E-spolecznosc.pdf
(
1026 KB
)
Pobierz
134039893 UNPDF
Niniejszy
darmowy
ebook zawiera
fragment
pełnej wersji pod tytułem:
″E-społeczność″
Aby przeczytać informacje o pełnej wersji,
kliknij tutaj
Darmowa publikacja
dostarczona przez
ZloteMysli.pl
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez
Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości
publikacji bez pisemnej zgody wydawcy. Zabrania się jej
odsprzedaży, zgodnie z
regulaminem Wydawnictwa Złote Myśl
i
.
© Copyright for Polish edition by
ZloteMysli.pl
Data: 14.02.2007
Tytuł: E-społeczności (fragment utworu)
Autor: Wojciech Gustowski
Projekt okładki: Marzena Osuchowicz
Korekta: Sylwia Fortuna
Skład: Anna Popis-Witkowska
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli
Netina Sp. z o. o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
WWW:
www.ZloteMysli.pl
EMAIL:
kontakt@zlotemysli.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
SPIS TREŚCI
WSTĘP
.
..................................................................................................................5
I CZYM SĄ SPOŁECZNOŚCI INTERNETOWE?
.
........................................................7
II RODZAJE E-SPOŁECZNOŚCI
.
............................................................................18
III KORZYŚCI PŁYNĄCE Z ISTNIENIA
E-SPOŁECZNOŚCI
.
...............................................................................................23
1 Firma Pepsi wykorzystująca serwis YouTube
.
..............................................27
2 Przykład wykorzystania serwisu YouTube przez sztab wyborczy
.
...............31
3 Wykorzystanie serwisu GoldenLine przez bank internetowy mBank
.
.........35
4 Serwis iThink i możliwości jego wykorzystania
.
..........................................36
5 Serwis biblioNETka
.
......................................................................................38
6 Wykupienie reklamy na stronie społeczności internetowej
.
.........................39
IV GŁÓWNE NARZĘDZIA BUDOWANIA E-SPOŁECZNOŚCI
.
.................................41
1 Narzędzia komunikacyjne
.
..............................................................................41
1 Chat
.
............................................................................................................41
2 Lista dyskusyjna
.
........................................................................................42
3 Forum dyskusyjne
.
.....................................................................................43
4 Elementy Web 2.0
.
.....................................................................................47
5 Weblog
.
.......................................................................................................48
6 Newsletter
.
..................................................................................................51
7 RSS
.
.............................................................................................................51
8 Intranet
.
......................................................................................................52
9 Wirtualny świat
.
.........................................................................................53
2 Narzędzia wizerunkowe i wspomagające
.
......................................................56
1 Konkurs
.
......................................................................................................56
2 Kalendarium
.
..............................................................................................56
3 Elementy multimedialne
.
...........................................................................57
4 Gry sieciowe
.
..............................................................................................58
5 Darmowe konta pocztowe i WWW
.
...........................................................58
6 Promocje i oferty specjalnie
.
.....................................................................58
7 Personalizacja
.
............................................................................................59
V WEB 2.0. – PRAWDZIWA REWOLUCJA CZY MYDLANA BAŃKA?
.
....................60
VI PRZEGLĄD I KRÓTKA CHARAKTERYSTYKA NAJPOPULARNIEJSZYCH
SERWISÓW
.
........................................................................................................69
1 Serwisy zagraniczne
.
.......................................................................................69
1 Linkedin
.
.....................................................................................................69
2 YouTube
.
....................................................................................................70
3 Del.icio.us
.
..................................................................................................72
4 Digg
.
............................................................................................................73
5 Flickr
.
..........................................................................................................74
6 MySpace
.
.....................................................................................................75
7 There
.
..........................................................................................................76
8 Second Life
.
................................................................................................77
2 Serwisy polskie
.
..............................................................................................78
1 Linkologia
.
..................................................................................................78
2 Wykop
.
........................................................................................................78
3 Gwar
.
...........................................................................................................79
4 Podaj
.
..........................................................................................................80
5 Grono
.
.........................................................................................................80
6 Ogniwo.net
.
.................................................................................................81
7 iThink
.
........................................................................................................82
8 GoldenLine
.
................................................................................................83
9 Fotka
.
..........................................................................................................84
10 BiblioNETka
.
............................................................................................84
11 Blogfrog
.
....................................................................................................85
12 Filmweb
.
...................................................................................................86
13 Wikipedia
.
.................................................................................................86
14 Smog, Wrzuta, Streemo
.
...........................................................................87
ZAKOŃCZENIE
.
...................................................................................................89
BIBLIOGRAFIA
.....................................................................................................91
SPIS ILUSTRACJI
.
................................................................................................94
E-SPOŁECZNOŚĆ
-
darmowy fragment -
kliknij po więcej
Wojciech Gustowski
● str.
5
Wstęp
Od momentu pojawienia się Internetu, medium to nieustannie
wkracza coraz głębiej w sferę życia codziennego większości z nas.
Stopniowo dla wielu ludzi Internet stał się podstawowym źródłem
informacji i narzędziem komunikacji z innymi. Tendencję tę od razu
wychwycili wytrawni marketerzy. Zaczęli tworzyć i wykorzystywać
narzędzia e-marketingowe, które w wielu wypadkach były
czynnikiem decydującym o uzyskaniu przewagi konkurencyjnej.
Obecnie w dobrze zaplanowanej strategii marketingowej, czy public
relations nie można nie uwzględnić dynamicznie rozwijającego się
kanału komunikacyjnego, jakim jest Internet.
Niestety fachowych, polskich publikacji na temat marketingu
internetowego i e-PR jest bardzo mało. Na dodatek są to pozycje,
które temat podejmują w ujęciu całościowym, tym samym
poszczególne narzędzia e-marketingowe są opisywane pobieżnie
i głównie od strony teoretycznej. Niniejsza publikacja jest
odpowiedzią na taki stan rzeczy. Opisuje dwa nowoczesne narzędzia
marketingowe – budowanie i wykorzystywanie społeczności
internetowych – w ujęciu monograficznym, co jest przedsięwzięciem
bez precedensu.
Książka składa się z sześciu rozdziałów. Rozdział pierwszy i drugi
zawiera charakterystykę społeczności internetowych, trzeci pokazuje
możliwości ich wykorzystania do celów marketingowo – PR-
owskich. Rozdział czwarty zawiera opis głównych narzędzi, którymi
można się posłużyć budując e-społeczność. Piąty rozdział przynosi
rozważania na temat bardzo modnego w ostatnim czasie standardu
Copyright by
Złote Myśli
& Wojciech Gustowski
Plik z chomika:
szygier
Inne pliki z tego folderu:
wrony w ameryce.pdf
(5420 KB)
ksiązka Master chef.pdf
(109683 KB)
Strategia sukcesu firmy.pdf
(844 KB)
Nowoczesna firma.pdf
(984 KB)
Wykorzystanie_Internetu w dzialalnosci malych i srednich przedsiebiorstw w Polsce.pdf
(1062 KB)
Inne foldery tego chomika:
Android chomikuj
Audiobooki
AutoMapa CHOMIKUJ
Bajki
BluRay chomikuj
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin