Protokół z hospitacji zajęć edukacyjnych
Miejsce: Szkoła Podstawowa dla Uczniów z Upośledzeniem Umysłowym w Stopniu Umiarkowanym i Znacznym, klasa II
Data: 19.09.2007
Liczba godzin: 4
Prowadzenie: mgr B. Silkowska
Temat tygodniowy: Jestem dziewczynką, jestem chłopcem
Cele:
· Posługiwanie się nożyczkami
· Kształtowanie świadomości własnej płciowości
· Umiejętność układania zdań literowo obrazkowych
Metody pracy:
· metoda Knilla
· waloryzacyjna
Formy pracy:
· indywidualna
· zbiorowa
Środki dydaktyczne:
· ścienny kalendarz pogody
· ścienna lista obecności
· klej
· nożyczki
· płyta z programem Knilla
· gazety
· kredki
· komputer
Przebieg zajęć:
Ø Przywitanie.
Ø Ćwiczenia programem Knilla.
Ø Sprawdzenie listy obecności.
Ø Każde dziecko bierze znaczek słoneczka i przyczepia go obok swojego zdjęcia na ściennej liście obecności. Osoby nieobecne zaznacza się chmurkami.
Ø Wyznaczenie dyżurnego.
Ø Praca przy stolikach- wycinanie z gazet dziewczynek, chłopców w zależności od płci wycinającego.
Ø Układanie zdań obrazkowo-literowych z: „to” i „a”.
Ø Nauczyciel zawiesza wzór zdania na tablicy (To jest dziewczynka, a to jest chłopczyk.), po czym dzieci wklejają do zeszytu karteczki z wyrazami i obrazkami dziewczynki/chłopca, budując zdanie takie jak mają podane we wzorze na tablicy. Wypełnianie literek kolorem. Sprzątanie swoich miejsc pracy.
Ø Mycie rąk, przygotowanie do śniadania
Ø śniadanie.
Ø Czynności porządkowe.
Ø Oglądanie fotografii na komputerze. Rozpoznawanie siebie, kolegów.
Ø Zajęcia rewalidacyjne z jednym dzieckiem.
jarzab