Poradnik The Suffering - Zniewolony.pdf

(9511 KB) Pobierz
Microsoft Word - Poradnik The Suffering - Zniewolony.doc
PORADNIK
167837815.007.png 167837815.008.png
2
Spis treści
Spis treści ............................................................................................... 2
Wstęp....................................................................................................... 4
Legenda................................................................................................... 5
Porady ogólne ........................................................................................ 6
Ekwipunek............................................................................................... 7
Broń do walki wręcz.............................................................................................. 7
Broń palna, podwójna........................................................................................... 8
Broń palna, pojedyncza ........................................................................................ 9
Broń miotana ....................................................................................................... 10
Pozostałe przedmioty ......................................................................................... 10
Przeciwnicy ........................................................................................... 11
Więzień / Strażnik / Oprych ................................................................................ 11
Rzeźnik................................................................................................................. 12
Żarłok ................................................................................................................... 12
Podpalacz ............................................................................................................ 12
Cyngiel ................................................................................................................. 12
Pielęgniarz ........................................................................................................... 13
Strzelec ................................................................................................................ 13
Żołnierz ................................................................................................................ 13
Żołnierz z tarczą .................................................................................................. 13
Kąsacz.................................................................................................................. 14
Kopacz ................................................................................................................. 14
Pacyfikator........................................................................................................... 14
Izolacjonista ........................................................................................................ 14
Moralność i tryb bestii ......................................................................... 15
Dobro ................................................................................................................... 15
Zło ........................................................................................................................ 16
Neutralność ......................................................................................................... 18
167837815.009.png
3
Archiwa ................................................................................................. 19
Notatnik Jordan ................................................................................................... 19
Dziennik Consueli ............................................................................................... 19
Pamiętnik Carmen ............................................................................................... 20
Opis przejścia gry ................................................................................ 21
Poziom 1 – Wspomnienie przeszłości ............................................................... 21
Poziom 2 – Beznadziejna, ponura rozpacz ....................................................... 27
Poziom 3 – Słabi niczego nie zdobędą .............................................................. 31
Poziom 4 – Najtrudniejszy powrót do domu ..................................................... 36
Poziom 5 – Grzeszny ciężar ............................................................................... 40
Poziom 6 – Odrzucenie najsilniejszych............................................................. 54
Poziom 7 – Wola ludu ......................................................................................... 71
Poziom 8 – Upadek na dno ................................................................................. 80
Poziom 9 – Niestrudzona determinacja............................................................. 91
Poziom 10 – Czy myśmy się wcześniej nie spotkali? .................................... 103
Poziom 11 – Recydywista................................................................................. 110
Poziom 12 – Punkt zwrotny.............................................................................. 121
Poziom 13 – Dyscyplina i kara ......................................................................... 134
Poziom 14 – Lekki pot i ciężka praca .............................................................. 149
Poziom 15 – Towarzysz na całe życie (dobry / neutralny) ............................. 153
Poziom 15 – Towarzysz na całe życie (zły) ..................................................... 161
Poziom 16 – Najwspanialsza historia nigdy nie opowiedziana ..................... 167
Poziom 17 – Dom występnego mordu............................................................. 174
Poziom 18 – Czym skorupka za młodu... ........................................................ 182
4
Wstęp
Witamy w poradniku do gry The Suffering™: Zniewolony . Prócz porad ogólnych, od których
polecamy rozpocząć lekturę, zawarliśmy w nim wyczerpujący opis wszystkich aspektów rozgrywki –
moralności i przemiany w bestię, uzbrojenia, przeciwników i kompletowania archiwów.
Główną część poradnika stanowi bogato ilustrowany opis przejścia gry z dokładnymi mapami,
wskazującymi położenie przeciwników, przedmiotów, ważniejszych miejsc i postaci. Ponieważ
niezwykle ważne jest w grze to, jaką drogą moralną (dobra, zła lub neutralności) podążysz, staraliśmy
się opisać wszelkie możliwe decyzje i wynikłe z nich konsekwencje.
Gra skrywa w sobie wiele sekretów i nie da się ich wszystkich poznać za jednym przejściem.
Aby w pełni się nią nacieszyć, polecamy poznać wszystkie możliwe scenki oraz zakończenia –
dla dobrego, złego lub neutralnego charakteru.
Dodatkowo, po przejściu gry możesz rozpocząć ją od nowa wybierając już na początku, jaką postacią
– dobrą, złą lub neutralną – chcesz grać. Bądź przygotowany na nowe scenki i animacje.
Poradnik pisany był dla gry „trudnej” – pozostałe poziomy trudności to „łatwy”, „średni” oraz
„niemożliwy”. Poziom trudności wpływa na ilość znajdywanych przedmiotów, siłę broni i wytrzymałość
przeciwników. Nie zdziw się więc, jeśli grasz na „średnim” poziomie trudności i znajdziesz jakiś
przedmiot niezaznaczony na mapie. Poziom „trudny” jest najbardziej optymalny i to na nim właśnie
polecamy grać.
Życzymy miłej lektury i przyjemnej zabawy.
167837815.010.png
5
Legenda
Zanim przystąpisz do lektury, zapoznaj się z oznaczeniami, jakich trzymaliśmy się w dziale
Opis przejścia gry ”. Zacznijmy od tekstu:
Tekst pogrubiony oznacza wszelkie punkty (numery i litery), które wskazują ważniejsze miejsca,
przedmioty lub – w przypadku, gdy poziom podzielony jest na górną i dolną część – przejścia
między nimi. Numery i litery odnoszą się do map.
Tekst pogrubiony i pochylony to wszelkie przedmioty, które znajdziesz – broń, zwykłe
przedmioty, mapy, notatki itp. Zazwyczaj rzeczy te mają swoje określone oznaczenia na mapie,
lecz nowe egzemplarze broni, notatki i mapy oznaczyliśmy na mapie numerami.
Tekst pochylony to ogólna uwaga do nadchodzącego poziomu.
Prócz tego, w tekście można znaleźć pięć ikon mających za zadanie zwrócenie uwagi na określone
momenty, które można przegapić.
Ta ikona wskazuje, że po wykonaniu wyżej opisanych czynności odblokujemy
jedną stronę w Notatniku Jordan. Po więcej informacji zajrzyj do działu
Archiwa ”.
Ta ikona wskazuje, że po wykonaniu wyżej opisanych czynności odblokujemy
jedną stronę w Dzienniku Consueli. Po więcej informacji zajrzyj do działu
Archiwa ”.
Ta ikona wskazuje, że po wykonaniu wyżej opisanych czynności odblokujemy
jedną stronę w Pamiętniku Carmen. Po więcej informacji zajrzyj do działu
Archiwa ”.
Ta ikona oznacza, że w tym miejscu możemy dokonać ważnego dla naszej
moralności (i rozwoju postaci) wyboru moralnego pomiędzy dobrem,
złem a neutralnością.
Ta ikona oznacza, że po wykonaniu opisanych wyżej czynności
zdobędziemy jedną z notatek – są to różne listy, dokumenty itp., których
przeczytanie niekiedy wymagane jest, aby pchnąć fabułę dalej. W grze jest
dwanaście notatek.
Wreszcie, poniższe oznaczenia zobaczysz na wszystkich mapach.
Liczbami oznaczaliśmy wszelkie ważne rzeczy na mapie, głównie związane z rozwojem
fabuły lub walką w konkretnym miejscu (obiekty, postacie), ale nie tylko. Oznaczane tak są
również mapy, notatki i nowo spotykana broń.
Literami oznaczyliśmy drabiny i schody na mapach tych poziomów, które składają się
z górnej i dolnej części.
Takie oznaczenie wskazuje, że w tym miejscu jest lub pojawi się przeciwnik.
Czasami wrogowie ukazują się dopiero po wykonaniu jakiejś czynności itp.
Takie oznaczenie wskazuje, że w tym miejscu znajdziesz jedną lub więcej Buteleczek
xombium.
Takie oznaczenie wskazuje, że w tym miejscu znajdziesz jedną lub więcej Baterii do latarki.
Takie oznaczenie wskazuje, że w tym miejscu znajdziesz jakąś broń. Wszystkie rodzaje
broni oznaczane są tak samo, w opisie poziomu podaliśmy, jaką konkretnie broń
znajdziesz w tym miejscu.
167837815.001.png 167837815.002.png 167837815.003.png 167837815.004.png 167837815.005.png 167837815.006.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin