mega poradnik ogame.doc

(3182 KB) Pobierz

PORADNIK OGAME

 

Słowem wstępu

 

Ogame to gra stworzona przez niemieckich programistów. Szybkim czasie okazała się między narodowym hitem .Serwery ogame zostały założone w niemal całej europie oraz za oceanem . Sama gra została przetłumaczona na kilkanaście języków  w tym hiszpański ,portugalski ,włoski ,angielski .Polska lokalizacja gry nie należy do najlepszych przekonacie się o tym podczas samej gry. Tłumaczenia w stylu : „agresor – zniszcz” [agresor/obrońca został zniszczony co swoją drogą w drugim przypadku nie jest całkowitą prawdą … ] i „kliknij gracza” [wyrzuć gracza z sojuszu okno zarządzania sojuszem] nie są przyjemne dla oka ale po pewnym czasie można się do nich przyzwyczaić. Błędy występują także innych tłumaczeniach są jednak nieustannie korygowane sam/a możesz wziąć w tym udział wchodząc na forum > Gra > Tłumaczenia .

Fabuła gry rozpoczyna się w roku 2250 (rok Alfa) człowiek po raz pierwszy odbył lot ponadprzestrzenny [sic! Tłumaczenie … powinno być raczej nadprzestrzenny …] rozwój techniki w tym technologie umożliwiające szybkie przemieszczanie doprowadził do zasiedlenie kosmosu przez rasę ludzką . Wszystko było w należytym porządku dopóki na jednej z koloni nie znaleziono tzw. xentoru - nowego pierwiastka .Xentor pozwalał na wytwarzanie niewyobrażalnych ilości energii przez co stał się towarem o znaczeniu strategicznym . Kto posiadał jego złoża posiadał wszechświat . Ludzkość podzieliła się na dwa obozy nieustannie przez stulecia toczące ze sobą wojny o ten właśnie pierwiastek . Użycie broni o nazwie Omega spowodowało niemal całkowitą zagładę ludzkości i całego znanego wszechświata . Narody które ocalały uciekły przy wykorzystaniu „białych dziur”{czarne dziury naładowane przy pomocy tzw.  niestabilnego berylu} do innych galaktyk. Ucieczka udała się a po drugiej stronie ludzie odnaleźli inną rase Legorian w porozumieniu z niemi stworzyli system zakazów i nakazów mających obowiązywać w galaktyce opierał się on na 2 założeniach

 

- Każdy naród miał prawo osiedlić się na maksymalnie 9 planetach

- Na planecie Legorian powstanie tzw. Rada neutralna.

 

W ten sposób powstały prawa rządzące dzisiejszym światem ogame.

 

Poradnik ten pisze dla graczy którzy zaczynają przygodę z ogame lub grają niedługi czas ( średnio zawansowani ) choć znajdziecie tu też wiele wskazówek dla późniejszej gry . Życzę miłej lektury .

 

1.Od czego zacząć .

 

Po założeniu konta każdy z graczy otrzymuje jednakową Płanetę rozmiar 163 pola co daje na początek równe szanse . Zabudowę planety rozpoczynamy od budowy elektrowni słonecznych dających możliwość zasilania kopalni które powstaną wkrótce. Budowanie kopalni jako pierwszych mija się z cele ponieważ nie zasilane są nie wydajne i nie przynoszą niemal żadnych korzyści a tylko pochłaniają pieniądze.

Po wybudowaniu elektrowni stawiamy kopalnie metalu następnie kolejną elektrownie schemat taki utrzymujemy do póki nie będzie nam brakować pieniędzy na koleją kopalnie metalu  . Wtedy budujemy kopalnie kryształów ponieważ nie zainwestowane pieniądze zwłaszcza w początkowym stadium gry odbijają się negatywnie w przyszłości . Syntezator deuteru budujemy gdy nasze kopalnie metali/kryształów będą na odpowiednio 6-7/3-4 poziom stawiamy wtedy także fabrykę robotów co wydatnie przyśpiesz proces powstawania budynków . następnie dalej utrzymujemy rozbudowę elektrowni i kopalń aż do poziomu 13-14 w tedy możemy stawiać stocznie orbitalną i zacząć budowę floty deuter który uzbierany do tego czasu powinien wystarczyć na kilka pierwszych rajdów małymi transporterami .Pierwsze zrabowane surowce będą poważnym zastrzykiem i pozwala na znaczne przyśpieszenie rozwoju ! Agresywna gra w początkowych etapach gry przynosi duże korzyści !! Zrabowane minerały (z początku nie będzie ich wiele) możemy przeznaczyć na kolejne transportery (co i jak atakować dowiesz się w rozdziale 5 ) zwiększenie foty pozwoli czerpać surowce z większej ilość planet .Co jest ważne i należy tu nadmienić : surowców na planetach pozostawionych samym sobie (planety z „i” i „I” w podglądzie galaktyki) przeważnie jest niewiele (występują odstępstwa od tej reguły !) dodatkowym utrudnieniem jest to iż zrabować można maksymalnie 50 % surowców tam obecnych. Wysyłanie więc większej floty mija się z celem ponieważ transportowce będą latały puste . O wiele korzystniej jest wysłać po 2-3 transportery na 5 planet niż po 6-7 na dwie. Strategie taką polecam głównie na początku w późniejszych fazach gry z powodu licznych koloni i co za tym idzie licznych flot wysyłanie po 3-4 transportery nie jest dobrym wyjściem (trzeba pamiętać też o fleetsavingu * i ograniczonej ilości możliwych do wysłania flot ! ).

Na początku należy powstrzymywa...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin