zalaczniki_13301680554706.pdf

(956 KB) Pobierz
Jak napisać dobry konspekt?
Zagadnienia:
1. Cechy dobrego konspektu.
2. Przedstawienie schematu konspektu
obowiązującego w Zespole Szkół w Ostrorogu.
3. Omówienie poszczególnych elementów
konspektu.
986959742.002.png
Konspekt lekcji
Wyjaśnijmy sobie najpierw słowo konspekt.
Konspekt- z łac. conspectus 'rzut oka;
przegląd. To zarys, szkic, skrót; streszczenie
wykładu, przemówienia, utworu lit. lekcji
itp.
986959742.003.png
Cechy dobrego konspektu
Konspekt powinien być ściśle zorientowany na cele
lekcji;
Cele lekcji nie mogą być „ozdobą konspektu” ani
jego marginalnym elementem;
Konspekt powinien być skoncentrowany na
czynnościach uczniów;
Konspekt powinien zawierać cele końcowe lekcji i
pośredniczące (środki do celu);
Konspekt powinien akcentować adekwatną do
potrzeb uczniów sekwencję czynności uczenia się
uczniów;
986959742.004.png
Cechy dobrego konspektu
Konspekt powinien być ściśle powiązany z planem wynikowym;
Konspekt powinien zapewnić „sprzężenie zwrotne” w doskonaleniu
nauczania przez zawieranie elementów ewaluacyjnych;
Konspekt powinien umożliwić oryginalne sposoby osiągania celów
przez projektowanie sekwencji czynności pośrednich (zadań
dydaktycznych);
Konspekt powinien służyć samoocenie, rozwojowi samoświadomości
dydaktycznej nauczyciela;
Konspekt powinien być prosty w budowie, łatwy w wykorzystaniu i
nie ograniczający możliwości bieżących modyfikacji.
986959742.005.png
Wzór konspektu lekcji
pierwsza strona
Konspekt lekcji
Imię i nazwisko nauczyciela………………………………………………………
Przedmiot……………………….....…lekcja nr*…………………klasa…......
Data………………………………..……Czas realizacji…………………………
Temat lekcji……………………………………………………………….............
Ścieżka edukacyjna…………………………………………………………….....
Treści ścieżki dydaktycznej……………………………………………………….
…………………………………………………………………………………….
Cele ogólne:
Np.
Zdobycie…
Rozwijanie…
Kształtowanie
Cele szczegółowe:
Np.
Uczeń rozwiąże…
Uczeń wymieni
Uczeń opisze
Metody nauczania: ………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………….
Środki dydaktyczne: …………………………..………………………………...
……………………………………………………………………………………………….
Formy nauczania: ……………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………
*numer lekcji musi odpowiadać numerowi lekcji w planie wynikowym
986959742.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin