Praktyki hospitowane.docx

(38 KB) Pobierz

MIEJSCE  Przedszkole Publiczne nr. 26 w Włocławku

KLASAgrupa sześciolatków

NAUCZYCIEL PROWADZĄCY – Elżbieta Kornatka

TEMATYKA KOMPLEKSOWAA wiosna tuż, tuż

TEMAT DNIA„Gdzie jest wiosna”

DATA – 19.03.2013

 

CEL OGÓLNY – poszerzenie wiadomości na temat wiosny, przedwiośnia oraz symptomów wiosennych

CELE SZCZEGÓŁOWE:

·         Dziecko zna pory roku i potrafi je wymienić

·         Dziecko rozpoznaje zjawiska atmosferyczne

·         Dziecko odczytuje globalnie znane wyrazy w powiązaniu z przedmiotem lub przedstawiającym go obrazkiem

·         Dziecko potrafi opowiedzieć co się dzieje na obrazku

·         Dziecko dostrzega i określa cechy przedstawionych przedmiotów i postaci

·         Dziecko rysuje wzory graficzne i kontury przedmiotów

METODY PRACY:

·         Podająca - rozmowa

·         Poglądowe – obserwacja warunków atmosferycznych

·         Praktyczna - działania – ćwiczebne

POMOCE DYDAKTYCZNE

·         Ilustracje kwiatów, owadów, ptaków i innych zwierząt

·         Arkusze z wyrazami związanymi z wiosną

·         Arkusze z miejscami na rysunek przy słowie

·         Plastelina

·         Arkusze z rebusami

·         2 kocyki, woreczki

 

 

 

 

Tok zajęć

Zadania nauczyciela

Zadania dzieci

Cele operacyjne

Wskazówki organizacyjno-metodyczne

1.

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

Zabawa „Zgadnij, co wczoraj widziałem”

 

 

Omówienie obrazka „Gdzie jest wiosna”

 

 

 

Rozmowa na temat nowej pory roku

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zabawa ruchowa z dźwiganiem „Mur z kamieni”

Chętne dzieci pokazują ruchem, gestem i miną co widziały w drodze powrotnej do domu

 

 

Dzieci wyszukują na ilustracji kwiaty, zieleń, pąki, bazie, owady, ptaki i inne zwierzęta

 

 

 

Nauczyciel prezentuje wyraz „wiosna” do globalnego odczytania. Zapisuje na dużym arkuszu wyrazy, które kojarzą się dzieciom z wiosną, np. sasanki, bazie, gniazdo, rower itp.

Nauczyciel przedstawia dzieciom podstawowe warunki atmosferyczne jakie mają miejsce za oknem

Na zakończenie chętne dzieci dostają arkusze z wyrazami i miejscem na ulepienie z plasteliny obrazka

 

 

Nauczyciel dzieli dzieci na 2 zespoły. Dzieci dobierają się w zespołach w pary i stają jedna za drugą na linii startu. Nauczyciel daje każdemu dziecku woreczek, a pierwszym parom w zespołach dodatkowo mały kocyk. Na linii mety jest wyznaczone jest miejsce budowy muru. Na sygnał nauczyciela pierwsza para chwyta rogi kocyka, wrzuca do środka woreczki, zanosi je na linię mety, a następnie wraca do zespołu, przekazuje kocyk następnej parze. Wygrywa zespół, który pierwszy zbuduje mur.

Dzieci kształtują swoje umiejętności wyrażania swoich doświadczeń w formie artystycznej

 

Dzieci potrafią opowiedzieć co się dzieje na obrazku, dostrzega i określa cechy przedmiotów i osób

 

Dzieci spostrzegają napis wiosna, odróżniają go, potrafią go przeczytać

Dzieci potrafią skojarzyć wyrazy wiążące się z wiosną

Dzieci potrafią nazwać warunki pogodowe

Dzieci potrafią dorysować, ulepić obrazki do wyrazu zapisanego na arkuszu

 

 

 

 

 

 

Dzieci dobierają się w pary i stają na linii startu.

Dzieci przestrzegają zasad zabawy, które zostały im przedstawione przez nauczyciela.

 

Dziecko odgrywa role w zabawach parateatralnych posługując się mową, mimiką, i gestem.

 

 

Dziecko potrafi uważnie patrzeć (organizuje pole spostrzeżeniowe), aby rozpoznać i zapamiętać to co jest przedstawione na obrazkach

 

Dziecko interesuje się czytanie i pisaniem; jest gotowe do nauki czytania i pisania

Dysponuje sprawnością rąk oraz koordynacją wzrokowo-ruchową potrzebną do rysowania, wycinania i nauki pisania

Rozpoznaje i nazywa zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla poszczególnych pór roku; podejmuje rozsądne decyzje i nie naraża się na niebezpieczeństwo wynikające z pogody, np. nie stoi pod drzewem w czasie burzy itp.

 

Dziecko jest sprawne fizycznie lub jest sprawne w miarę swoich możliwości (jeśli jest to dziecko mniej sprawne ruchowo), uczestniczy w zajęciach ruchowych, grach i zabawach w ogrodzie przedszkolnym, na boisku czy sali gimnastycznej

 

Uwagi i spostrzeżenia

 

 

Potwierdzenie nauczyciela prowadzącego

 

 

MIEJSCE  Przedszkole Publiczne nr. 26 w Włocławku

KLASA – grupa sześciolatków

NAUCZYCIEL PROWADZĄCY – Elżbieta Kornatka

TEMATYKA KOMPLEKSOWA„A wiosna tuż, tuż”

TEMAT DNIA„Wiosenne kwiaty chronione

DATA – 20.03.2013

 

CEL OGÓLNYwyrobienie poczucia odpowiedzialności za środowisko przyrodnicze

CELE SZCZEGÓŁOWE:

·         Dziecko myśli samodzielnie i wypowiada się na temat utworów

·         Dziecko zwraca uwagę na poprawne formułowanie zdań

·         Dziecko jest zainteresowane przyrodą

·         Dziecko rozwija wrażliwość na piękno

METODY PRACY:

·         Podająca - rozmowa

·         Waloryzująca – obserwacja środowiska (albumy przyrodnicze)

·         Praktyczna - działania – ćwiczebne

POMOCE DYDAKTYCZNE

·         Albumy przyrodnicze

·         Wiersz W. Broniewskiego „Pierwiosnek” oraz D. Gellner „Wiosna

·         Ilustracje kwiatów chronionych – przebiśniegu, zawilca, przylaszczki, sasanki

·         Obrazki kwiatów pocięte na kawałki

·         Kalendarz

·         Karty Pracy – część II strona 44

·         Tamburyn

 

 

 

 

Tok zajęć

Zadania nauczyciela

Zadania dzieci

Cele operacyjne

Wskazówki organizacyjno-metodyczne

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin