mój rodzinny dom.doc

(54 KB) Pobierz
HOSPITACJA 9

HOSPITACJA 9.10.2006 R.

 

BLOK TEMATYCZNY: Moja rodzina, mój dom

TEMAT DNIA: Mój rodzinny dom

 

CELE OGÓLNE:

-         dłuższe wypowiedzi na temat domu rodzinnego i jego znaczenia na podstawie własnych doświadczeń, wiersz C. Janczarskiego „O domu i wędrówce” oraz ilustracji w podręczniku;

-         czytanie tekstu „Dom”;

-         nauka pisania „d”, „D” i połączeń z innymi literami;

-         przeliczanie zbiorów;

-         czynnościowe rozkładanie liczby 3 na składniki;

-         nauka piosenki „Familijny blues”;

-         komponowanie otoczenia domu – praca wykonana grupowo techniką origami.

 

CELE SZCZEGÓŁOWE:

UCZEŃ:

-         dostrzega znaczenie domu rodzinnego i rozumie wieloznaczność pojęcia dom,

-         stara się wejść w rolę osoby przedstawionej na ilustracji i przewidzieć rozmowę,

-         czyta tekst i rozumie istotę wieloznaczności pojęcia dom,

-         pisze literę d, D i prawidłowo łączy ją z innymi literami,

-         potrafi napisać liczby 1, 2, 3 i posługuje się nimi w różnych aspektach,

-         rozkłada czynnościowo liczby od 2 do 3 na składniki.

 

METODY:

-         pogadanka;

-         ćwiczeń praktycznych: pisanie, czytanie, liczenie, śpiewanie;

-         drama

 

FORMY:

-         zbiorowa,

-         indywidualna,

-         grupowa

 

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

-         podręcznik

-         karty pracy ucznia

-         wyprawka – litery i liczmany

-         patyczki

-         zdjęcie rodziny

-         szary papier

-         kółka i kwadraty origami

 

 

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

 

  1. Czytanie przez nauczyciela wiesza C. Janczarskiego „O domu i wędrówce”.
  2. Wypowiedzi dzieci na temat wiersza:

-         Czyje wędrówki i powroty do domu opisał poeta?

-         Gdzie i dlaczego jest nam najmilej, najlepiej?

  1. Dłuższe wypowiedzi na temat domu rodzinnego na podstawie ilustracji w podręczniku.
  2. Próby ożywienia ilustracji przewidywaną rozmową – scenki dramowe przygotowane
    w kilkuosobowych grupach.
  3. Prezentacja przygotowanych scenek.
  4. Pokaz i rozpoznawane litery d, D drukowanej i poinformowanie, że dziś właśnie będą uczyły się tej litery.
  5. Czytanie wyrazów z dolnego marginesu najpierw sylabami, później całościowo jako przygotowanie do czytania tekst „Dom”.
  6. Głośne jednostkowe czytanie tekstu „Dom” przez najlepiej czytające dzieci.
  7. Podkreślenie wieloznaczności pojęcia dom przez udzielanie odpowiedzi na pytanie:

- Jak rozumiecie znaczenie słowa dom?

  1. Zabawa ruchowa – Budujemy dom. Przedstawienie ruchem czynności wykonywanych przy budowie domu.
  2. Komponowanie otoczenia domu w kół i kwadratów origami.
  3. Nauka pisania litery d, D pisanej w izolacji i w połączeniu z samogłoskami.
  4. Przepisywanie zdania z wyrazem dom.
  5. Odnajdywanie miejsca d w schematach dźwiękowych wyrazów: dom, dwa, buda, deska, lody, medal.
  6. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Wspólny domek” – szukanie domów na podany sygnał dźwiękowy.
  7. Przeliczanie zbiorów.
  8. Czynnościowe rozkładanie liczby 3 na składniki za pomocą liczmanów.
  9. Badanie jaką figurę geometryczną można zbudować z 3 patyczków.
  10. Rozpoznawanie monet 1 zł i 2 zł i próba udzielenia odpowiedzi na pytanie: Jaką kwotę można wypłacić przy użyciu tych dwóch monet?
  11. Określenie miejsca zwierząt w wyścigu.
  12. Nauka piosenki „Familijny blues”.
  13. Zadanie pracy domowej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin