NASZE NOWINKI nr 1.doc

(445 KB) Pobierz
Oddział Przedszkolny Numer I



NUMER 1

   Wrzesień 2008 r.                                                                                                                                                                                                                                                                                                

 

 

 



 

 

Miesięcznik dla Rodziców i Dzieci

 

 

 

Przekazujemy w Państwa ręce pierwszy numer przedszkolnej gazetki, której założeniem jest dostarczanie Rodzicom bieżących informacji z życia naszej grupy. Prezentować w niej będziemy poza tym ciekawe artykuły o tematyce pedagogiczno-psychologicznej oraz różnorodne materiały edukacyjne dla dzieci.

Gazetka będzie ukazywała się z początkiem każdego nowego miesiąca.

Dołożymy wszelkich starań, aby materiały w niej zawarte spotykały się z żywym zainteresowaniem i w pełni zaspokajały Państwa oczekiwania.

 

 

 

 

 

Witamy w nowym roku szkolnym

 

             

 

                           

Rozpoczął się nowy rok szkolny 2008/2009. Witamy wszystkich, a w sposób szczególny Rodziców i dzieci, które rozpoczęły uczęszczanie do naszego oddziału przedszkolnego.

Żywimy nadzieję, że czas pobytu w naszej grupie dostarczy każdemu dziecku mnóstwa radości i na zawsze pozostanie w pamięci.

Rodzicom życzymy, aby nie tylko ten pierwszy, ale każdy okres w edukacji pociech obfitował w sukcesy i był powodem nieustającej satysfakcji.

 

                                                         Nauczycielki: Małgorzata Giermazińska

                                                                                                                                                          Anita Kańcurzewska

 

 

 

W bieżącym biuletynie przedstawiamy istotne informacje związane z organizacją roku szkolnego 2008/2009, oraz tematyką wrześniowych spotkań.

Moje dziecko idzie do „zerówki”.

Pragniemy Państwu pomóc w trudnym dla rodziny okresie, jakim jest pójście dziecka do przedszkola i jego przystosowanie do nowych warunków. Chodzenie dziecka do przedszkola powinno być traktowane jako sprawa zupełnie naturalna i stanowić atrybut dojrzałości małego człowieka. Poniższe rady w znacznym stopniu ułatwią Państwu to zadanie.

 

1

 


Przygotowania dziecka do przedszkola

·         Czytanie opowiadań, których bohaterowie chodzą do przedszkola.

·         Oglądania Domowego Przedszkola w TV z odpowiednim komentarzem.

·         Rozmowy ze znajomym dzieckiem, które lubi chodzić do przedszkola.

·         Opowieści rodziców jak to było, gdy oni chodzili do przedszkola.

·         Uświadomienie dziecku zalet przedszkola - wielu nowych kolegów do zabawy, dużo zabawek, wychowawczyni, która zna ciekawe zabawy, wierszyki i piosenki.

·         Poinformowanie dziecka, dlaczego będzie chodzić do przedszkola.

·         Wspólne kupowanie wyprawki przedszkolaka.

·         Ćwiczenie z dzieckiem samoobsługi! Dużo łatwiej adaptują się dzieci samodzielne, niż te zależne od dorosłych.

Droga Mamo! Drogi Tato!

v       Nie strasz dziecka przedszkolem: "Poczekaj no, już pani nauczy cię porządku!".

v       Nie okłamuj dziecka.

v       Nie przedłużaj samego momentu rozstania - jeśli dziecko płacze i nie chce się uspokoić szybko oddaj je w ręce nauczycielki.

v       Sukcesywnie staraj się żegnać z dzieckiem w szatni tak, aby samo weszło do sali.

v       Nie zostawaj z dzieckiem w sali - przedłuża to niepotrzebnie jego niepokój i źle wpływa na inne dzieci.

v       Nie zaglądaj po pożegnaniu do sali, by sprawdzić czy dziecko się bawi. Jeśli nasza pociecha to zauważy, resztę dnia spędzi przy drzwiach, bo skoro mama (tato) zajrzała (zajrzał) raz, to może jeszcze raz zajrzy.

v       Nie dzwoń do wychowawczyni z pytaniem jak sobie radzi Twoja pociecha. Zwykle jest tak, że rodzice niepokoją się dużo bardziej niż ich dzieci. Dziecko po 10 - 15 minutach rozgląda się wokoło i zaczyna bawić. Każdy telefon to konieczność wyjścia z sali wychowawczyni, a więc dodatkowe zachwianie i tak już mocno nadszarpniętego poczucia bezpieczeństwa.

v       Jeśli dziecko jest zdrowe i prosi o pozostanie w domu lub u babci nie ulegaj jego prośbie.

v       Nie poddawaj się! Jeśli rodzice wzruszeni łzami bądź zawstydzeni tupaniem swojej latorośli zdecydują się zostawić dziecko "jeszcze tylko dzisiaj" w domu, jest to sygnał dla małego inteligenta, aby jeszcze bardziej demonstrować swoje niezadowolenie. Zwykle jest tak, że jedno ustępstwo rodzica sprawia, że wcześniej czy później dziecko postawi na swoim i zostanie w domu na dłużej.

v       W rozmowach o przedszkolu staraj się podkreślić jego dobre strony nie odbierając jednak dziecku prawa do własnej oceny.

v       Staraj się nawiązać dobry kontakt i stałą współpracę z nauczycielkami.

v       Pamiętaj, że opinie i uwagi ze strony nauczycielek zwłaszcza te trudne przez Ciebie do zaakceptowania nie są wynikiem negatywnego stosunku do Twojego dziecka, ale wynikają z troski o nie. Trzeba zapytać także o to, nad czym należałoby popracować w domu.

v      

Wiedzę i umiejętności zdobyte przez Twoje dziecko w przedszkolu utrwalaj i pogłębiaj w domu.


 

RAMOWY ROZKŁAD DNIA

             

800-815  Schodzenie się dzieci.

815-915  Zabawy indywidualne. Zajęcia wyrównawcze.

915-945  Śniadanie. Czynności porządkowe i przygotowujące do zajęć.

945-1045 Zajęcia obowiązkowe, według planu, przeplecione zabawą ruchową.

      1045-1145  Spacer. Gry i zabawy ruchowe na powietrzu lub w sali.

      1215-1245  Zabawy ruchowe. Gry i zabawy indywidualne.

      1245-1300  Rozchodzenie się dzieci.

We wrześniu nasze działania koncentrować się będą wokół następujących ośrodków tematycznych:

 

I. Uczymy się bawić i pracować w grupie.

1.    Poznajemy się wzajemnie. (2.09.)



Uczymy się I zwrotki piosenki pt. „Wesoło nam”.

Poznajemy swoje imiona.

Uczymy się ustawiać w pary.

Mówimy o swoich zainteresowaniach.

2.    Co wiemy o sobie? (3.09.)

Opowiadamy o sobie.

Uczymy się II zwrotki piosenki pt. „Wesoło nam”.

3.    Nasza szkoła i boisko. (4.09.)

Uczymy się zgodnie pracować w parach.

Uczymy się III zwrotki piosenki pt. „Wesoło nam”.

Utrwalamy znajomość imion kolegów i koleżanek.

4.    O zachowaniu w grupie uwag kilka. (5.09.)

Tworzymy kontrakt grupowy.

Wypowiadamy się na temat opowiadania pt. „Zajęcia w leśnej szkółce”.

II.                 ABC zasad ruchu drogowego.

1.      Nasza droga do szkoły. (8.09.)

Wypowiadamy się na podstawie tekstu piosenki pt. „O przechodzeniu przez ulicę”.

Dokonujemy analizy i syntezy sylabowej wyrazów.

2.      Jesteśmy użytkownikami drogi. (9.09.)

Poznajemy zasady bezpiecznego zachowania się na drodze.



Uczymy się I zwrotki piosenki pt. „ O przechodzeniu przez ulicę”.

Poprawnie używamy określeń: strona lewa, strona prawa.

3.      Co nam mówią znaki drogowe? (10.09.)

Uczymy się kleić kopertę.

Rozpoznajemy i nazywamy wybrane znaki drogowe.

Nazywamy figury geometryczne: koło, trójkąt, prostokąt i kwadrat.

4.      Pojazdy na naszych drogach i ulicach. (11.09.)

Porządkujemy zbiory według wielkości.

Kolorujemy farbą rysunek: „Zajączek na hulajnodze”.

5.      Pojazdy na naszych drogach i ulicach. (12.09.)

Układamy pojazdy z figur geometrycznych.

Przeliczamy sylaby w wyrazach.

III.               Owoce sadów.

1.      Poznajemy owoce naszych sadów. (15.09.)

Poznajemy wybrane gatunki drzew owocowych. Nazywamy ich owoce.

Robimy wydzierankę z kolorowego papieru – „Owoce sadów”.

Uczymy się I zwrotki piosenki pt. „Już owoców pełen kosz.”

2.      Poznajemy owoce egzotyczne. (16.09.)

Uczymy się stosować pojęcia oznaczające następstwa czasowe: najpierw, potem, na końcu.

Dzielimy słowa na sylaby.

3.      Barwy, kształty i smaki owoców. (17.09.)

Wypowiadamy się na temat opowiadania pt. „W krainie trójkątów.” I ilustracji.

Klasyfikujemy zbiory ze względu na barwę i kształt.



Uczymy się II zwrotki piosenki pt. „Już owoców pełen kosz.”

4.      Robimy pstrokate sałatki owocowe. (18.09.)

Liczymy w zakresie 6.

Uczymy się III zwrotki piosenki pt. „Już owoców pełen kosz.”

Stosujemy określenia: wewnątrz, na zewnątrz, po prawej, po lewej.

5.      Robimy pstrokate sałatki owocowe. (19.09.)

Wykonujemy sałatkę owocową.

Malujemy na temat: „W sadzie”.

IV.              Las jesienią.

1.      Co tworzy las? (22.09.)

Poznajemy drzewa liściaste i iglaste.

Uczymy się I zwrotki piosenki pt. „Zbieramy grzyby”.

2.      W poszukiwaniu liści i owoców drzew. (23.09.)

Wypowiadamy się na temat opowiadania pt. „W poszukiwaniu liści i owoców drzew.”

3.      Wielkie grzybobranie. (24.09.)

Uczymy się II i III zwrotki piosenki pt. „Zbieramy grzyby”.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin