Mini galeria
W. Drynda „Górska chałupa” – akwarela 2000 r.
W. Drynda „Dziewczyna przy oknie” – pastel 2002
Spis treści
Słowo wstępne ……………………………………………………. 4
Wykład I. - Kraków 15.09.2000 …………………………………. 6
- Sztuka w ujęciu geograficznym …………………………….. 6
- Motyw roślinny w sztuce Starożytnego Egiptu …………….. 7
- Kolumna, a motyw zdobniczy ……………………………… 9
Wykład II. - Kraków 12..11.2000 ……………………………….. 10
- Studium drzewa …………………………………………….. 10
- Rysunek dwubarwny na szarym papierze – drzewo ………... 11
- Struktura i Sylweta …………………………………………. 12
- Drzewa i architektura ………………………………………. 13
> chata krakowska ……………………………………… 13
> czas zimy……………………………………………… 14
- Noc nad jeziorem Świteź …………………………………… 15
- Rysunek abstrakcyjny ………………………………………. 47
- Złote cięcie …………………………………………………. 18
- Głowa ………………………………………………………. 19
- Postać kobiety w architekturze ……………………………... 21
- Krytyka ……………………………………………………… 23
Wykład III. - Kraków 28.11.2000 ……………………………….. 24
-.Architektura – elementy ……………………………………. 24
- Triada architektoniczna …………………………………….. 29
- Kolumna Zygmunta w Warszawie …………………………. 33
- Wstęp – rzeźba ……………………………………………… 35
- Rzeźba - proces tworzenia ………………………………….. 36
- Portret Papieża w rzeźbie …………………………………… 38
- Rola materiału w rzeźbie ……………………………………. 41
- Pomniki - budowle monumentalne …………………………. . 43
- Wiadomości uzupełniające …………………………………. . 43
Wykład IV. - Kraków 07.01.2001 ……………………………….. . 46
- Strop w dawnym wnętrzu ……………………………………. 46
- Sklepienie ……………………………………………………. 47
- Geneza sklepienia …………………………………………… 49
- Zwornik …………………………………………………….. . 55
- Dodatkowa rola zworniku - historia ołtarza Wita Stwosza … . 57
- Istotny kamień - łączenie żeber sklepienia
w punkcie wsparcia ……………………………………… . 59
- Nie oczekiwane odkrycie …………………………………… 59
- Montaż stropu – rusztowanie …………………………….… 60
- Sklepienie piastowskie ……………………………………… 62
- Formy okienne ……………………………………………… 63
- Odbiór architektury – sztuki ………………………………… 63
- Podłoże budowli ……………………………………………. . 64
Wykład V. - Kraków 28.01.2001 ………………………………… . 66
- Stwierdzenie po oddaniu prac kontrolnych ………………… . 66
- Budowla obrona – lokalizacja ……………………………… . 66
- Mur kurtynowy – obronny ………………………………….. . 69
- Baszta ………………………………………………………. . 72
- Malarstwo prehistoryczne …………………………………. . 76
> wstęp mgr Anna Głowacka ……………………………. 76
> artyści ………………………………………………… . 76
> kompozycja – początki ……………………………….. . 80
- Początki sztuki ……………………………………………… . 80
- Logika i wyobrażenia ………………………………………. . 83
- Brama zamkowa ……………………………………………. . 84
Wykład VI. - Kraków 18.02.2001 ……………………………….. . 90
- Dachy ………………………………………………………... 90
> wstęp ………………………………………………….. 90
> rodzaje dachów ……………………………………….. 90
- Sztuka prehistoryczna - część II. …………………………… . 99
> wprowadzenie ………………………………………… 99
> sztuka buszmeńska i wschodnio-hiszpańska …………. . 102
- Podsumowanie ……………………………………………… . 104
- Prof. Zin o wykładach ……………………………………… . 106
- Dachy - ciąg dalszy ………………………………………… . 106
- Dygresja prof. Zina na temat narodu Polskiego ……………. . 110
Wykład VII. - Kraków 11.03.2001 ……………………………….. 111
- Komunikat …………………………………………………. . 111
- Egzamin ……………………………………………………. . 111
- Styl architektoniczny ……………………………………….. . 111
> Sukiennice w 1555 r.. ………………………………… . 112
> Sukiennice w renesansie ……………………………… . 115
- Abecadło sztuk plastycznych ………………………………. . 121
> komunikaty …………………………………………… . 121
...
wiesiud