Wrzesień 2010
Ośrodki zainteresowań
1. Ja i nasze przedszkole.
2. Wspominamy wakacje.
3. Dbamy o nasze środowisko.
4. Witamy Panią Jesień.
5. Jesień zagląda do ogrodu.
Opracowanie:
Zajęcia edukacyjne
Inne formy działalności
DBAMY O NASZE ŚRODOWISKO.
13.09.-17.09.2010r.
1.(3),,Nasza ziemia” Czy. Janczarski. Zapoznanie z treścią wiersza, wypowiadanie się nt. własnego wyobrażenia świata.
· uważnie słucha wiersza, wypowiada się pełnymi zdaniami na temat treści,
2. (5/6) Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 2 wg K. Wlaźnik, ćw mięśni brzucha, grzbietu i tułowia
· dz. reaguje na sygnały dźwiękowe, porusza się sprawnie, bezpiecznie
3.(12),,Recykling-trudne słowo” – rozmowa nt. segregowania surowców wtórnych, segregowania odpadów ze względu na materiał,
· wypowiada się całymi zdaniami na określony temat,
· czeka cierpliwie na swoją kolejkę, nie przeszkadza podczas wypowiedzi innych dzieci,
4.(9.10),,Cuda ze śmietnika”- wykonanie pojemnika na drobiazgi z plastikowej butelki, ozdabianie folia samoprzylepna,
· dz. sprawnie posługuje się nożyczkami
-dz udziela swobodnych wypowiedzi, dzieli się swoimi uwagami
5. (4/12),,Tylko raz”- układanie historyjki obrazkowej, opowiadanie tresci wypowiadanie się nt. ochrony środowiska
· dz udziela swobodnych wypowiedzi, dzieli się swoimi uwagami
Ø ( 8) „ Głowa ramiona” – zab. przy piosence.
Ø (2) ”Bezpiecznie w łazience” – wybór dyżurnego
Ø (14/3),,Drzewko Maciusia” słuchanie opowiadania wypowiadanie się nt. postępowania bohatera;
Ø (12 ) „Eko patrol” – spacer po osiedlu wypowiedz dzieci nt. porządku na podwórkach dostrzeganie pojemników na segregacje surowców;
Ø (15),,Piekny jest nasz świat” – oglądanie ilustracji przedstawiających różne krajobrazy polski porównanie określanie położenia na mapie
Ø (9) ,,Przyroda wokół nas” malowanie farbami
Ø (14) Ćwiczenia słuchowe wyodrębnianie w nagłosie i wygłosie;
Ø (7) ,,Co to za wierze?” – zabawa ruchowo naśladowcza rozwijanie wyobraźni i myślenia
6. ( 8 ) Zabawy przy muzyce. Poruszanie się w rytm słyszanej muzyki hamowanie i pobudzanie ruchy. Nauka piosenki „Słoneczko ”;
· zapamiętuje treść piosenki, śpiewa wspólnie z rówieśnikami,
· wykonuje ćwiczenia rytmiczne na tle piosenki.
7.( 15/2 ),,Światowy dzień sprzątania ziemi” udział w sprzątaniu śwata uświadamianie koniczności wspólnego dbania o środowisko omówienie zasad właściwego i bezpiecznego udziału w akcji
· dz. bierze udział w porządkowaniu terenu ogrodu, segreguje śmieci wg rodzaju
8.( 13) Kształtowanie świadomości własnego „Ja” oraz orientacji przestrzennej wg koncepcji P. E. Gruszczyk Kolczyńskiej.
· określa kierunki w sytuacjach zabawowych
9.( 5/6) Zestaw ćwiczeń ruchowych (wg Gniewkowski, Wlaźnik)nr4 bieg cw ramion, czworakowanie podskoki ćwiczenia wyprostne i oddechowe .
· przestrzega zasad bezpieczeństwa
· reaguje na sygnał
Ø (8) ,,Ekologiczne piosenki” – słuchanie piosenek określanie tempa melodii zabawa taneczna ;
Ø (4) Co do czego pasuje – dobieranie przedmiotów ze względu na wybrana ceche ( wielkości kolor przeznaczenia itp.);
Ø ( 14) Słuchanie bajki czytanej przez nauczycielkę
Ø (1/4 )Dowolna działalność plastyczna – kolorowanie obrazków, wycinanie, lepienie z plasteliny;
Ø ( 1 /10/15 )Zabawy wybraną zabawką, zwrócenie uwagi na poszanowania prawa do zabawy każdego dziecka.
( 5/6 ) Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym.
( 5/6 ) Zestaw ćwiczeń porannych
( 5/6 ) Zabawy ruchowe
- „Samochody” – bieg
-„ Wieje wietrzyk”” -zabawa orientacyjno – porządkowa
- „ Kto potrafi „ - zab. ruch. z elem. równowagi.
WITAMY PANIĄ JESIEŃ
20.09.-24.09.2010r.
1.(3/12) „ Kolorowy bukiet”- wysłuchanie wiersza
B. Lewandowskiej. Zab. dydaktyczna :
„ Z jakiego drzewa ten liść i owoc?”.
· zna i stosuje nazwy drzew: klon, kasztanowiec, dąb, jarzębina.
2. ( 9/ 14) „ Jesienny liść” – składanie obrazka z części.
· prawidłowo dopasowuje poszczególne części liścia.
3. (13) „Skarby jesieni”- przeliczanie tworzywa przyrodniczego
· dz. przelicza w coraz szerszym zakresie
· manipuluje przedmiotami i ustala wynik w zakresie
5- ciu
4..(5/6) Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami wg
R . Labana
· łączenie ruchu z muzyką, prawidłowe wykonywanie ćwiczeń.
5. .(4/9) „Kolorowy bukiet” - nauka wiersza metodą powta-
rzania
· dz. zna bogatą gamę barw liści jesiennych, potrafi opanować wiersz na pamięć
6.(8) „Idzie jesień”- zabawy rytmiczne przy muzyce. Nauka piosenki.
· śpiewa piosenkę wspólnie z rówieśnikami,
· wesoło bawi się przy piosence.
Ø (1)Zabawy w kącikach zainteresowań-rozumienie umowy każdy ma
prawo do zabawy;
Ø ( 15)Zab. dydaktyczna: „ Moja rodzina” – rozwijanie zainteresowania życiem najbliższych czł...
Marusia901