Muzyka satanistyczna, demoniczne gry komputerowe.doc

(36 KB) Pobierz
Muzyka satanistyczna

Muzyka satanistyczna. Demoniczne gry komputerowe. 

25.06.2008. 

 

MUZYKA SATANISTYCZNA

 

Nie jest nowością twierdzenie, że muzyka wpływa na nastroje ludzi, ‘łagodzi obyczaje’, posiada moc ‘kształtowania duszy’. Człowiek reaguje na utwory muzyczne emocjonalnie. One wprowadzają go w stan napięcia i oczekiwań, z których z kolei wyzwalają, wywołując reakcje emocjonalne w formie budzących się przy muzyce i rozwijających się równolegle z nią: uczuć, odczuć i wzruszeń. Muzyka potrafi wywołać określone reakcje patriotyczne, pobożne, wzniosłe lub bluźniercze, wulgarne, destrukcyjne.

 

Ocena muzyki łączy się zawsze z odpowiedzią na pytanie: czemu ona służy i jakie skutki wywołuje w człowieku? Zasada wydaje się być prosta: jest dobra i pożądana, gdy potrafi ‘budować’; godna potępienia, gdy ‘niszczy’ człowieka.

 

Satanizm często pojawia się w muzyce metalowej, a przede wszystkim jej odmianie, którą nazywa się death metalem i black metalem. Fani poruszają się w rytm muzyki satanistycznej, wyciągają zaciśnięte pięści z wyciągniętymi dwoma palcami imitującymi rogi szatana. Muzyka satanistyczna wyróżnia się upodobaniem do wykorzystywania motywów okaleczeń , kanibalizmu, makabry i szokujących bluźnierstw zarówno w tekstach piosenek, jak i w nazwach zespołów. Do najbardziej znanych należały takie zespoły jak: ‘Napalm Death’ (Napalmowa śmierć), ‘Carcass and Cancer’ (Ścierwo i rak), ‘Morbid Angel’ (Anioł Zagłady), ‘Cannibal Corps’ (Trup ludożercy) i ‘Decomposed’ (Gnijące zwłoki). Zespoły te zaczęły się prześcigać w projektowaniu najbardziej odrażających okładek płyt i szokujących tekstów piosenek.

 

Związki z szatanizmem stały się dla wielu muzyków powodem do dumy. Pojawiły się piosenki całe płyty dedykowane Szatanowi, jak np. ‘Highway to Hell’ (Autostrada do piekła), ‘Their Satanic Majesty’s Request’ (Żądanie jego szatańskiej mości), ’Running With the Devil’ (Ucieczka z diabłem).

 

Grupa ’Black Sabbath’ przed koncertem składa ofiarę szatanowi na ołtarzu skropionym krwią koguta. Solista zespołu Ozzi Osbourne, twierdził: ’Nasze audytorium jest pod wpływem potęgi piekielnej i to właśnie tłumaczy nasze powodzenie’

 

Szatan wykorzystuje również narkotyki. Sprawiają one, że podświadomość staje się podatna na sugestię. Podczas odurzania narkotykami demoniczna muzyka przenika do podświadomości i wraz ze słowami i rytmem zakorzenia się tam. Narkotyki połączone z muzyką satanistyczną mogą doprowadzić do zniewolenia przez szatana i z czasem spowodować głębsze problemy.

 

Wielokrotnie wysuwano zastrzeżenia, że tego typu muzyka może zakodować w podświadomości agresję, nienawiść, niechęć do świata. Jako ostrzeżenie przytoczę tu słowa jednego z twórców ‘hard rocka’, Jimmy Hendrixa: ‘Muzyka jest duchowa. Można wprowadzić ludzi słuchających muzyki pod wpływ czaru, zaklęcia, a potem programować w ich umysły wszystko, co zechcesz, aby uwierzyli’

 

Źródło:

 

Ks. Andrzej Zwoliński  „To już było.”

 

 

 

 

DEMONICZNE GRY KOMPUTEROWE

 

Komputer, zwany inteligentną maszyną, dorównuje zaledwie w minimalnym stopniu możliwościom ludzkiego umysłu. Jest jednak dla współczesnego człowieka bardzo wygodnym narzędziem w codziennej pracy. Przydaje się do archiwizowania danych, usprawnia obliczenia, umożliwia idealną obróbkę dźwięku, obrazu i tekstu, służy do komunikacji międzyludzkiej, może być również narzędziem rozrywki. Zwróćmy uwagę na to ostatnie, marginalne, albo inaczej mówiąc, dodatkowe zadanie komputera - rozrywkę.

 

Kierunek rozwoju świata komputerowego jest wyraźnie zarysowany. Polega na stworzeniu większej możliwości ‘kreowania świata’ według upodobań i zachcianek korzystającego z nich klienta oraz na dokładniejszym zatarciu granic między światem rzeczywistym, a iluzorycznym, między tym, który jest wokół komputera i człowieka a budowanym w komputerze i odbieranym za pomocą czujników rękawic, stereoskopowych wizjerów czy różnego rodzaju czytników.

 

Współcześnie wyraźnie obserwuje się wypieranie tradycyjnych gier komputerowych przez gry fabularne, w których uczestnik może brać aktywny udział wcielając się w dowolnie wybraną przez siebie postać. Najbardziej powszechne są te, w których naczelnym przesłaniem jest okrucieństwo, walka, demony, magia czy wręcz zabijanie i składanie bożkom ofiar z ludzi.

 

Jedna z firm w reklamie swej gry napisała: “Wyobraź sobie czary, którymi zmienisz ziemię pod stopami wroga w pole ciekłem magmy… Wyobraź sobie grę, w której możesz rzucać przerażonych jeńców na ołtarz i poświęcać ich życie dla przyjemności bogów. Wyobraź sobie możliwość kreowania potężnych armii złożonych z przerażających bestii, które możesz kontrolować z każdej odległości”

 

Na rynku komputerowym istnieją gry, które niosą ze sobą wyjątkowe spustoszenie i degenerację umysłową. Przykładem takiej gry może być "Rule of Rose". Jest to mroczna historia dzieci z sierocińca, które pozbawione opieki i nadzoru dorosłych, ustanowiły własną hierarchię i system rządów (żywcem zakopują w trumnie swoją koleżankę). W grze jest silny element erotyzmu - i to zarówno w relacjach między samymi dziećmi, jak i też dziećmi i dorosłymi. Gracz dokonuje kilkunastu tysięcy symulowanych morderstw. Jest nie tylko obserwatorem przemocy, ale także jej egzekutorem. Badania wykazują, że ma to znacznie silniejszy wpływ na psychikę młodego człowieka niż oglądanie najbardziej okrutnych scen w telewizji. Mimo to "Rule of Rose" w systemie klasyfikacji CERO została dopuszczona do sprzedaży dla nastolatków powyżej 15. roku życia.

 

Źródło:

 

Ks. Andrzej Zwoliński „To już było.”

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin