CLIFFORD Challenger St-800 PC.pdf

(216 KB) Pobierz
Microsoft Word - Instrukcja montazu Challegger St-800 PC.doc
INSTRUKCJA MONTAŻU
SYSTEMU ALARMOWEGO
Challenger St 800 PC
Informacje i serwis:
Clifford Auto Alarm Center
03-687 Warszawa
ul. Łodygowa 25
e-mail: aac@clifford.com.pl
1
Opis podłączeń
Nr wtyczki, Nr pinu
Kolor przewodu
Przeznaczenie
P- 1,1
czarny
masa załączana
P- 1,2
pomarańczowy
wyzwalanie z czujnika
P- 1,3
czerwony
zasilanie +12V
P- 2,1
czarny
masa załączana
P- 2,1
pomarańczowy
wyzwalanie z czujnika
P- 2,1
czerwony
zasilanie +12V
P- 3,1
brązowy
sterownie syreny ( + )
P- 3,2
niebieski
wyzwalanie maska, bagażnik
P- 3,3
zielony
zamykanie ( - ) max 200mA
P- 3,4
szary
wyzwalanie z drzwi kierowcy
P- 3,5
czarny
zasilanie ( masa )
P- 3,6
biały
wyjście kierunkowskazów
P- 3,7
żółty
zapłon +12V
P- 3,8
różowy
wyjście kanału dodatkowego
P- 3,9
pomarańczowy
otwieranie ( - ) max 200mA
P-3,10
szaro-czarny
wyzwalanie z drzwi
P-3,11
czerwony
zasilanie +12V
P-3,12
biały
wyjście kierunkowskazów
P- 4
wtyczka niebieska
wyłącznik serwisowy
P- 5
wtyczka czerwona
dioda LED
P- 6
podwójny czarny
rozcięcie p-py paliwa
Opis złączy alarmu:
P- 1 P- 2 : Złącze do podłączenia czujników ; wstrząsowego, zbicia szyby,
ultradźwiękowego, położeniowego, radarowego.
P- 2 : Złącze główne alarmu wyposażone w dwanaście pinów:
1. Brązowy: sterowanie syreny ( + ), podłączamy do przewodu białego w syrenie z
własnym zasilaniem lub czerwonego w zwykłej syrenie.
2. Niebieski : wyzwalanie alarmu z maski lub/i bagażnika. Wejście alarmu o polaryzacji
ujemnej. Możemy podłączyć maskę i bagażnik nie zapominając o separacji diodą
prostowniczą ( 1N4002).
2
7604649.008.png 7604649.009.png 7604649.010.png 7604649.011.png 7604649.001.png
3. Zielony : zamykanie centralnego zamka. Wyjście o polaryzacji ujemnej o
dopuszczalnym obciążeniu 200 mA. Podłączamy do sterownika centralnego zamka.
4. Szary : wyzwalanie alarmu, aktywacja funkcji antynapadowej. Wejście o polaryzacji
ujemnej. Podłączmy pod drzwi kierowcy lub pod wszystkie drzwi. W zależności od
sposobu załączania funkcji antynapadowej.
5. Czarny ( 0,75 mm ) : zasilanie alarmu ( masa ). Przewód podłączamy do nadwozia
samochodu bardzo starannie, najlepiej pod fabryczne punkty. Z tego pinu wychodzi
przewód do zasilania syreny.
6. Biały : wyjście na kierunkowskazy. Podłączamy do przewodu kierunkowskazów.
7. Żółty : informacja o zapłonie ( +12V ). Podłączamy do przewodu na którym jest +12V
w pozycji ON na stacyjce i nie zanika w czasie kręcenia rozrusznikiem. Wejście
aktywujące funkcje antynapadową i zamek centralny ( zamykanie drzwi po zapłonie )
8. Różowy : dodatkowy kanał. Wyjście o polaryzacji ujemnej o dopuszczalnym
obciążeniu 200 mA. Możemy podłączyć dodatkowe akcesoria np.: otwieranie
bagażnika, domykanie szyb, włączenie świateł, uruchomienie klaksonu. Wyjście
posiada dwa rodzaje trybu pracy, można je aktywować za pomocą przycisku II (
ustawienie fabryczne ) lub automatycznie po włączeniu alarmu ( funkcja
programowalna ).
9. Pomarańczowy : otwieranie centralnego zamka. Wyjście o polaryzacji ujemnej o
dopuszczalnym obciążeniu 200 mA. Podłączamy do sterownika centralnego zamka.
10. Czerwony ( 0,75 mm ) : zasilanie alarmu +12V . Podłączamy bezpośrednio do
przewodu zasilającego np. skrzynkę bezpieczników. Z tego pinu wychodzi przewód
do zasilania syreny.
11. Biały : wyjście na kierunkowskazy. Podłączamy do przewodu kierunkowskazów.
P- 3 Złącze niebieskie-włącznik serwisowy. Wyłącznik służy do wyłączania funkcji
antynapadowej i awaryjnego wyłączania alarmu. Włącznik montujemy w ukrytym miejscu.
Miejsce montażu ustalamy z klientem.
P- 4 Złącze czerwone-dioda LED. Dioda LED służy do określenia stanu pracy alarmu,
montujemy ją w widocznym miejscu na desce rozdzielczej po uprzednim uzgodnieniu z
klientem.
P- 5 Złącze białe-rozcięcie obwodu elektrycznego o obciążalności 20 A. Tym rozcięciem
unieruchamiamy silnik w chwili uzbrojenia alarmu i włączenia funkcji antynapadowej. W
celu zatrzymania pracującego silnika powinniśmy rozciąć obwód p-py paliwa ewentualnie
zapłonu.
Programowanie i opis funkcji alarmu
Wejście w tryb programowania
1. Włączyć zapłon.
2. Rozbroić system antynapadowy
3. Przytrzymać przycisk I i przez 10sekund, wejście w tryb programowania funkcji jest
potwierdzone jednym sygnałem syreny, jednym błyskiem świateł kierunkowskazów.
Wybór funkcji
Funkcje wybierane są poprzez naciśnięcie odpowiedniego przycisku programatora.
3
7604649.002.png
UWAGA!
Pierwsze naciśnięcie programatora powoduje tylko włączenie programatora, a nie
zmianę funkcji.
SYGNALIZACJA SYRENĄ
FUNKCJA
PIK
PIK PIK
F1 – obsługa systemu
GŁOŚNA
CICHA
F2 – samouzbrojenie
TAK (PO 30 SEK.)
NIE
F3 – rodzaj zamka centralnego
ELEKTRYCZNY 0,7 s
PNEUMATYCZNY 5 s.
F4 – czas zamykania zamka centralnego
JAK W F3
15 s ( COMFORT )
F5 – impuls ryglowania zamka
NIE
TAK ( OPEL )
F6 – automatyczne zamykanie zamka
NIE
TAK PO 5 s. OD WŁĄCZENIA
STACYJKI
F7 – funkcja antynapadowa
NIE
TAK
F8 – opóźnienie funkcji „F7”
45 s.
150 s.
F9
F10 - kanał dodatkowy
WYZWALANY Z PRZYCISKU I AUTOMATYCZNIE PO UZBROJENIU
PRZEZ 15 s
Wyjście z trybu programowania
Wyjście z trybu programowania nastąpi po wyłączeniu zapłonu.
Opis funkcji
F-1 Obsługa systemu - Przy ustawieniu fabrycznym mamy możliwość wyboru włączenia i
wyłączenia ( głośno/cicho ). Po przeprogramowaniu alarm można włączać tylko cicho .
F-2 Samouzbrojenie - Jeśli w ciągu 30 sekund od rozbrojenia systemu nie nastąpi otwarcie
drzwi lub naciśnięcie przycisku I system uzbroi się automatycznie zamykając drzwi. Funkcja
zabezpiecza przed przypadkowym rozbrojeniem systemu (np. naciśnięcie przycisku pilota
w kieszeni).
F-3 Rodzaj zamka centralnego -W samochodach z elektrycznym zamkiem centralnym
zostawiamy ustawienie fabryczne. Do samochodów z pneumatycznymi siłownikami
potrzebujemy dłuższy impuls sterujący, programujemy wtedy na pneumatyczny ( PIK PIK ).
F-4 Czas zamykania zamka centralnego- W samochodach z fabrycznym modułem komfortu
( domykanie szyb VW AUDI SKODA BMW OPEL) potrzebny jest długi impuls domykający
szyby. Programujemy wtedy czas 15 sek. ( PIK PIK )
F-5 Impuls ryglowania zamka -W samochodach w których potrzebny jest drugi impuls na
zaryglowanie zamka ( OPEL ), przełączamy funkcje. Czynność tę przeprowadzamy również
przypadku włączenia automatycznej aktywacji dodatkowego kanału.
F-6 Automatyczne zamykanie zamka- Po w programowaniu tej funkcji, zamek centralny
będzie zamykał drzwi po 5 sek. od chwili włączenia zapłonu i otwierał w momencie
wyłączenia zapłonu.
F-7 Funkcja antynapadowa- Funkcja chroni kierowcę przed porwaniem samochodu.
Każdorazowo po wejściu do samochodu i uruchomieniu silnika należy rozbroić funkcję anty-
napadową poprzez naciśnięcie ukrytego wyłącznika (system potwierdzi to pojedynczym
dźwiękiem miniaturowego głośniczka). W ten sposób informujemy system, że pojazd jest
prowadzony przez upoważnioną osobę. Ponadto gdy w dowolnej chwili zostaną otwarte drzwi
4
7604649.003.png 7604649.004.png 7604649.005.png 7604649.006.png
kierowcy (co ma miejsce podczas napadu) lub ponownie uruchomiony silnik, należy
ponownie rozbroić funkcję anty-napadu.
Co będzie jeśli zapomnisz nacisnąć ukryty wyłącznik ?
Jeżeli funkcja antynapadowa nie zostanie rozbrojona w ciągu 45 sekund od momentu
uruchomienia silnika lub/i otwarcia drzwi, system włączy światła awaryjne (ostrzeżenie
innych użytkowników drogi) oraz będzie dawać kierowcy sygnał dźwiękowy miniaturowym
głośniczkiem. Jeżeli w ciągu kolejnych 30 sekund nie zostanie naciśnięty ukryty wyłącznik,
po tym czasie system unieruchomi silnik oraz dodatkowo włączy sygnały alarmowe syreny na
30 sekund. Ponieważ ponowny rozruch (*) silnika jest nie możliwy, wyje syrena, błyskają
światła porywaczowi nie pozostaje nic innego jak szybko opuścić pojazd. Włączenie stacyjki
w pozycję zapłon i naciśnięcie ukrytego wyłącznika przez właściciela wyłączy sygnały
alarmowe i pozwoli uruchomić silnik.
* po zablokowaniu silnika przez system, można go jednokrotnie uruchomić na 10 sekund. Po
tym czasie samochód zostanie definitywnie unieruchomiony i tylko właściciel w sobie znany
sposób będzie mógł go uruchomić. Funkcja pozwala na odjechanie samochodem z
niebezpiecznego miejsca (środek skrzyżowania, tory kolejowe lub tramwajowe).
ODIS – Optimal Driver Identification System
Działanie systemu polega na automatycznej, bezobsługowej identyfikacji właściciela pojazdu.
Proces identyfikacji osoby prowadzącej samochód jest realizowany sygnałem z identyfikatora
(Personal Transmiter), noszonego zawsze przy sobie. W momencie napadu i kradzieży auta
po zainicjowaniu funkcji antynapadowej (otwarcie drzwi i/lub wyłączenie/włączenie
zapłonu), gdy system nie otrzyma sygnału z osobistego pilota, po upływie odpowiedniego
czasu nastąpi procedura zatrzymania pojazdu.
Identyfikator jest wyposażony w jeden wewnętrzny przycisk, który służy do jego
zaprogramowania do systemu. Procedura wprogramowania nie różni się niczym od
wprogramowywania “zwykłych” pilotów obsługujących system.
Po zaprogramowaniu identyfikatora do systemu nadaje on co 15 sekund sygnał radiowy
rozbrajający funkcję antynapadową (nie ma potrzeby rozbrajać jej ukrytym wyłącznikiem,
choć jest taka możliwość). Zasięg osobistego pilota wynosi około 5 metrów a minimalna
żywotność baterii to około 4 miesięcy.
Tryb serwisowy funkcji anty-napadowej:
W przypadku, kiedy chcemy pozostawić samochód w serwisie bez ujawniania miejsca
montażu ukrytego wyłącznika lub nie chcemy korzystać z funkcji anty-napadowej należy
zablokować ją trybem serwisowym.
Włączenie trybu serwisowego funkcji anty-napadowej:
1. włączyć stacyjkę w pozycję zapłon
2. nacisnąć ukryty wyłącznik
3. nacisnąć jednocześnie przyciski i na pilocie
Włączenie trybu serwisowego funkcji anty-napadowej system potwierdzi 2 sygnałami syreny,
ponadto będzie o tym przypominał pojedynczym sygnałem dźwiękowym miniaturowego
głośniczka po każdym włączeniu zapłonu .
5
7604649.007.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin