ZARZĄDZANIE PROCESAMI - I.doc

(27 KB) Pobierz
ZARZĄDZANIE PROCESAMI

ZARZĄDZANIE PROCESAMI

08.03.2009r.

Zarządzanie – to zestaw czynności obejmujący planowanie, podejmowanie decyzji, organizowanie, kierowanie ludźmi, oraz kontrolowanie skierowane na zasoby organizacji  (ludzkie kapitałowe, aporty, technologiczne) i wykonywane z zamiarem sprawnego i skutecznego osiągania celów organizacji.

 

Przedsiębiorstwa powinny dążyć do ustalania takiej wielkości produkcji dla której zysk przy wykorzystaniu istniejących czynników produkcji będzie największy.

 

Wizja à misja à cele à planowanie

Cele strategiczne à główne kierownictwo (prezes, dyrektor)

Cele taktyczne à kierownicy

Cele operacyjne à pracownicy

 



Dyrektor – Prezes





 















Kierownik                                           kierownik                                          kierownik











 



Pracownik               pracownik              pracownik               pracownik               pracownik               pracownik

 

Planowanie jest procesem polegającym na świadomym ustalaniu kierunków działania oraz podejmowaniu decyzji opartych na celach, faktach i dobrze przemyślanych ocenach.

 

Motywacja to zestaw sił, które powodują że ludzie zachowują się w określony sposób. Motywowanie to wpływanie kierowników na zachowania ludzi tak aby realizowali cele firmy, brali bezpośredni udział w jej procesie i byli do tego przekonani.

 

DLACZEGO   PROCESY  - krytyka struktury funkcjonalnej, która:

§         Komplikuje wykonanie zadań,

§         Utrudnia całościową optymalizację,

§         Wydłuża czas realizacji zadań

§         Obniża elastyczność reagowania

§         Podnosi koszty

§         Eksponuje zjawiska statystyczne

§         Nie koncentruje się na zjawiskach dynamicznych

 

ORIENTACJA PROCESOWA: to rozwiązanie problemów organizacji które może być ukierunkowane na jej procesy wdrożeniowe, czyli które w niej zachodzą, co nazywamy podejściem lub orientacją procesową.

 

PODEJŚCIE   PROCESOWE to sposób podejścia do zarządzania koncentrujące się na sekwencjach działań podejmowanych w organizacji i poza nią oraz powiązaniach pomiędzy nimi w celu osiągnięcia zamierzonych wspólnie rezultatów.

 

PODEJŚCIE   PROCESOWE to systematyczna identyfikacja procesów stosowanych w organizacji i zarządzanie nimi a szczególnie wzajemnymi oddziaływaniami między takimi procesami.

 

PODEJŚCIE   PROCESOWE to orientacja procesowa która zaleca całościowe myślenie o procesach jako powiązanych ze sobą czynności.

 

Kazda organizacja jest zbiorem procesów

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin