Godzina_dziennie_z_SEO_Wejdz_na_szczyty_wyszukiwarek_Wydanie_II_godseo.pdf

(635 KB) Pobierz
Godzina dziennie z SEO.
WejdŸ na szczyty
wyszukiwarek. Wydanie II
T³umaczenie: Tomasz Walczak
ISBN: 978-83-246-2451-5
Tytu³ orygina³u : Search Engine Optimization:
An Hour a Day, 2nd Edition
Format: 180 235, stron: 408
Odkryj tajemnice SEO i b¹dŸ widoczny w Internecie!
• Jak zoptymalizowaæ witrynê pod k¹tem wyszukiwarek i odnoœników?
• Jak wybraæ optymalne s³owa kluczowe?
• Jak wykorzystaæ serwisy spo³ecznoœciowe do celów marketingowych?
Jeœli chcesz, aby Twoja witryna by³a widoczna w internecie i zajmowa³a pierwsze
miejsce w wynikach wyszukiwania, a tym samym przyci¹gnê³a rzesze u¿ytkowników,
powinieneœ dog³êbnie poznaæ i opanowaæ moc drzemi¹c¹ w SEO (skrót od ang. Search
Engine Optimization) – czyli zg³êbiæ tajniki optymalizacji witryny pod k¹tem wyszukiwarek.
Dzia³ania SEO zwi¹zane s¹ z optymalizacj¹ samej witryny, usprawnianiem jej
bezpoœredniej komunikacji z wyszukiwark¹, generowaniem dodatkowych Ÿróde³ ruchu
na stronie, a tak¿e œledzeniem efektów kampanii pozycjonowania strony oraz
badaniami i analiz¹ konkurencji. Wszystkie konsekwentnie podejmowane dzia³ania
doprowadz¹ w koñcu do oczekiwanego sukcesu strony WWW – wystarczy tylko, ¿e
krok po kroku zastosujesz porady ekspertów, zamieszczone w tym podrêczniku.
Ksi¹¿ka „Godzina dziennie z SEO. WejdŸ na szczyty wyszukiwarek. Wydanie II” zawiera
niezwykle wa¿ne i praktyczne informacje dotycz¹ce optymalizacji i pozycjonowania
Twojej witryny. Dziêki tej publikacji nauczysz siê wykorzystywaæ najnowsze strategie
SEO, m.in. dobieraæ odpowiednie s³owa kluczowe, zbieraæ wyniki dzia³ania witryny za
pomoc¹ darmowych narzêdzi oraz skutecznie je interpretowaæ. Oprócz tego znajdziesz
tu szereg motywuj¹cych porad i wskazówek, a tak¿e krótkie zadania i opis niezwyk³ych
narzêdzi, które pomog¹ Ci jeszcze bardziej poprawiæ widocznoœæ strony w najwa¿niejszych
wyszukiwarkach. Bez wzglêdu na to, czy prowadzisz du¿e przedsiêbiorstwo, czy tylko
piszesz bloga, jeœli chcesz byæ widoczny w internecie, ta ksi¹¿ka jest w³aœnie dla Ciebie!
• Optymalizacja istniej¹cej witryny
• Źród³a wyszukiwania
• Budowanie zespo³u SEO
• S³owa kluczowe
• Ocena konkurencji
• Okreœlanie punktu odniesienia
• Analizy i cele
• Pozyskiwanie odnoœników
• Wyszukiwanie spo³eczne i marketing anga¿uj¹cy
• Badania i rozwój
• Dodawanie materia³ów
Wykorzystaj potencja³ drzemi¹cy w SEO i czerp zyski ze swojej witryny!
973118841.003.png
 
973118841.004.png 973118841.005.png 973118841.001.png 973118841.002.png
 
Spis treści
Przedmowa ........................................................................................... 15
Wprowadzenie ...................................................................................... 17
Dlaczego SEO? .............................................................................................................17
Dlaczego godzina dziennie? ..........................................................................................18
Kiedy można spodziewać się efektów? ..........................................................................19
Dla kogo przeznaczona jest ta książka? .........................................................................19
Czy to działa? ...............................................................................................................20
Co zawiera książka? ......................................................................................................21
Część I. Podstawy ........................................................................................................................21
Część II. Strategia ........................................................................................................................21
Część III. Twój plan SEO ............................................................................................................21
Co nowego znalazło się w tym wydaniu? ......................................................................22
Witryna poświęcona książce .........................................................................................22
Konwencje używane w tej książce ................................................................................23
9
Część I
Podstawy .............................................................................. 25
Rozdział 1.
Określanie celów ................................................................................... 27
Czym jest SEO? ............................................................................................................28
Czy muszę stosować SEO w swojej witrynie? ................................................................28
Jakie są ogólne cele firmy? ............................................................................................29
Jaka jest rola firmowej witryny? ...................................................................................32
W jaki sposób witryna jest powiązana z celami firmy? ..................................................34
Optymalizacja istniejącej, a nie wymarzonej witryny ....................................................................34
Rozwiązania tymczasowe .............................................................................................................35
Kim są pożądani użytkownicy witryny? ........................................................................36
Jakie są pożądane zachowania użytkowników witryny? ................................................38
Które strony użytkownicy powinni odwiedzić? .............................................................40
Jak zmierzyć powodzenie kampanii SEO? ....................................................................43
Śledzenie wyników pozwala zrezygnować z nieskutecznych działań .............................................43
Śledzenie wyników pomoże Ci zachować stanowisko ....................................................................44
Śledzenie wyników pomaga udostępniać aktualne dane ...............................................................44
Rozdział 2.
Indywidualne podejście ......................................................................... 47
To Twój plan SEO ........................................................................................................48
Firmy B2B ...................................................................................................................48
Firmy B2C ...................................................................................................................50
Duże organizacje ..........................................................................................................51
Małe organizacje ...........................................................................................................54
Naprawdę małe firmy ...................................................................................................56
Tradycyjne placówki ....................................................................................................59
Blogerzy .......................................................................................................................61
Projektanci stron WWW .............................................................................................65
Organizacje non profit ..................................................................................................66
10
Rozdział 3.
Niezmienne prawdy z obszaru SEO ........................................................... 71
Roboty dostarczają danych ...........................................................................................72
Łączenie wyników wyszukiwania ..................................................................................73
Katalogi ......................................................................................................................................73
Płatne reklamy w wyszukiwarkach ..............................................................................................74
Kanały wiadomości o witrynie .....................................................................................................75
Inne źródła wyszukiwania: rysunki, filmy, lokalne firmy i partnerzy ............................................75
Metawyszukiwarki i agregatory wyników ....................................................................................75
Algorytmy się zmieniają .............................................................................................76
Ludzie są bystrzy, a komputery nie ...............................................................................78
Tekst ma znaczenie ......................................................................................................79
Najważniejszy jest dobór słów kluczowych ...................................................................................79
Słowa kluczowe można umieścić w wielu miejscach witryny ........................................................80
Nie tylko pozycja się liczy .............................................................................................84
Zmiany pozycji ............................................................................................................................84
Pomocne jest podejście całościowe ...............................................................................................86
Wyszukiwarki nie lubią sztuczek ..................................................................................86
SEO to nie fizyka kwantowa .........................................................................................88
Rozdział 4.
Jak obecnie działają wyszukiwarki? ......................................................... 91
W pogoni za aktualnością ............................................................................................92
Podstawowe informacje o wyszukiwarce Google ...........................................................92
Najlepsze z pozostałych: Yahoo!, MSN, Ask, AOL .......................................................95
Yahoo! ........................................................................................................................................95
MSN/Live Search .........................................................................................................................97
Ask .............................................................................................................................................99
AOL ..........................................................................................................................................100
Czynniki wpływające na naturalne pozycje .................................................................102
Płatne odnośniki .........................................................................................................106
Śledzenie trendów w SEO ...........................................................................................109
Część II
Strategia ............................................................................ 113
11
Rozdział 5.
Budowanie zespołu .............................................................................. 115
Marketing, sprzedaż i PR ...........................................................................................118
Marketing — VIP-owi SEO ......................................................................................................118
Sprzedawanie SEO sprzedawcom ...............................................................................................120
SEO i PR można powiązać ze sobą .............................................................................................121
Informatycy, webmasterzy i programiści ....................................................................124
Komunikacja z działem IT ......................................................................................................125
Zagadka przeciążenia działu IT ..................................................................................................126
Jakie korzyści SEO daje działowi IT? .........................................................................................127
Graficy .......................................................................................................................127
Docenianie grafików ..................................................................................................................128
Kształcenie i dawanie uprawnień ...............................................................................................129
Oficjalne reguły .........................................................................................................................130
Pisarze i redaktorzy ...................................................................................................................132
Kierownictwo i menedżerowie produktów ..................................................................133
Rozdział 6.
Miesiąc przygotowawczy ...................................................................... 137
Bank pomysłów z obszaru SEO ..................................................................................138
Tydzień 1. Słowa kluczowe .........................................................................................139
Poniedziałek — intuicyjny test słów kluczowych .......................................................................140
Wtorek — metody wydłużania i wzbogacania listy ...................................................................143
Środa — narzędzia do badania słów kluczowych ........................................................................145
Czwartek — zbieranie danych na temat słów kluczowych .........................................................149
Piątek — lista wyselekcjonowanych słów kluczowych ................................................................155
Tydzień 2. Określanie punktu odniesienia ..................................................................159
Poniedziałek — pozycje .............................................................................................................159
Wtorek — zindeksowane strony ...............................................................................................161
Środa — odnośniki wejściowe ....................................................................................................165
Czwartek — konwersje w przeszłości .........................................................................................167
Piątek — ocena poziomu optymalizacji witryny ........................................................................167
Tydzień 3. Konkurencja .............................................................................................168
Poniedziałek — identyfikowanie pięciu głównych konkurentów ................................................168
Wtorek — narzędzia i techniki szpiegowania ............................................................................170
Środa — ocena czynników stronicowych ...................................................................................173
Czwartek — ocena czynników pozastronicowych ......................................................................175
Piątek — konkurenci korzystający z płatnych odnośników ........................................................177
Tydzień 4. Analizy i cele ............................................................................................178
Poniedziałek — samodzielna nauka analizy danych internetowych ............................................178
Wtorek — śledzenie konwersji w internecie ..............................................................................184
Środa — śledzenie konwersji pozainternetowych .......................................................................186
Czwartek — punkty odniesienia i cele .......................................................................................188
Piątek — krótki raport podsumowujący ....................................................................................190
Część III
Twój plan SEO ...................................................................... 193
12
Rozdział 7.
Miesiąc pierwszy — początki ................................................................ 195
Tydzień 1. Podstawowa optymalizacja witryny ...........................................................196
Poniedziałek — tytuły stron ......................................................................................................196
Wtorek — znaczniki meta ........................................................................................................200
Środa — tekst witryny ..............................................................................................................202
Czwartek — odnośniki wewnętrzne ..........................................................................................204
Piątek — wprowadzanie zmian .................................................................................................207
Tydzień 2. Usprawnienia struktury witryny ...............................................................208
Poniedziałek — przegląd działania robotów ..............................................................................209
Wtorek — okiem pająka ...........................................................................................................212
Środa — powtarzające się informacje i problemy z adresami kanonicznymi ...............................214
Czwartek — Flash i Ajax ...........................................................................................................217
Piątek — plik robots.txt ............................................................................................................219
Tydzień 3. Pozyskiwanie odnośników .........................................................................222
Poniedziałek — istniejące odnośniki ..........................................................................................223
Wtorek — zgłaszanie witryn w katalogach ...............................................................................226
Środa — szukanie dodatkowych możliwości pozyskania odnośników .........................................228
Czwartek — sztuka pisania listów w sprawie odsyłaczy .............................................................231
Piątek — wysyłanie zgłoszeń i e-maili .......................................................................................233
Tydzień 4. Wyszukiwanie społeczne i marketing angażujący ......................................234
Poniedziałek — samodzielne poznawanie witryn społecznościowych ..........................................235
Wtorek — tworzenie czytnika SMO .........................................................................................236
Środa — dzień „bez komentarza” ..............................................................................................237
Czwartek — znajdź swój głos ....................................................................................................239
Piątek — pozwól innym promować Twoją firmę .......................................................................241
Rozdział 8.
Miesiąc drugi — wyrabianie nawyków .................................................. 245
Tydzień 5. Zakładanie konta w systemie płatnych odnośników ..................................246
Poniedziałek — samodzielna nauka ...........................................................................................247
Wtorek — wybór słów kluczowych do kampanii PPC ...............................................................251
Środa — pisanie tekstu reklamy ................................................................................................254
Zgłoś jeśli naruszono regulamin