SA Polish 6.pdf

(2631 KB) Pobierz
SA Polish 6.qxd
Ostrzeganie na drodze / 6-2
Przegrzanie / 6-3
Uruchamianie pojazdu w przypadku awarii / 6-4
Ochrona obwodów elektrycznych / 6-8
Holowanie pojazdu / 6-15
Jeżeli opona jest pęknięta / 6-21
1
2
3
4
5
Postępowanie w przypadku awarii
6
7
8
9
1
2
3
4
5
6
7
8
9
48225846.011.png
Postępowanie w przypadku awarii
OSTRZEGANIE NA DRODZE
1
Gdy kluczyk zapłonowy znajduje się
w dowolnej pozycji, należy nacisnąć
wyłącznik świateł awaryjnych.
Wyłącznik świateł awaryjnych
znajduje się na pulpicie prze-
łączników konsoli środkowej. Po jego
włączeniu wszystkie kontrolki
kierunkowskazów będą migać
jednocześnie.
2
3
4
1SAA2100
• Światła awaryjne działają bez
względu na to, czy pojazd jedzie,
czy nie.
• Kiedy włączone są światła awaryjne
nie działają kierunkowskazy.
• Kiedy pojazd jest holowany, świateł
awaryjnych
5
Światła awaryjne
Światła awaryjne służą do
ostrzegania innych kierowców, by
zbliżali się do pojazdu, wymijali go
lub wyprzedzali z dużą ostrożnością.
Powinno się ich używać, gdy
dokonywane są naprawy awaryjne
lub wtedy, gdy pojazd został
zatrzymany na skraju drogi.
6
należy
używać
ostrożnie.
7
8
9
6
2
48225846.012.png 48225846.013.png
 
Postępowanie w przypadku awarii
PRZEGRZANIE
Kiedy wskaźniki temperatury
wskazują przegrzanie i następuje
utrata mocy lub słychać głośne
uderzenia bądź brzęczenie znaczy
to, że silnik jest prawdopodobnie
przegrzany. Jeżeli pojawi się
którykolwiek z tych symptomów,
należy postępować według poniższej
procedury:
1. Włączyć światła awaryjne,
następnie dojechać do najbliższego
bezpiecznego miejsca i zatrzymać
pojazd; ustawić dźwignię auto-
matycznej skrzyni biegów w pozycji
P (postój) lub w przypadku ręcznej
skrzyni biegów przełączyć dźwignię
do pozycji N (luz) i zaciągnąć
hamulec postojowy.
2. Sprawdzić, czy wyłączona jest
klimatyzacja.
3. Jeżeli z chłodnicy kipi płyn
chłodzący lub para, należy
wyłączyć silnik i wezwać na pomoc
autoryzowanego sprzedawcę Kia.
Jeżeli płyn chłodzący nie kipi,
należy pozostawić silnik na
obrotach biegu jałowego, otworzyć
pokrywę komory silnika i pozwolić,
by silnik stopniowo ostygł.
Jeżeli podczas pracy silnika na
biegu jałowym temperatura nie
spada, należy go wyłączyć i
odczekać tyle czasu, ile potrzeba
na jego wystudzenie.
4. Następnie należy sprawdzić
poziom płynu chłodzącego. Jeżeli
poziom płynu w zbiorniku jest
niski, należy sprawdzić czy nie ma
wycieków w przewodach i
przyłączach chłodnicy, przewodach
i przyłączach nagrzewnicy, w
chłodnicy i pompie wodnej. Jeżeli
zostanie znaleziony duży wyciek
lub inny problem, który mógł
spowodować przegrzanie silnika,
nie należy uruchamiać silnika
dopóki nie zostanie to naprawione.
Wezwać na pomoc autoryzo-
wanego sprzedawcę Kia. Jeżeli nie
zostanie znaleziony żaden wyciek
lub inny problem, należy ostrożnie
dolać płynu chłodzącego do
zbiornika płynu.
OSTRZEŻENIE
- Zdejmowanie korka
chłodnicy
Nie należy odkręcać i
zdejmować korka chłodnicy,
jeżeli silnik lub chłodnica są
gorące. Gorący płyn chłodzący
lub para mogą wystrzelić pod
ciśnieniem i spowodować
oparzenie. Może to być przy-
czyną poważnych obrażeń.
1
2
3
4
Jeżeli silnik często się przegrzewa,
system chłodzenia powinien być
skontrolowany i naprawiony przez
autoryzowanego sprzedawcę Kia.
5
6
7
8
9
63
48225846.001.png 48225846.002.png 48225846.003.png
Postępowanie w przypadku awarii
URUCHAMIANIE POJAZDU W PRZYPADKU AWARII
Uruchamianie silnika za
pomocą akumulatora drugiego
samochodu
Jeżeli uruchomienie silnika za
pomocą akumulatora drugiego
samochodu zostanie wykonane
niepoprawnie, może być
niebezpieczne. Aby więc uniknąć
obrażeń ciała lub uszkodzenia
akumulatora pojazdu, czynności te
należy wykonywać zgodnie z
procedurą podaną na stronie 6-6. W
przypadku wątpliwości, do
uruchomienia silnika za pomocą
akumulatora drugiego samochodu,
zalecamy skorzystać z pomocy
kompetentnego technika lub firmy
holowniczej.
UWAGA
Do uruchamiania silnika za pomocą
drugiego akumulatora należy
wykorzystywać wyłącznie napięcie
instalacji 12 V. Stosując napięcie 24
V (albo dwa 12 V akumulatory, albo
24 V prądnicę) można uszkodzić 12
V rozrusznik pojazdu, system
zapłonowy i inne nie dające się
naprawić części elektryczne.
OSTRZEŻENIE
- Akumulator
• Akumulator należy trzymać z
daleka od ognia i iskier.
Akumulator wytwarza wodór,
który w obecności ognia lub
iskier może wybuchnąć.
• Nie należy uruchamiać silnika
za pomocą drugiego akumula-
tora, jeżeli rozładowany
akumulator jest zamarznięty
lub jest w nim niski poziom
elektrolitu, gdyż akumulator
może pęknąć lub wybuchnąć.
1
2
3
4
OSTRZEŻENIE
- Akumulator
Nie wolno próbować sprawdzać
poziomu elektrolitu w akumu-
latorze, ponieważ może dojść
do jego pęknięcia lub wybuchu,
co może być przyczyną obrażeń
ciała.
5
6
7
8
9
6
4
48225846.004.png 48225846.005.png 48225846.006.png
 
Postępowanie w przypadku awarii
Podłączanie przewodów przyłączeniowych
Przewody złączyć w kolejności numerów, a odłączyć w kolejności odwrotnej.
1
Rozładowany akumulator
2
3
(+)
4
5
6
(+)
7
Przewody
przyłączeniowe
(-)
8
9
Akumulator
pomocniczy
RSAA4001
65
48225846.007.png 48225846.008.png 48225846.009.png 48225846.010.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin