06,02,2007
Temat ośrodka tygodniowego: Ach ta wyobraźnia
Tematy ośrodków dziennych:
· Co nam podpowiada nasza wyobraźnia.
· Czy każdy może wymyślić sobie fantastycznego przyjaciela?
· Co to są wyrzuty sumienia.
· Jak walczyć ze strachami?
· Układamy bajki.
Temat dnia: Czy każdy może wymyślić sobie fantastycznego przyjaciela?
Rodzaje aktywności: polonistyczna, matematyczna, społeczno-przyrodnicza
Metody pracy: asocjacyjna, badawcza
Cele:
· Rozbudzanie wyobraźni
· Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na podany temat
· Kształcenie umiejętności uważnego słuchania
· Opisywanie postaci
· Odczytywanie godzin i minut na zegarze
· Stosowanie różnych sposobów zapisu i odczytu godzin na zegarze
· Rozwiązywanie zadań tekstowych związanych z obliczeniami zegarowymi
Formy pracy: indywidualna, zbiorowa
Przebieg:
Ø Sprawdzenie pracy domowej
Ø Zmiana daty, pogody, temperatury
Ø Ciche czytanie fragmentu opowiadania Anny Onichimowskiej „Sianowy Zwierz”
Ø Głośne odczytanie tekstu przez nauczyciela
Ø Analiza treści czytanki- pytania do tekstu:
· Jak wyglądał Sianowy Zwierz?
· Jak wyglądał Sęczek z Deski?
· Czy one istniały naprawdę?
· W jakim świecie żyją Sianowy Zwierz i Sęczek z Deski?
· Kiedy przestają ukazywać się dzieciom? Dlaczego?
· Czy ty też wymyślałeś sobie kiedyś postaci? Jak wyglądały?
· Dlaczego dzieci wymyślają sobie takie postaci?
Ø Uczniowie formułują odpowiedzi wyszukując w tekście, jeśli czegoś nie pamiętają
Ø Wymyśl stworka przyjaciela i opisz go
Ø Ćwiczenia w określaniu godzin (na modelu i w ćwiczeniach)
Ø Czy można patrząc tylko na zegarek określić, która jest godzina? U: nie trzeba jeszcze stwierdzić jaka jest pora dnia inaczej nie można określić czy jest np.: 9.00 czy 21.00
Ø Ćw 15, 16 strona 35- odczytywanie, zapisywanie i zaznaczanie godzin na modelach zegarów
Ø Ćwiczenie ortograficzne- uzupełnianie tekstu, wpiszcie w luki ż, rz, ó, u
Ø Wprowadzenie obliczeń zegarowych z przekroczeniem progu dwunastkowego
Ø Zadanie z treścią
Ø Analiza treści zadania i rozwiązanie metodą stymulacji z wykorzystaniem modelu zegara
· Co jest dane w zadaniu?
· Co jest niewiadome?
· Zobaczcie na zegarach ile godzin upływa od 9.00 do 14.00
- Od czego zaczniecie?
- Co następnie zrobicie?
- Jak to zapisać?
· Obliczanie
· Zapiszcie odpowiedź
jarzab