D E L U X E S K I J U M P (c) Jussi Koskela 2001 Zawarto�� 1. Informacje o Deluxe Ski Jump 2. Wymagania systemowe 3. Uruchamianie gry 4. Informacje o skokach narciarskich 5. Jak skaka� ? 6. Rejestracja DSJ 7. Autorzy gry U�ywasz tego oprogramowania na swe w�asne ryzyko. Tw�rca programu nie odpowiada za ewentualne szkody wyrz�dzone przez Deluxe Ski Jump. _____________________________________________________________________________ 1. Informacje o Deluxe Ski Jump Deluxe Ski Jump to nowej generacji symulacja skok�w narciarskich w tr�jwymiarowej grafice. Dzi�ki dok�adnie odwzorowanym prawom fizyki, realizm DSJ jest jednym z najlepszych jakie stworzono w grach sportowych. Dobrze zaprojektowana obs�uga myszy daje ci pe�n� kontrol� nad animowanym w czasie rzeczywistym skoczkiem. Mo�esz balansowa� podczas wybicia, zmienia� nachylenie cia�a podczas lotu, korzysta� z wiatru i w ko�cu perfekcyjnie wyl�dowa�, by usatysfakcjonowa� s�dzi�w. Skocznie s� urozmaicone. Od malutkiej skoczni K50, a� do ogromnej K250. Ka�da z 32 skoczni daje ci unikalne do�wiadczenia. Mo�esz tak�e wyzwa� swych przyjaci� na pojedynek i organizowa� wielkie turnieje, gdy� DSJ mo�e obs�ugiwa� do 16 zawodnik�w jednocze�nie. Pe�ny puchar �wiata na 32 skoczniach, z udzia�em 16 zawodnik�w daje ekstremaln� zabaw� i wra�enia! Mi�ej zabawy! _____________________________________________________________________________ 2. Wymagania systemowe Wymagana konfiguracja: * Pentium 166 lub szybszy * Mysz z dwoma przyciskami * Karta graficzna kompatybilna z trybem VGA * 470 kb wolnej pami�ci * Dos 4.0 lub nowszy Opcjonalnie: * Karta d�wi�kowa kompatybilna z Sound Blaster * Windows 95 lub nowszy _____________________________________________________________________________ 3. Uruchamianie gry Aby zagra� w Deluxe Ski Jump uruchom plik DSJ.EXE Ustawienia d�wi�ku mo�esz zmieni� uruchamiaj�c plik SETSOUND.BAT Mo�esz tak�e zmieni� j�zyk programu uruchamiaj�c plik SETLANG.BAT _____________________________________________________________________________ 4. Informacje o skokach narciarskich Konkurs skok�w narciarskich sk�ada si� z dw�ch skok�w. Skoki te s� oceniane pod wzgl�dem stylu i odleg�o�ci. Zwyci�zc� zostaje zawodnik, kt�ry uzyska najwi�ksz� sum� punkt�w. Punkt krytyczny (czerwona linia) daje 60 punkt�w (120 punkt�w na najwi�kszych skoczniach). Ka�dy metr powy�ej punktu krytycznego daje: 2.0 pkt na ma�ej skoczni, 1.8 pkt na du�ej skoczni oraz 1.2 pkt na skoczniach przeznaczonych do lot�w narciarskich. Pi�ciu s�dzi�w ocenia skok pod wzgl�dem stylu. Ka�dy s�dzia mo�e przyzna� 0 - 20 punkt�w. Najwy�sza i najni�sza nota zostaj� odrzucone. Charakterystyczne cechy skoku w dobrym stylu: dobrze wywa�one wybicie, stabilny lot i dobre l�dowanie telemarkiem. Podczas zawod�w pucharu �wiata punkty s� przyznawane nast�puj�co: 1.miejsce 100 pkt 9.miejsce 29 pkt 2.miejsce 80 pkt 10.miejsce 26 pkt 3.miejsce 60 pkt 11.miejsce 24 pkt 4.miejsce 50 pkt 12.miejsce 22 pkt 5.miejsce 45 pkt 13.miejsce 20 pkt 6.miejsce 40 pkt 14.miejsce 18 pkt 7.miejsce 36 pkt 15.miejsce 16 pkt 8.miejsce 32 pkt 16.miejsce 15 pkt Opr�cz indywidualnych zawod�w, tak�e dru�yny mog� rywalizowa� w skokach narciarskich. Ka�da dru�yna sk�ada si� z czterech skoczk�w, kt�rych punkty s� sumowane. W konkursach dru�ynowych obowi�zuj� standartowe zasady. W pucharze dru�ynowym zwyci�zcy otrzymuj� 200 punkt�w do pucharu, druga dru�yna 160 punkt�w, trzecia 120 punkt�w, a czwarta 100 punkt�w. _____________________________________________________________________________ 5. Jak skaka� ? Od momentu, w kt�rym zapali si� zielone �wiat�o masz dok�adnie 15 sekund na rozpocz�cie skoku. Kiedy zielone �wiat�o zaczyna miga�, oznacza to, i� pozosta�o ci jeszcze 10 sekund. Je�eli przekroczysz dopuszczalny limit czasu, tw�j skok b�dzie niewa�ny. Wska�nik wiatru sygnalizuje ci obecny kierunek i si�� wiatru. Pr�dko�� jest podawana w metrach na sekund�. Optymalne warunki to wiatr z przodu (1.5 - 3.5 m/s), lecz zmieniaj� si� nieco, w zale�no�ci od skoczni i stylu skakania. Kiedy s�dzisz, �e wiatr jest odpowiedni i jeste� gotowy do skoku, kliknij lewy przycisk myszy. Gdy skoczek zbli�a si� do ko�ca rozbiegu nale�y wykona� skok. Aby to uczyni�, nale�y wcisn�� jednocze�nie prawy i lewy przycisk myszy. Po wybiciu przyciski nale�y pu�ci�. W powietrzu musisz si� postara� o dobr� pozycj� do lotu i utrzyma� j�. Poruszaj�c delikatnie mysz� w d� i w g�r� mo�esz kontrolowa� nachylenie cia�a skoczka. Korzystaj z wiatru! Istniej� dwa sposoby l�dowania: na dwie nogi oraz telemark. Na dwie nogi l�duj w�wczas, gdy lecisz bardzo daleko. L�dowanie telemarkiem jest trudniejsze, lecz dzi�ki niemu uzyskasz wi�cej punkt�w za styl. Je�li chcesz wykona� l�dowanie na dwie nogi, wystarczy wcisn�� lewy i prawy przycisk myszy jednocze�nie. Je�eli natomiast chcesz wykona� telemark, musisz klikn�� najpierw prawy, a po chwili lewy przycisk. Im d�u�sza przerwa mi�dzy poszczeg�lnymi klikni�ciami, tym szerszy telemark. Mo�esz tak�e klika� przyciski w odwrotnej kolejno�ci. Deluxe Ski Jump zapami�tuje rekordy wszystkich 32 skoczni. Uwzgl�dniane s� tylko rekordy, kt�re uzyskano podczas oficjalnych zawod�w. Aby rekord by� wa�ny, zawodnik nie mo�e si� przewr�ci�. Rekordy uzyskane przez zawodnik�w sterowanych przez komputer nie s� brane pod uwag�. Na stronie www.mediamond.fi znajdziesz mi�dzynarodowe rekordy. _____________________________________________________________________________ 6. Rejestracja Deluxe Ski Jump Rejestruj�c Deluxe Ski Jump, otrzymasz w�asny klucz rejestracyjny, kt�ry odblokowuje nast�puj�ce opcje: * 32 skocznie (K50 - K250) * Multiplayer na 16 os�b * Opcja pucharu dru�ynowego * Obs�uga rekord�w w internecie * Darmowe uaktualnienia Rejestrowanie 1. Wydrukuj lub skopiuj formularz z pliku orderpl.txt na papier. 2. Czytelnie wype�nij formularz. 3A. Je�li chcesz p�aci� got�wk�, wy�lij j� wraz z formularzem. 3B. Je�eli wybierasz przelew na konto, wy�lij wraz z formularzem pokwitowanie przelewu. Cena wynosi 30 PLN / 8 USD. Sprawd� cen� w twoim kraju i dodatkowe informacje w pliku orderpl.txt. 4. Op�at� wy�lij pod adres: "DSJ" Mediamond Tmi Kaenkatu 4 B 20 04230 Kerava Finland 5. Po otrzymaniu swego klucza rejestracyjnego wpisz go wraz z swym nazwiskiem w odpowiednim miejscu w grze. Prosz� odczeka� 1-10 dni na dostarczenie klucza rejestracyjnego. Je�li masz jakie� pytania skontaktuj si� z nami: jussi.koskela@mediamond.fi _____________________________________________________________________________ 7. Autorzy gry Deluxe Ski Jump wykona� : Jussi Koskela Zdj�cia : Kalevi Koskela Polskie T�umaczenie : Piotr "V-car" Wikarek (v_car@interia.pl) E-mail : jussi.koskela@mediamond.fi Strona : www.mediamond.fi Adres : Mediamond Tmi Kaenkatu 4 B 20 04230 Kerava Finland
edwardfranio