full-version-adobe-photoshop-cs4cs4-pl-techniki-studyjne-oficjalny-podrecznik_pc4top.pdf

(146349 KB) Pobierz
668192707 UNPDF
Adobe Photoshop CS4/CS4 PL.
Techniki studyjne.
Oficjalny podrêcznik
Autorzy: Ben Willmor e , Dan Ablan
T³umaczenie: Irmina Lubowiecka
ISBN: 978-83-246-2522-2
Format: B5, stron: 468
Poznaj magiê dzia³ania Adobe Photoshop CS4!
• Jak efektywnie wykorzystaæ mo¿liwoœci Photoshopa?
• Jak przygotowaæ pracê do publikacji?
• Jak wykorzystaæ Camera Raw 5.0?
Adobe Photoshop to potê¿ne i uznane przez grafików narzêdzie. Blisko dwadzieœcia lat
ci¹g³ego rozwoju sprawi³o, ¿e jest ono niemal perfekcyjne. Ogrom mo¿liwoœci to jego
atut, ale równie¿ nie lada wyzwania dla nowego u¿ytkownika. Na rynku jest wiele ksi¹¿ek
ucz¹cych – krok po kroku – pracy z Photoshopem. Jednak taki sposób nauki ma
charakter odtwórczy, a wiedza w ten sposób zdobyta czêsto bywa ulotna. Dlatego
powsta³ ten unikalny podrêcznik, odpowiadaj¹cy na pytanie, jak to dzia³a, a nie,
jak to zrobiæ!
Takie podejœcie sprawia, ¿e uczysz siê filozofii pracy i sposobu dzia³ania Photoshopa,
a nie mechanicznego odtwarzania czynnoœci. Dziêki temu w krótkim czasie staniesz siê
bieg³ym u¿ytkownikiem tego programu! W trakcie lektury poznasz interfejs u¿ytkownika
i dostêpne narzêdzia, nauczysz siê tworzyæ zaznaczenia oraz zdobêdziesz wiedzê na
temat praw rz¹dz¹cych œwiatem warstw. Ponadto sprawdzisz mo¿liwoœci drzemi¹ce
w krzywych, filtrach i maskach. Nieobce Ci bêd¹ równie¿ kwestie zwi¹zane z publikacj¹
prac, wykorzystaniem filtrów oraz technikami retuszu fotografii. Te i wiele innych
zagadnieñ znajdziesz w tej niepowtarzalnej ksi¹¿ce!
• Efektywne wykorzystanie interfejsu u¿ytkownika Adobe Photoshop
• Przegl¹d narzêdzi oraz praca z panelami
• Tworzenie i modyfikowanie zaznaczeñ
• Wykorzystanie warstw oraz krzywych
• Przekszta³cenia warstw
• Mo¿liwoœci narzêdzia Camera Raw 5.0
• Zastosowanie warstw dopasowania
• Wyostrzanie fotografii
• Publikacja prac
• Modyfikowanie kolorów
• Wykorzystanie masek oraz filtrów
• Retusz zdjêæ
Nowe podejœcie do nauki Adobe Photoshop CS4!
668192707.004.png 668192707.005.png 668192707.006.png
Spis treści
Wstęp
11
CzęśćI
Podstawypracy
15
Rozdział 1 Podstawy pracy z narzędziami i panelami 17
Przygotowanie przestrzeni roboczej
18
Poruszanie się w dokumencie
27
Wybieranie kolorów
32
Podstawowe narzędzia edycyjne
35
Kolejny krok
55
Rozdział 2 Podstawy tworzenia zaznaczeń
57
Adobe Bridge
58
Co to jest zaznaczenie?
74
Podstawowe narzędzia zaznaczania
75
Modyikowanie zaznaczeń
84
Menu Select (Zaznacz)
86
Tryb Quick Mask (Szybka maska)
96
Kolejny krok
99
CzęśćII
Podstawyprodukcji
101
Rozdział 3 Warstwy i krzywe
103
Jak działają warstwy?
104
Panel Layers (Warstwy)
105
Potęga krzywych
129
Praktyczny test okna Curves (Krzywe)
139
Panel Histogram (Histogram)
152
Shadows/Highlights (Cienie/Podświetlenia)
158
Kolejny krok
162
Rozdział 4 Korzystanie z Camera Raw 5.0
163
Czym jest format RAW?
164
Okno dialogowe Camera Raw (Camera Raw)
166
Dopasowywanie wielu obrazów
197
Ostatnie poprawki
198
Kolejny krok
198
Rozdział 5 Warstwy dopasowania
199
Sposoby dopasowywania
200
Opcje warstw dopasowania
203
Ograniczanie dopasowań
211
Histogramy i d opasowania automatyczne
220
Potencjalne problemy
222
668192707.007.png
Ograniczenia warstw dopasowania
223
Końcowe uwagi na temat
panelu Adjustments (Dopasowania)
224
Kolejny krok
224
Rozdział 6 Wyostrzanie 225
Usuwanie ziarna ilmowego i szumu skanera lub aparatu 227
Jak działa wyostrzanie?
235
Sztuczki zawodowców
246
Kolejny krok
250
CzęśćIII
Skalaszarości,koloridrukowanie
251
Rozdział 7 Przygotowanie wyjściowych plików obrazów 253
Brightness/Contrast (Jasność/Kontrast)
254
Dostosowywanie poziomów
256
Przygotowanie obrazów do wydruku
263
Praca z kolorem
270
Kolejny krok
284
Rozdział 8 Modyikowanie kolorów 285
Za wszystkim stoi koło kolorów 286
Zmiany ustawień Hue/Saturation (Barwa/Nasycenie) 288
Konwersja koloru na skalę szarości 296
Zastępowanie koloru 301
Variations (Wariacje) 302
Color Balance (Balans kolorów) 303
Levels (Poziomy), Curves (Krzywe) i kolor 304
Selective Color (Kolor selektywny) 308
Match Color (Dopasuj kolor) 310
Narzędzie Red Eye (Czerwone oczy) 312
Narzędzie Color Replacement (Zastępowanie kolorów) 313
Channel Mixer (Mieszanie kanałów)
315
Gradient Map (Mapa gradientu)
319
Kolejny krok
320
CzęśćIV
Technikikreatywne
321
Rozdział 9 Wzbogacanie obrazów i tworzenie masek 323
Tryby mieszania 324
Wybór odpowiedniego narzędzia maskowania 352
Background Eraser (Gumka tła) 353
Suwaki mieszania 358
Kanały 360
Tworzenie ścieżek za pomocą narzędzia Pen (Pióro) 364
Maski warstw
366
Kolejny krok
369
668192707.001.png
Rozdział 10 Techniki kolażu
371
Znajome techniki
372
Ciekawe krawędzie i ramki fotograiczne
374
Tworzenie obrazu panoramicznego
za pomocą funkcji Photomerge
377
Maski wektorowe
378
Praca z obiektami inteligentnymi
383
Zawijanie obrazów
392
Tworzenie złożonych kolaży
394
Kolejny krok
402
Rozdział 11 Retuszowanie
405
Narzędzie Patch (Łatka)
406
Narzędzie Healing Brush (Pędzel korygujący)
411
Narzędzie Spot Healing Brush
(Punktowy pędzel korygujący) 414
Narzędzie Clone Stamp (Stempel) 415
Clone Source (Powielanie źródła) 421
Vanishing Point (Punkt zbiegu) 422
Narzędzia Dodge (Rozjaśnianie) i Burn (Ściemnianie) 428
Narzędzie Sponge (Gąbka)
432
Rozmywanie i wyostrzanie
433
Filtr Lens Correction (Korekcja obiektywu)
439
Filtr Liquify (Skraplanie)
442
Skalowanie z uwzględnieniem zawartości
453
Kolejny krok
454
Skorowidz
455
668192707.002.png
Wstęp
o Photoshopie, możesz pomyśleć, że dostępnych jest więcej
książek z „recepturami” na efekty specjalne oraz tomów
czysto technicznych, niż kiedykolwiek ktoś będzie chciał
przeczytać. Problem polega jednak na tym, że żadna
z tych książek z przepisami nie podaje wystarczająco dużo
szczegółów, abyś mógł poczuć, że naprawdę rozumiesz
program (możesz tylko na ślepo wykonywać wymienione
czynności). Książki techniczne z kolei nadmiernie zagłę-
biają się w pojęcia takie, jak rastry , wektory i ustawienia głębi
koloru . To główny powód, dla którego większość użytkow-
ników nie czuje się naprawdę swobodnie w pracy z Photo-
shopem: albo wykonują zadania opisane w książce (wcale
ich przy tym nie rozumiejąc), albo są zarzucani tak dużą
ilością technicznych określeń, że Photoshop staje się dla
nich nie do pojęcia.
Czym różni się ta książka od innych? Naszym celem jest
stosowanie języka, z którego korzystasz na co dzień, oraz
wyjaśnienie wszystkiego, od najprostszej opcji po najbar-
dziej zaawansowane techniki. Bill Willmore przyjął ten
sposób uczenia, prowadząc setki wykładów i warsztatów
praktycznych dla dziesiątek tysięcy ludzi. Wciąż przed-
stawiamy sporą ilość technik metodą opisywania ich
krok po kroku oraz zagłębiamy się w dość zaawansowane
możliwości programu, ale nawet wówczas stosujemy obra-
zowe metafory i przedstawiamy przykłady, dzięki którym
wszystko można łatwiej zrozumieć.
Naszą misją jest pomóc Ci przejść od etapu „Po pro-
stu robię po kolei zgodnie z instrukcją” do „Wreszcie
naprawdę rozumiem Photoshopa”. Gdy już wykonasz ten
skok, wszystko inne potoczy się lawinowo. Twoja wydajność
stanie się niewiarygodnie wysoka. Koszty pracy zmaleją.
Nic nie będzie ograniczało Twojego geniuszu twórczego,
a Twoi klienci (lub szef) będą zachwyceni. Co jednak dla
nas najważniejsze, ucząc się pracy z Photoshopem, znaj-
dziesz w sobie pasję i energię, jakie płyną ze świadomości,
że naprawdę jesteś w czymś dobry.
12
Wstęp
P atrząc w lokalnej księgarni na półki pełne książek
668192707.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin