Poradnik Freelander Tylna szyba.pdf

(184 KB) Pobierz
Poradnik jak dbać o mechanizm tylnej szyby
Poradnik jak dbać o mechanizm tylnej szyby
Land Rover Freelander
Na początku musimy odkręcić wkręty od spodu w plastikowym wykończeniu tylnych drzwi.
84782062.001.png
Ściągamy cały plastik (Od spodu trzymają go wkręty) następnie po bokach są takie spinki na wcisk.
Wystarczy je podważyć.
Teraz musimy zdjąć taką dużą gumę uszczelniającą przy szybie.
Po bokach tej gumy są wkręty na kluczyk 8’
Odkręcamy je i ściągamy cały element (Pamiętajmy o przytrzymaniu tylnej wycieraczki.
Gumę należy zdejmować powoli by nie uszkodzić szyby .
Kolejny etap to podniesienie całego elementu do góry.
Na górze są takie specjalne prowadnice w które zaczepia się plastik tylnych drzwi.
Po zdemontowaniu wykończenia drzwi naszym oczą od góry ukarzą się takie specjalne zielone rolki
po których ślizga się linka od podnoszenia tylnej szyby.
Śmiem twierdzić że 99% awarii i zerwania linek jest powodowana brakiem odpowiedniego
nasmarowania. Często też dochodzi do pęknięcia, lub wyrobienia się tych rolek.
Często też te rolki po prostu pękają i linka wciska się w rolkę lub po prostu z niej spada.
84782062.002.png
Następnie rolki obficie pryskamy WD40 by dokładnie je oczyścić.
Smarujemy wszystko smarem (do tego celu najlepiej nadają się wszelkiego rodzaju wazeliny
techniczne)
Polecam smar Super Lube (Ma konsystencję coś jak miód).
Nie żałujcie smaru, ma to być dobrze nasmarowane.
Przyda się tutaj 2 osoba,.
Nakładamy smar na jakiś mały pędzelek, smarujemy rolki a w tym czasie druga osoba naciska przycisk
podnoszenia i opuszczania szyby, tak by rolki dokładnie się nasmarowały.
Kilka razy podnosimy i opuszczamy szybę i patrzymy czy linka ładnie jeździ po rolkach.
Jeżeli gdzieś coś się przycina to musimy ściągnąć gumowe wygłuszenie drzwi,
które i tak nie jest najlepszej jakości.
Pryskamy obficie na cały silnik i mechanizm WD40.
Ja polecam zdjąć to wygłuszenie, zdziwicie się ile syfu nazbierało się w drzwiach.
Najlepiej to wygłuszenie ściągać jakimś płaskim nie ostrym kawałkiem blaszki.
Wycieramy wszystkie metalowe elementy, przyda się też pędzelek do wymiecenia kurzu i innego
syfu.
Przy okazji wato sprawdzić drożność kanalików do odprowadzania wilgoci (U mnie były zapchane)
Odczyściłem wszystko i dokładnie zakonserwowałem bitexem w sprayu.
Rdzunia może sobie poważyć że to ruszy :P
Potem składamy wszystko w odwrotnej kolejności.
Musi działać .
84782062.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin