szablon_opisu_projektu_27-02-2012.doc

(33 KB) Pobierz

Imię i nazwisko                                                                                                                              Data

 

 

 

 

 

 

Politechnika Gdańska

Wydział Inżynierii Lądowej i Środowiska

 

Budowa Dróg i Autostrad

semestr 6

 

Ćwiczenie projektowe

 

 

 

 

Projekt skrzyżowania zamiejskiego

 

 

 

 

 

 

 

 

 

prowadzący: mgr inż. Artur Ryś


1.      Cel ćwiczenia

Celem ćwiczenia jest projekt koncepcyjny geometrii i organizacji ruchu skrzyżowania zamiejskiego przygotowany w oparciu o projekt z semestru 5, z wykorzystaniem programu komputerowego wspomagania projektowania CAD.

 

2.      Materiały wyjściowe

Materiały wyjściowe dla ćwiczenia stanowiły:

·         projekt z semestru w skali 1:2000,

·         szablon rysunkowy,

·         Wytyczne Projektowania Skrzyżowań Drogowych (GDDP, 2001 r.)

 

3.      Opis stanu istniejącego

Należy scharakteryzować podstawowe informacje na temat dotychczasowego projektu – klasę drogi, prędkość projektową, długość, krętość, przebieg w profilu podłużnym

Nie zajmujemy się warunkami ruchu na skrzyżowaniu, to jest natężeniami ruchu
i przepustowością skrzyżowania, zakładamy, że nasze propozycje usprawnień będą zapewniać dobre warunki ruchu.

 

4.      Ocena możliwości lokalizacji skrzyżowania

Należy przywołać dwa warianty lokalizacji skrzyżowania, będącego przedmiotem projektu, przeprowadzić krótką ocenę z punktu widzenia otoczenia drogi ew. innych uwarunkowań, podać, jakie działania ogólnie można wdrożyć, co się z tym może wiązać (np wielkość robót ziemnych, wyburzenia budynków, wycinki itp.) i sprecyzować optymalne rozwiązanie.

 

5.      Szczegółowa koncepcja dla wybranego wariantu

Na podstawie wniosków z punktu 4. należy określić, jaki typ skrzyżowania (np rondo) został przyjęty do dalszych rozważań.

5.1  Plan sytuacyjny

W dalszej kolejności należy opisać, możliwie dokładnie wszystkie nowe elementy towarzyszące koncepcji skrzyżowania (typ skrzyżowania, długości pasów skrętu i z czego wynikają, etc.).

Ponadto należy umieścić zapis:

Koncepcja modernizacji geometrii i organizacji ruchu skrzyżowania w km ??? planowanej drogi w planie sytuacyjnym, dla wybranego wariantu, została przedstawiona w skali 1:500 na Planszy stanowiącej załącznik graficzny do niniejszego opisu.

5.2 Profil podłużny

Należy scharakteryzować projektowane niwelety wlotów podporządkowanych na długości około 100 m (lub w zakresie niezbędnym do dowiązania do terenu) i powołać się na odpowiednią planszę (Plansza 2) w projekcie (tak jak w p. 5.1).

5.3 Sprawdzenie widoczności na dojazd i zatrzymanie

Zgodnie z procedurą należy sprawdzić warunki widoczności na dojazd i zatrzymanie na projektowanych wlotach podporządkowanych. Powołać się na przyjęte prędkości miarodajne z projektu. W przypadku rond proszę sprawdzić widoczności na dojazd i zatrzymanie względem wlotu zlokalizowanego po lewej stronie względem sprawdzanego, dla wszystkich wlotów ronda.

Trójkąty widoczności należy wrysować na planie sytuacyjnym, w skali 1:1000, na osobnej planszy (Plansza 3)

Sprawdzenie warunków widoczności musi być zakończone wnioskami.

 

Plansze, stanowiące załączniki graficzne należy dopiąć do opisu.

 

Wskazane jest, aby opis wzbogacić o własne spostrzeżenia i wnioski, które można zamieścić w dodatkowym, ostatnim punkcie.

 

Opracowanie należy czytelnie podpisać na stronie tytułowej.

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin