Ofiara i Uczta(1).pdf

(224 KB) Pobierz
229990674 UNPDF
Ofiara i Uczta .
Ofiara eucharystyczna sama z siebie kierowana jet ku wewntrznemu zjednoczeniu na, wierzących
z Chrystusem przez Komunie: otrzymujemy Tego, który oiarował i za na, otrzymujemy Jego Ciało,
które złożył za nas na Krzyżu, oraz Jego Krew, która przelał za wielu na odpuzczenie grzechów.
Uczta eucharytyczna jet prawdziwie uczą witą, ucztą oiarną naznaczona krwią przelana na
Golgocie. (Jan Paweł II Eccleia de Eucharitia)
Kociół urzeczywitnia i wówcza gdy w owym braterskim zespoleniu i wpólnocie sprawujemy i
celebrujemy Chrytuową Oiar krzyża, a z kolei głboko przejci tajemnicą nazego Odkupienia,
przytpujemy połecznie do Stołu Paokiego, aby karmid i w poób akramentalny owocami
Najwitzej Oiary przebłagalnej. *Błdem+ jet traktowanie Mzy w. tylko jako uczty, na która
przybywa i po to aby przyjmując Chleb Paoki zamanietowad nade wszystko braterska wspólnot.
(Jan Paweł II O kulcie Eucharytii)
Dopełnieniem Oiary ołtarza jet komunia w uczcie Paokiej. Jednakowoż jak to wzytkim wiadomo,
do zupełnoci tej Oiary wytarcza, by odprawiający kapłan pożył Boki Pokarm, a nie jest konieczne
– acz jet nader pożądane – by lud przytąpił do Stołu Paokiego. (Pius XII Mediator Dei)
Mza wita jet równoczenie i nierozdzielnie pamiątką oiarną, w której przedłuża i oiara Krzyża,
i witą ucztą Komunii w Ciele i Krwi Pana. Sprawowanie Ofiary eucharystycznej jest nastawione na
wewntrzne zjednoczenie wiernych z Chrytuem przez Komuni. Przytpowad do Komunii witej
oznacza przyjmowad amego Chrytua, który oiarował i za na (KKK 1382)
229990674.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin