DIAGNOZA(1).docx

(42 KB) Pobierz

HASŁO – ODPOWIEDŹ

Nauczyciel - cechy osobowości paranoidalnej
Wczuwanie w pacjenta - wrażliwość kliniczna
Osie osobowościowe – osie osobowości BI
Dziennikarz - liczba stron w wywiadzie
Nihilista przejaskrawienie
Monada - teoretycy i praktycy
Autoprezentacja - samego siebie
TCI - zaburzonych i zdrowych
Skrypty - wywiad rozmowa
Ornea - 2 grupy porównawcze o innych instrukcjach
Gestalt wewnętrzne
Dzieci Trudności w diagnozie fobie
Paradygmat badawczy
Konstrukt teoretyczny
Psycholog - aspekt formalny
Diagnoza tradycyjna- różnice między ludźmi
Badanie pracowników
Badanie panelowe
Badanie temperamentu tempo
Dziecko - Homeostaza w rodzinie
Przystosowanie dziecka społeczne
Takie samo- Konsekwencje diagnozy nozologicznej
Takie samo- samospełniające się proroctwo
Psycholog potwierdza potwierdzanie
Psycholog - własne ograniczenia
Zachowanie jest zaburzone - nie zaspakaja potrzeb człowieka rozwój zadania życiowe
Badania statystyczne- norma
Efekt maski- zasłanianie się swoją rolą
Szustrowa - wywiad swobodny
TCI - tylko charakteru

PYTANIA Z ODPOWIEDZIAMI:

1.     Rozmowa psychologiczna bada:
subiektywne  doświadczenie osoby.

2.     TCI bada:
temperament, środowisko i ryzyko wystąpienia zaburzeń osobowości.

3.     Badanie idiograficzne:
podkreśla unikalność jednostki
 

4.     Przykład badania idiograficznego:
studium przypadku
 

5.     Protodiagnoza:
wstępna hipoteza społeczna
 

6.     Test Rorschacha:
jest trafny i rzetelny (wg Stemplewskiej ma trafność podobną do MMPI)
nie powinien być stosowany
 

7.     Różnica między diagnozą a badaniem naukowym:
zmienne uznawane za ważne
 

8.     Procedura 5 pytań T. Szustrowej jest stosowana w:
wywiadzie swobodnym
 

9.     Konstrukcja lejkowa jest stosowana:
w wywiadzie psychologicznym i dziennikarskim
 

10. Triada Rogeriańska:
akceptacja, empatia, autentyczność
 

11. Terapeuta otwarcie mówiąc pacjentowi o swoich pragnieniach erotycznych:
wyrządza więcej szkody niż pożytku
 

12. Co eg Ekman i Freisen najsilniej wyraża emocje:
twarz
 

13. Gdy obserwator w zamierzony sposób koncentruje się na specjalnych aspektach zachowania:
obserwacja analityczna
 

14. Pytanie „Czy uważasz, że wszyscy mężczyźni myślą o seksie” to:
pytanie projekcyjne
 

15. Co głównie odpowiada za zachowanie OB wg Rosenberga?
lęk               przed oceną +

16. Efekt Barnuma-Forera:
złudzenie, że diagnoza pasuje do nas, gdy w rzeczywistości pasuje do wszystkich przypadków
 

17. Która diagnoza niesie największe ryzyko jatropatogenii?
nozologiczna
interakcyjna
 

18. Co wyklucza rozpoznanie charakteru neurotycznego wg PDM?
brak dojrzałych mechanizmów obronnych
 

19. Jeżeli klinicysta ma wysoki poziom oczekiwań interpersonalnych to:
będzie bardziej autorytarny
 

20. Lęk poznawczy wg Cloningera wynika z:
unikania szkody
 

21. Charakter wg Cloningera to wynik:
czynników środowiskowych
 

22. Splątanie jest charakterystyczne
w rodzinie, gdzie występuje schizofrenia
 

23. Zadawanie pytań zamkniętych klientowi, powoduje, że:
klient ma wrażenie, że nie musi dodawać niczego od siebie
 

24. Co jest charakterystyczne dla badania idiograficznego?
podkreśla unikalność osoby badanej
 

25. Badania projekcyjne:
są wykorzystywane do badania nadużyć seksualnych
 

26. Błąd GIGO:
pojawia się przy badaniu komputerowym
 

27. Efekt Rumaelstilzchena:
reakcja na nazwanie choroby (magiczne znaczenie nazwy)
 

28. Jatropatogenia:
negatywny skutek złego komunikowania diagnozy

29. Zachowania niespodziewane świadczą o:
zaburzeniu
 

30. Element diagnozy, który pozwala na interpretację zachowań niewerbalnych:
obserwacja
 

31. Przykład pytania: „ jedni ludzie robią to, a inni tamto, jak ty się zachowujesz w takiej sytuacji?”
pytanie uwikłane
 

32. Testy na IQ rozwojowe:
nie są stosowane ze względu na brak potwierdzenia empirycznego
 

33. Na lepsze zrozumienie świata emocji badanego pozwala:
empatia (?)
 

34. Cel diagnozowania wg Paluchowskiego:
zaplanowanie interwencji
 

35. Jak nazywamy określenie stanu aktualnego na podstawie przeszłych zdarzeń:
retrognoza
 

36. Dlaczego diagnozowanie dziecka jest trudne?
bo nie potrafi wprost mówić o problemach
 

37. Test, w którym materiałem badania są figurki i ich ustawienie:
scenotest
 

38. Model GAP dotyczy diagnozy:
profesjonalnej
interpersonalnej
 

39. Dostarczanie klientowi wsparcia emocjonalnego, potwierdzenia, uspokojenia i wzmocnienia:
potwierdzanie
 

40. Diagnoza związana z Ericksonem:
aktuarialna
 

41. Diagnozowanie adolescentów:
trudne, bo ich zachowania czasem przypominają zaburzenie
 

42. Kiedy zachowanie jest zaburzone?
gdy nie spełnia oczekiwań swoich i innych
 

43. Triangulacja:
jedyna odpowiedź, która zawierała ważny aspekt triangulacji, czyli konflikt, gdzie pojawia się koalicja międzypokoleniowa kontra osoba z któregoś z tych pokoleń brzmiała tak, że nie do końca mam przekonanie co do jej prawdziwości, że „matka z córką zawiera koalicję przeciw ojcu”. Sęk w tym, że to nie zawsze musi być matka z córką. Ale to jedyna odpowiedź, która miała ten aspekt zawarty.
 

44. Kompetencja fundamentalna psychologa:
świadomość różnorodności
 

45. Do czego służy zespół reflektujący?
do zbudowania spojrzenia z szerszej perspektywy
 

46. Badania socjometryczne:
mogą być anonimowe ale nie muszą
 

47. Eliminuje błędy, zmęczenie, nastawienie psychologa, stronniczość:
diagnoza psychometryczna
 

48. Do badania kandydatów do pracy:
wywiad strukturyzowany
 

49. Dowcipy o psychologach świadczą o:
posiadaniu skryptów badania psychologicznego
 

50. Kompetencja fachowa psychologa wyraża się w:
umiejętności formułowania parafrazy
umiejętności zadania pytania właściwego dla momentu diagnozy i stanu badanego
 

51. Test rysunku postaci ludzkiej:
jest testem badającym poziom rozwoju intelektualnego

52. Rozmowa kliniczna:
pozwala na obustronną wymianą informacji (?)
 

53. Asymetria w kontakcie psycholog – pacjent przejawia się w:
wiedzy psychologa (?)
 

54. Błąd dominacji:
brak uwzględniania perspektywy badanego
 

55. Rodzina jest prawidłowa, gdy:
aspekt treściowy przeważa nad relacyjnym
 

56. „Mateusz impulsywnie reaguje, gdy koledzy mu dokuczają, zatem z pewnością jest dzieckiem nadpobudliwym i agresywnym”. Jaki błąd zawiera to wnioskowanie?
podstawowy błąd atrybucji
 

57. Konceptualizacja przypadku to:
model pozwalający zrozumieć i wyjaśnić problem diagnostyczny
 

58. „Na jakie szczegółowe pytania, dotyczące człowieka, chcę znaleźć odpowiedź?”- to jeden z etapów procedury 5 pytań Teresy Szustrowej, który?
sformułowanie pytań lub hipotez diagnostycznych
 

59. Poziom oczekiwań interpersonalnych to klinicysta:
dyrektywny (?)
 

60. Pytania zamknięte powodują, że klient:
ma wrażenie, że nie musi dodawać nic od siebie
 

61. Model GAP zawiera kontakt:
interpersonalny
 

62. Na pytanie JAK JEST? odpowiada diagnoza:
deskryptywnoewaluatywna
 

63. Świadomość odmienności diagnosta musi posiadać w kontekście:
osób niepełnosprawnych,
osób innej rasy
osób z innej kultury

64. GIGO dotyczy trafności i rzetelności:
testów komputerowych
 

65. Na czym się skupia diagnoza w ujęciu tradycyjnym?...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin