Rebel-Times-18.pdf

(6521 KB) Pobierz
Rebel Times
80740729.010.png
Rebel Times
Wstępniak
Wydawca: REBEL.pl
Serdeczne dzięki za pobranie
najnowszego numeru naszego
miesięcznika. W tym miesiącu
proponujemy Wam kolejną porcję
dwunastu recenzji. Numer otwiera tekst
mojego autorstwa, traktujący o wielkim
hicie ubiegłorocznych targów w Essen,
wydanej przez Rio Grande Games,
głośnej karcianki Dominion. Dalej
przeczytacie napisaną przez Stinga
recenzję pierwszego dodatku do Tide of Iron - znakomitej
strategii w realiach II Wojny Światowej. W ubiegłym miesiącu
prezentowaliśmy grę karcianą Call of Cthulhu - pierwszego
reprezentanta formatu wydawniczego Living Card Games,
nowego pomysłu firmy Fantasy Flight Games na wydawanie
znanych i lubianych karcianek kolekcjonerskich. W tym
miesiącu, Arkady Saulski w swojej recenzji przedstawia drugą
grę wydawaną w tym formacie, i jest nią Game of Thrones.
Osoby lubiące gry karciane powinny zwrócić także uwagę na
recenzje Wings of War oraz Anima: Shadows of Omega,
napisane przez Mario, oraz The Spoils napisaną przez
debiutującego na łamach RT Rafała Cholewę. Druga recenzja
Rafała prezentuje pierwszy dodatek do najnowszej edycji
kultowej gry przygodowej Talisman. Ten nieduży, ciekawy
dodatek prezentujemy niedługo po premierze, nie czekając na
polską edycję. Dla młodszych planszówkowiczów mamy
recenzję gry Hooop! napisaną przez Darcane. Warto także
zwrócić uwagę na ciekawą, trudną do jednoznacznego
sklasyfikowania, grę Death Wears White, którą zrecenzował dla
Was Żucho. W numerze znajdziecie także napisaną przez Finna
recenzję nieco przebrzmiałej, popularnej swego czasu gry
Drakon.
Jeżeli chodzi o gry fabularne, tym razem proponujemy recenzję
gry Hellboy RPG, napisaną przez Żucha, oraz Mekhet:
Shadows in the Dark - clanbook z linii Vampire: the Requiem,
jak to zwykle ze Światem Mroku bywa - zrecenzowany przez
Kastora.
Dziękujemy za zgłaszanie wszelkich uwag i sugestii
dotyczących naszego magazynu. To właśnie dzięki Waszym
uwagom Rebel Times ewoluuje i z miesiąca na miesiąc usiłuje
bardziej trafiać w pokładane w nim oczekiwania. Ostatnią
konsekwencją Waszych sugestii są wprowadzone w ubiegłym
miesiącu nowe ramki podsumowujące recenzje. Już teraz
szykujemy kolejne zmiany, które ujrzą światło dzienne w
niedalekiej przyszłości.
W imieniu całej ekipy życzę miłej lektury i do zobaczenia za
miesiąc!
Redaktor naczelny:
Tomasz 'Sting' Chmielik
Zastępca redaktora naczelnego:
Marcin 'ajfel' Zawiślak
Korekta stylistyczna i merytoryczna:
Michał 'de99ial' Romaniuk
Redakcja:
Dominika 'jestem_wredna' Rycerz
Andrzej 'Ejdżej' Jakubiec
Piotr 'Żucho' Żuchowski
Marcin 'Master Mario' Bożek
Mateusz 'Darcane' Nowak
Michał 'de99ial' Romaniuk
Bartosz 'Finn' Kubera
Grafika, skład:
Marcin 'ajfel' Zawiślak
Współpracownicy:
Oneiros – polski serwis Świata Mroku (oneiros.pl)
Wrota Wyobraźni – serwis ogólnofantastyczny
(wrota.com.pl)
Bartosz 'Kastor Krieg' Chilicki
Arkady Saulski
Rafał Cholewa
________________________________________________________________
Redakcja zastrzega sobie prawo do skracania i adiustacji tekstów oraz
zmiany tytułów. Materiałów nie zamówionych, nie zwracamy. Przedruk
z gazety dozwolony jest jedynie za pisemną zgodą wydawcy. Redakcja
nie odpowiada za treść reklam i ogłoszeń. Wydawca ma prawo
odmówić zamieszczenia ogłoszenia i reklamy, jeśli ich treść lub forma są
sprzeczne z linią programową lub charakterem pisma oraz interesem
wydawcy [art. 36 pkt 4 Prawa Prasowego].
Czekamy na Wasze opinie i komentarze. Kierujcie je na nasz adres:
sklep@rebel.pl
2
80740729.011.png 80740729.012.png 80740729.013.png 80740729.001.png
Marzec 2009
Jak oceniamy
Każdy produkt opisywany na łamach Rebel Times poddajemy ocenie według przedstawionego niżej schematu:
Ocena Wykonania w skali od 1 do 10 obejmuje jakość wydania (zarówno trwałość jak i estetyka wykonania, jakość
ilustracji, poziom redakcji etc). Przez Miodność rozumiemy jakość i elastyczność zasad gry, pomysł i ogólną
atrakcyjność produktu. Cena w skali od 1 do 10 to stosunek podanej w nawiasie ceny produktu do jego faktycznej
wartości – czyli szacunkowe określenie, na ile naszym zdaniem warto grę kupić. Redakcja Rebel Times stara się pisać
wyłącznie o grach godnych uwagi, niemniej niekiedy cena dobrego produktu może okazać się wyjątkowo wygórowana
lub atrakcyjna – to właśnie obrazuje trzeci element oceny.
WYKONANIE
MIODNOŚĆ
CENA
10 w swojej klasie produkt należy do
ścisła czołówka w swojej klasie,
świetnie zrealizowany dobry pomysł
można kupować w ciemno -
choćby dla samego posiadania
9 świetne wykonanie, ale mamy
bardzo grywalny, dopracowany
produkt
prawdziwa okazja, podobne gry są
zwykle znacznie droższe
8 dobre wykonanie, choć jest się do
dobra grywalność, choć mamy kilka
drobnych zastrzeżeń
dobra, atrakcyjna cena
czego przyczepić
7 przeciętne wykonanie; mamy kilka
niezła grywalność, ale mamy kilka
istotnych zastrzeżeń
przeciętna cena tego typu tytułów
istotnych zastrzeżeń
6 wykonanie rozczarowuje, mamy
produkt ciekawy, ale pod wieloma
względami niedopracowany
za wysoka, taki produkt powinien
kosztować nieco mniej
5 wykonanie poniżej ogólnie
jeżeli nawet były dobre pomysły, to
zrealizowano je tutaj źle
stanowczo za wysoka, za takie gry
płaci się znacznie niższe kwoty
4 słabe wykonanie niewarte swojej
nie sądzimy, byś zechciał zagrać w
to więcej niż dwa razy
ponoć są gry, których zakup jest
jeszcze mniej opłacalny
3 kiedyś udało nam się znaleźć coś
kiedyś udało nam się znaleźć coś
gorszego
kompletne nieporozumienie; taniej
zrobisz to domowymi metodami
2 ścisła czołówka najgorzej
podobno istnieje coś gorszego, ale
nie spotkaliśmy się z tym
nie bierz tego nawet za darmo!
wykonanych gier świata
1 domowymi sposobami dziecko
ścisła czołówka najgłupszych i
najmniej dopracowanych gier świata
nie bierz tego nawet za dopłatą!
3
wąskiego grona najlepiej
wykonanych
drobne zastrzeżenia
poważne zastrzeżenia
przyjętych standardów
ceny
gorzej wydanego
zrobiłoby to lepiej
80740729.002.png 80740729.003.png
Rebel Times
Nr 18, Marzec 2009
Spis treści
44 Get rich or die trying!
Drakon
47
Z piekła rodem
Hellboy RPG
2 Wstępniak
... czyli jak zwykle kilka słów o numerze
3 Jak oceniamy
… czyli jak rozumieć wystawione noty
5 Przetasuj swoje królestwo
Dominion
9 Na pustyni bez zmian
Days of the Fox
13 Westeros na kartach
Game of Thrones LCG
19 Gdzie jest Omega?
Anima: Shadow of Omega
23 Biała śmierć
Death Wears White
26 Kot, czarownica
i stary bankier
the Spoils
31 Wrum, Wrum, Ka-bom!
Wings of War
50
Oneiros prezentuje
Mekhet: Shadows in the Dark
54
Plany na kwiecień
czyli: co w następnym numerze?
35
Ponury Żniwiarz
Talisman: the Reaper
39
Żabi gambit
Hooop!
4
80740729.004.png 80740729.005.png 80740729.006.png
Marzec 2009
Dominion
Przetasuj swoje
królestwo
w pudełku zawsze panuje porządek i bez większego
trudu, wśród setek kart, odnajdziemy te, które w
danej chwili są nam potrzebne.
Krótka instrukcja nie jest najmocniejszą stroną tego
produktu. Biorąc pod uwagę, że zasady Dominiona
są bardzo proste, trzeba było się nieźle postarać by
opisać je w tak pokręcony sposób. Na szczęście już
pierwsza partia rozgrywki sprawia, że nieścisłości
wyjaśniają się same.
Dominion, to
niekwestionowany karciany
przebój wydawnictwa Rio
Grande Games i jedna z
najciekawszych premier
ubiegłego roku. Na temat tej gry
usłyszałem masę bardzo
pochlebnych opinii zanim
jeszcze trafiła ona na nasz rynek. Bardzo prosta,
niesamowicie wciągająca mechanika, mnogość
możliwości i znikoma powtarzalność
rozgrywek – to były najczęściej
wymieniane atuty. Niewiele
natomiast mówiło się o fabule gry,
co jak się później przekonałem,
nie było przypadkiem. W
końcu gra trafiła do mojej
kolekcji i w rozmaitych
gronach rozegrałem
szereg partii. Jak
rzeczywistość
zweryfikowała
docierające do
mnie opinie na
temat gry
Dominion? Zapraszam do
recenzji.
Najważniejszy element zestawu, czyli pokaźna talia
kart, robi bardzo dobre wrażenie. Wykonane są
bardzo estetycznie, świetnie ilustrowane i gra się
nimi bardzo przyjemnie. Psują wrażenie niezbyt
urodziwe grzbiety kart. Co do ilustracji, o wiele
bardziej przypadły mi do gustu, niż te w podobnej
tematycznie grze Citadels (chociaż to sprawa gustu,
niektórzy mają dokładnie odwrotne zdanie).
Przebieg rozgrywki
Podczas rozgrywki każdy z uczestników
wciela się w rolę monarchy
władającego niewielkim
królestwem. Naszym
celem jest mnożenie
wpływającej do
królewskiej kasy gotówki
poprzez przemyślane
inwestycje oraz rozszerzenie
włości i stworzenie jak
najbardziej imponującego,
potężnego państwa.
Tyle o tematyce gry, bowiem ani
instrukcja specjalnie go nie rozwija,
ani abstrakcyjna mechanika gry
raczej nie sprawi, że poczujemy się jak
zasiadający na tronie, podejmujący
trudne decyzje monarcha.
Elementy gry
Grę dostajemy w trwale wykonanym pudełku o
popularnych wśród planszówek gabarytach.
Ilustracja na wieczku nie zachwyca. Wewnątrz,
oprócz instrukcji, znajdziemy 500 kart w bardzo
praktycznej, świetnie wykonanej plastikowej
wyprasce. Dzięki temu przemyślanemu rozwiązaniu
5
80740729.007.png 80740729.008.png 80740729.009.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin