Cel: ćwiczenie skoczności, ćwiczenia nóg
Stacja VII
Zadanie główne: Wspinanie się na linie
zawieszonej na gałęzi drzewa
Zadanie dodatkowe: : Podskoki obunóż z przesuwaniem się w przód dookoła drzewa
Cel: ćwiczenie rąk, wytrzymałości, skoczności
Stacja VIII:
Zadanie główne: Czołganie się pod przeszkodą
Zadanie dodatkowe: Wyskok dosiężny.
Cel: ćwiczenie zwinności, skoczności
Stacja IX
Zadanie główne: Wejście na drabinkę do określonej wysokości i przejście bokiem na drugą, trzecią drabinkę i zeskok
Zadanie dodatkowe: Uczniowie stają do siebie w rozkroku, chwytają się prawymi rękami i przeciągają się w prawo i lewo, zmiana rąk
Cel: ćwiczenie wytrzymałości, ćwiczenia rąk i tułowia,
Stacja X
Zadanie główne: Rzuty szyszkami do obręczy zawieszonej na gałęzi
Zadanie dodatkowe: Rozkrok, skłony tułowia w lewo i w prawo
Cel: kształtowanie celności rzutu, ćwiczenia kręgosłupa
Stacja XI
Zadanie główne: Skok z miejsca w dal.
Zadanie dodatkowe: Postawa zasadnicza – wspięcie na palce –wdech, opust pięt –wydech.
Cel: ćwiczenie skoczności
OBWÓD II
1.
2. Przetoczy się w przód z klęku do klęku.
Ucz. słuchają i naśladują ruchy N. – wyk. prawidłowe ułożenie RR, NN, głowy do wyk. przetoczenia w przód (pozycja wyjściowa). Ucz. wyk. przetoczenie przez bark
w przód z klęku.* Ucz. wyk. przetoczenie w przód z klęku do klęku.**
2. Pokona drabinkę i równoważnię (z przełożeniem przez siebie szarfy).
Ucz. wejdzie po drabince na równoważnię., przejdzie po listwie gimn. i przełoży przez siebie szarfę (na środku równoważni).
3.Wykona skoki zawrotne przez ławeczkę; wrzuca woreczki P i L stopą do obręczy .
Ucz. wykona skok zawrotny przez ławeczkę; wykona rzut woreczkiem do celu schwyconym palcami P i L stopy (p.w.- siad z ugiętymi NN w kolanach)
4.Pokona mini tor przeszkód.
Ucz. przeczołga się pod materacami-„pod tunelem”; ślizga po ławeczce (chwyt oburącz) na kocyku.
Ucz.na sygnał N. przechodzą (grupą) na następną stację z ćwicz. <w jednako-
wych odstępach czasu.
OBWÓD III
Stacyjny obwód ćwiczeń dla 6 latkaUczniowie podzieleni na cztery zespoły podchodzą do kolejnych stacji, odczytują instrukcje do ćwiczeń i je realizują. Na sygnał prowadzącego przechodządo kolejnej stacji.Stacja pierwszaBieg slalomem do półmetka, przewlekanie szarfy sposobem od nóg, powrót slalomem.Stacja drugaWykonanie przeskoków obunóż przez szarfy rozłożone na podłodze, powrót biegiem.Stacja trzeciaPokonywanie dowolnym, ale bezpiecznym sposobem miękkiego toru przeszkód ułożonego z klocków piankowych.Stacja czwartaRzuty do kosza.
Wyjaśnienie poszczególnych zadań na kolejnych stanowiskachI Stacja – wznoszenie i opuszczanie ławeczki gimnastycznej opartej jednym końcem o szczebel drabinki - wspinanie się przy pomocy rąk na skośną ławeczkę, zjazd z drabinkiII.Stacja - wejście po ławeczce zawieszonej na wysokości pasa, przejście przez drabinki i zejście po skośnej ławeczceIII Stacja - przechodzenie w dwójkach po odwróconej ławeczceIV. Stacja - dwie ławeczki odwrócone, ułożone równolegle do siebie w odległości 40 cm, przejście na czworakach w podporze
fikandor