READ-PL.TXT

(7 KB) Pobierz
                        D E L U X E   S K I   J U M P

                           (c) Jussi Koskela 2001


Zawarto��
   1. Informacje o Deluxe Ski Jump
   2. Wymagania systemowe
   3. Uruchamianie gry
   4. Informacje o skokach narciarskich
   5. Jak skaka� ?
   6. Rejestracja DSJ
   7. Autorzy gry


U�ywasz tego oprogramowania na swe w�asne ryzyko. Tw�rca programu nie
odpowiada za ewentualne szkody wyrz�dzone przez Deluxe Ski Jump.

_____________________________________________________________________________
1. Informacje o Deluxe Ski Jump

   Deluxe Ski Jump to nowej generacji symulacja skok�w narciarskich w 
   tr�jwymiarowej grafice. Dzi�ki dok�adnie odwzorowanym prawom fizyki, 
   realizm DSJ jest jednym z najlepszych jakie stworzono w grach sportowych.

   Dobrze zaprojektowana obs�uga myszy daje ci pe�n� kontrol� nad animowanym
   w czasie rzeczywistym skoczkiem. Mo�esz balansowa� podczas wybicia,
   zmienia� nachylenie cia�a podczas lotu, korzysta� z wiatru i w ko�cu
   perfekcyjnie wyl�dowa�, by usatysfakcjonowa� s�dzi�w.

   Skocznie s� urozmaicone. Od malutkiej skoczni K50, a� do ogromnej K250.
   Ka�da z 32 skoczni daje ci unikalne do�wiadczenia.

   Mo�esz tak�e wyzwa� swych przyjaci� na pojedynek i organizowa� wielkie
   turnieje, gdy� DSJ mo�e obs�ugiwa� do 16 zawodnik�w jednocze�nie. Pe�ny
   puchar �wiata na 32 skoczniach, z udzia�em 16 zawodnik�w daje ekstremaln�
   zabaw� i wra�enia!

   Mi�ej zabawy!

_____________________________________________________________________________
2. Wymagania systemowe

   Wymagana konfiguracja:
      * Pentium 166 lub szybszy
      * Mysz z dwoma przyciskami
      * Karta graficzna kompatybilna z trybem VGA
      * 470 kb wolnej pami�ci
      * Dos 4.0 lub nowszy

   Opcjonalnie:
      * Karta d�wi�kowa kompatybilna z Sound Blaster
      * Windows 95 lub nowszy

_____________________________________________________________________________
3. Uruchamianie gry

   Aby zagra� w Deluxe Ski Jump uruchom plik DSJ.EXE

   Ustawienia d�wi�ku mo�esz zmieni� uruchamiaj�c plik SETSOUND.BAT
   Mo�esz tak�e zmieni� j�zyk programu uruchamiaj�c plik SETLANG.BAT

_____________________________________________________________________________
4. Informacje o skokach narciarskich

   Konkurs skok�w narciarskich sk�ada si� z dw�ch skok�w. Skoki te s�
   oceniane pod wzgl�dem stylu i odleg�o�ci. Zwyci�zc� zostaje zawodnik,
   kt�ry uzyska najwi�ksz� sum� punkt�w.

   Punkt krytyczny (czerwona linia) daje 60 punkt�w (120 punkt�w na 
   najwi�kszych skoczniach). Ka�dy metr powy�ej punktu krytycznego daje:
   2.0 pkt na ma�ej skoczni, 1.8 pkt na du�ej skoczni oraz 1.2 pkt na
   skoczniach przeznaczonych do lot�w narciarskich.

   Pi�ciu s�dzi�w ocenia skok pod wzgl�dem stylu. Ka�dy s�dzia mo�e przyzna�
   0 - 20 punkt�w. Najwy�sza i najni�sza nota zostaj� odrzucone.
   Charakterystyczne cechy skoku w dobrym stylu: dobrze wywa�one wybicie,
   stabilny lot i dobre l�dowanie telemarkiem.

   Podczas zawod�w pucharu �wiata punkty s� przyznawane nast�puj�co:

     1.miejsce 100 pkt           9.miejsce  29 pkt
     2.miejsce  80 pkt          10.miejsce  26 pkt   
     3.miejsce  60 pkt          11.miejsce  24 pkt
     4.miejsce  50 pkt          12.miejsce  22 pkt
     5.miejsce  45 pkt          13.miejsce  20 pkt
     6.miejsce  40 pkt          14.miejsce  18 pkt
     7.miejsce  36 pkt          15.miejsce  16 pkt
     8.miejsce  32 pkt          16.miejsce  15 pkt

   Opr�cz indywidualnych zawod�w, tak�e dru�yny mog� rywalizowa� w skokach
   narciarskich. Ka�da dru�yna sk�ada si� z czterech skoczk�w, kt�rych punkty
   s� sumowane. W konkursach dru�ynowych obowi�zuj� standartowe zasady.

   W pucharze dru�ynowym zwyci�zcy otrzymuj� 200 punkt�w do pucharu, druga
   dru�yna 160 punkt�w, trzecia 120 punkt�w, a czwarta 100 punkt�w.

_____________________________________________________________________________
5. Jak skaka� ?

   Od momentu, w kt�rym zapali si� zielone �wiat�o masz dok�adnie 15 sekund
   na rozpocz�cie skoku. Kiedy zielone �wiat�o zaczyna miga�, oznacza to, i�
   pozosta�o ci jeszcze 10 sekund. Je�eli przekroczysz dopuszczalny limit 
   czasu, tw�j skok b�dzie niewa�ny.

   Wska�nik wiatru sygnalizuje ci obecny kierunek i si�� wiatru.
   Pr�dko�� jest podawana w metrach na sekund�. Optymalne warunki to
   wiatr z przodu (1.5 - 3.5 m/s), lecz zmieniaj� si� nieco, w zale�no�ci od 
   skoczni i stylu skakania.

   Kiedy s�dzisz, �e wiatr jest odpowiedni i jeste� gotowy do skoku, kliknij
   lewy przycisk myszy.

   Gdy skoczek zbli�a si� do ko�ca rozbiegu nale�y wykona� skok.
   Aby to uczyni�, nale�y wcisn�� jednocze�nie prawy i lewy przycisk myszy.
   Po wybiciu przyciski nale�y pu�ci�.

   W powietrzu musisz si� postara� o dobr� pozycj� do lotu i utrzyma� j�.
   Poruszaj�c delikatnie mysz� w d� i w g�r� mo�esz kontrolowa� nachylenie
   cia�a skoczka.
   Korzystaj z wiatru!

   Istniej� dwa sposoby l�dowania: na dwie nogi oraz telemark.
   Na dwie nogi l�duj w�wczas, gdy lecisz bardzo daleko. L�dowanie
   telemarkiem jest trudniejsze, lecz dzi�ki niemu uzyskasz wi�cej punkt�w
   za styl.

   Je�li chcesz wykona� l�dowanie na dwie nogi, wystarczy wcisn�� lewy i
   prawy przycisk myszy jednocze�nie.

   Je�eli natomiast chcesz wykona� telemark, musisz klikn�� najpierw prawy,
   a po chwili lewy przycisk. Im d�u�sza przerwa mi�dzy poszczeg�lnymi
   klikni�ciami, tym szerszy telemark. Mo�esz tak�e klika� przyciski w
   odwrotnej kolejno�ci.

   Deluxe Ski Jump zapami�tuje rekordy wszystkich 32 skoczni.
   Uwzgl�dniane s� tylko rekordy, kt�re uzyskano podczas oficjalnych zawod�w.
   Aby rekord by� wa�ny, zawodnik nie mo�e si� przewr�ci�. Rekordy uzyskane
   przez zawodnik�w sterowanych przez komputer nie s� brane pod uwag�.

   Na stronie www.mediamond.fi znajdziesz mi�dzynarodowe rekordy.

_____________________________________________________________________________
6. Rejestracja Deluxe Ski Jump

   Rejestruj�c Deluxe Ski Jump, otrzymasz w�asny klucz rejestracyjny, kt�ry
   odblokowuje nast�puj�ce opcje:

       * 32 skocznie (K50 - K250)
       * Multiplayer na 16 os�b
       * Opcja pucharu dru�ynowego
       * Obs�uga rekord�w w internecie
       * Darmowe uaktualnienia

   Rejestrowanie
   1.  Wydrukuj lub skopiuj formularz z pliku orderpl.txt na papier.
   2.  Czytelnie wype�nij formularz.

   3A. Je�li chcesz p�aci� got�wk�, wy�lij j� wraz z formularzem.
   3B. Je�eli wybierasz przelew na konto, wy�lij wraz z formularzem
       pokwitowanie przelewu.
       Cena wynosi 30 PLN / 8 USD. Sprawd� cen� w twoim kraju i dodatkowe
       informacje w pliku orderpl.txt.

   4.  Op�at� wy�lij pod adres:
         "DSJ"
          Mediamond Tmi
          Kaenkatu 4 B 20
          04230 Kerava
          Finland

   5.  Po otrzymaniu swego klucza rejestracyjnego wpisz go wraz z swym
       nazwiskiem w odpowiednim miejscu w grze.

   Prosz� odczeka� 1-10 dni na dostarczenie klucza rejestracyjnego.
   Je�li masz jakie� pytania skontaktuj si� z nami:
   jussi.koskela@mediamond.fi


_____________________________________________________________________________
7. Autorzy gry

  Deluxe Ski Jump wykona� : Jussi Koskela
  Zdj�cia                 : Kalevi Koskela
  Polskie T�umaczenie     : Piotr "V-car" Wikarek (v_car@interia.pl)

  E-mail : jussi.koskela@mediamond.fi
  Strona : www.mediamond.fi

  Adres  : Mediamond Tmi
           Kaenkatu 4 B 20
           04230 Kerava
           Finland
Zgłoś jeśli naruszono regulamin