zdania oceniające klasa 1.doc

(149 KB) Pobierz
OCENA OPISOWA

OCENA OPISOWA

Klasa I

 

 

ZACHOWANIE

 

Relacje z rówieśnikami

Łatwo nawiązuje kontakty z rówieśnikami.

Łatwo nawiązujesz kontakty z rówieśnikami.

Ma trudności z nawiązaniem kontaktów z rówieśnikami.

Masz trudności z nawiązaniem kontaktów z rówieśnikami.

Zgodnie współpracuje w grupie rówieśniczej.

Zgodnie współpracujesz w grupie rówieśniczej.

Nie potrafi zgodnie współpracować z rówieśnikami.

Nie potrafisz zgodnie współpracować z rówieśnikami.

Potrafi zwrócić uwagę koleżankom i kolegom na ich złe zachowanie.

Potrafisz zwrócić uwagę koleżankom i kolegom na ich złe zachowanie.

Używa zwroty grzecznościowe.

Używasz zwroty grzecznościowe.

Rzadko używa zwrotów grzecznościowych.

Rzadko używasz zwrotów grzecznościowych.

Używa wulgaryzmów.

Używasz wulgaryzmów.

Nie potrafi zapanować nad negatywnymi emocjami.

Nie potrafisz zapanować nad negatywnymi emocjami.

Potrafi zapanować nad negatywnymi emocjami.

Potrafisz zapanować nad negatywnymi emocjami.

Czasami potrafi zapanować nad negatywnymi emocjami.

Czasami potrafisz zapanować nad negatywnymi emocjami.

Czasami nie potrafi zapanować nad negatywnymi emocjami.

Czasami nie potrafisz zapanować nad negatywnymi emocjami.

Jest koleżeński, uprzejmy.

Jesteś koleżeński, uprzejmy.

Jest koleżeńska, uprzejma.

Jesteś koleżeńska, uprzejma.

Chętnie przewodzi w grupie rówieśniczej.

Chętnie przewodzisz w grupie rówieśniczej.

Lubi narzucać swoje zdanie innym.

Lubisz narzucać swoje zdanie innym.

Potrafi rozwiązywać konflikty bez stosowania agresji.

Potrafisz rozwiązywać konflikty bez stosowania agresji.

Jest konfliktowa w kontaktach z rówieśnikami.

Jest konfliktowy w kontaktach z rówieśnikami.

Jesteś konfliktowa w kontaktach z rówieśnikami.

Jesteś konfliktowy w kontaktach z rówieśnikami.

Stosuje przemoc.

Stosujesz przemoc.

Należy do osób nieśmiałych.

Należysz do osób nieśmiałych.

Izoluje się od grupy rówieśniczej.

Izolujesz się od grupy rówieśniczej.

Często obraża się na koleżanki i kolegów.

Często obrażasz się na koleżanki i kolegów.

Często skarży.

Często skarżysz.

 

 

Relacje z dorosłymi

Jest miły i kulturalny.

Jesteś miły i kulturalny.

Jest miła i kulturalna.

Jesteś miła i kulturalna.

Łatwo nawiązuje kontakty z nauczycielami.

Łatwo nawiązujesz kontakty z nauczycielami.

Ma problem z nawiązywaniem kontaktów z nauczycielami.

Masz problem z nawiązywaniem kontaktów z nauczycielami.

Stosuje zwroty grzecznościowe.

Stosujesz zwroty grzecznościowe.

Rzadko stosuje zwroty grzecznościowe w relacjach z dorosłymi.

Rzadko stosujesz zwroty grzecznościowe w relacjach z dorosłymi.

Zapomina o stosowaniu zwrotów grzecznościowych.

Zapominasz o stosowaniu zwrotów grzecznościowych.

Nie zawsze stosuje zwroty grzecznościowe.

Nie zawsze stosujesz zwroty grzecznościowe.

Obraża się na nauczycieli.

Obrażasz się na nauczycieli.

Obraża nauczyciela.

Obrażasz nauczyciela.

 

 

Samodzielność

Samodzielnie pracuje w czasie zajęć.

Samodzielnie pracujesz w czasie zajęć.

Jest samodzielny i rzadko potrzebuje pomocy nauczyciela.

Jesteś samodzielny i rzadko potrzebujesz pomocy nauczyciela.

Jest samodzielna i rzadko potrzebuje pomocy nauczyciela.

Jesteś samodzielna i rzadko potrzebujesz pomocy nauczyciela.

Nie zawsze pracuje samodzielnie.

Nie zawsze pracujesz samodzielnie.

Czasami pracuje samodzielnie.

Czasami pracujesz samodzielnie.

Rzadko pracuje samodzielnie.

Rzadko pracujesz samodzielnie.

Nie potrafi pracować samodzielnie.

Nie potrafisz pracować samodzielnie.

Oczekuje pomocy ze strony nauczyciela.

Oczekujesz pomocy ze strony nauczyciela.

Oczekuje pomocy przy wykonywaniu łatwych zadań.

Oczekujesz pomocy przy wykonywaniu łatwych zadań.

Oczekuje pomocy przy wykonywaniu trudnych zadań.

Oczekujesz pomocy przy wykonywaniu trudnych zadań.

Często potrzebuje pomocy ze strony nauczyciela.

Często potrzebujesz pomocy ze strony nauczyciela.

Pracuje tylko z pomocą nauczyciela.

Pracujesz tylko z pomocą nauczyciela.

 

 

Koncentracja

Potrafi skupić swoją uwagę na wykonywanym ćwiczeniu.

Potrafisz skupić swoją uwagę na wykonywanym ćwiczeniu.

Ma problem z koncentracją uwagi.

Masz problem z koncentracją uwagi.

Nie zawsze potrafi skupić się na zajęciach.

Nie zawsze potrafisz skupić się na zajęciach.

Nie potrafi skupić się na wykonywanym ćwiczeniu.

Nie potrafisz skupić się na wykonywanym ćwiczeniu.

Jest nieuważny i rozkojarzony w czasie zajęć.

Jesteś nieuważny i rozkojarzony w czasie zajęć.

Jest nieuważna i rozkojarzona w czasie zajęć.

Jesteś nieuważna i rozkojarzona w czasie zajęć.

Przeszkadza innym w pracy.

Przeszkadzasz innym w pracy.

 

 

Wytrwałość

Wymaga zachęty do pracy.

Wymagasz zachęty do pracy.

Wymaga dodatkowej zachęty do pracy.

Wymagasz dodatkowej zachęty do pracy.

Jest wytrwały w czasie wykonywania zadań.

Jesteś wytrwały w czasie wykonywania zadań.

Jest wytrwała w czasie wykonywania zadań.

Jesteś wytrwała w czasie wykonywania zadań.

Zawsze do końca wykonuje zadanie.

Zawsze do końca wykonujesz zadanie.

Nie zawsze kończy rozpoczęte zadanie.

Nie zawsze kończysz rozpoczęte zadanie.

Tylko czasami kończy zadania.

Tylko czasami kończysz zadania.

Wykonuje zadania szybko i niezbyt dokładnie.

Wykonujesz zadania szybko i niezbyt dokładnie.

Szybko zniechęca się do pracy.

Szybko zniechęcasz się do pracy.

 

 

Tempo pracy

Zachowuje szybkie tempo pracy.

Zachowujesz  szybkie tempo pracy.

Pracuje w umiarkowanym tempie.

Pracujesz w umiarkowanym tempie.

Pracuje w zmiennym tempie.

Pracujesz w zmiennym tempie.

Pracuje w wolnym tempie.

Pracujesz w wolnym tempie.

Pracuje w bardzo wolnym tempie.

Pracujesz w bardzo wolnym tempie.

Pisze starannie, ale bardzo wolno.

Piszesz starannie, ale bardzo wolno.

Pisze bardzo szybko, lecz niestarannie.

Piszesz bardzo szybko, lecz niestarannie.

Pisze starannie, w dobrym tempie.

Piszesz starannie, w dobrym tempie.

 

 

Aktywność

Wykazuje dużą aktywność na zajęciach.

Wykazujesz dużą aktywność na zajęciach.

Jest mało aktywny.

Jesteś mało aktywny.

Jest mało aktywna.

Jesteś mało aktywna.

Jest dość aktywny.

Jesteś dość aktywny.

Jest dość aktywna.

Jesteś dość aktywna.

Jest bierny podczas zajęć.

Jesteś bierny podczas zajęć.

Jest bierna podczas zajęć.

Jesteś bierna podczas zajęć.

Chętnie przewodzi grupie rówieśniczej.

Chętnie przewodzisz w grupie rówieśniczej.

Chętnie uczestniczy w zajęciach pozalekcyjnych.

Chętnie uczestniczysz w zajęciach pozalekcyjnych.

Bierze aktywny udział w życiu klasy.

Bierzesz aktywny udział w życiu klasy.

Chętnie uczestniczy w zabawach teatralnych.

Chętnie uczestniczysz w zabawach teatralnych.

 

 

Przygotowanie do zajęć

Jest przygotowany do zajęć.

Jesteś przygotowany do zajęć.

Jest przygotowana do zajęć.

Jesteś przygotowana do zajęć.

Jest zawsze przygotowany do zajęć.

Jesteś zawsze przygotowany do zajęć.

Jest zawsze przygotowana do zajęć.

Jesteś zawsze przygotowana do zajęć.

Nie zawsze jest przygotowany do zajęć.

Nie zawsze jesteś przygotowany do zajęć.

Nie zawsze jest przygotowana do zajęć.

Nie zawsze jesteś przygotowana do zajęć.

Rzadko jest przygotowany do zajęć.

Rzadko jesteś przygotowany do zajęć.

Rzadko jest przygotowana do zajęć.

Rzadko jesteś przygotowana do zajęć.

Z ochotą wykonuje dodatkowe zadania domowe.

Z ochotą wykonujesz dodatkowe zadania domowe.

Nie odrabia zadań domowych.

Nie odrabiasz zadań domowych.

Zdarza się, że nie ma odrobionych zadań domowych.

Zdarza się, że nie masz odrobionych zadań domowych.

Zapomina przyborów szkolnych, podręczników, zeszytów, ćwiczeń, stroju gimnastycznego,

obuwia na zmianę.

Zapominasz przyborów szkolnych, podręczników, zeszytów, ćwiczeń, stroju gimnastycznego, obuwia na zmianę.

 

 

Punktualność

Jest punktualny.

Jesteś punktualny.

Jest punktualna.

Jesteś punktualna.

Zazwyczaj jest punktualny.

Zazwyczaj jesteś punktualny.

Zazwyczaj jest punktualna.

Zazwyczaj jesteś punktualna.

Często spóźnia się do szkoły.

Często spóźniasz się do szkoły.

Nie pamięta o przeproszeniu za swoje spóźnienie.

Nie pamiętasz o przeproszeniu za swoje spóźnienie.

Często przychodzi na zajęcia z kilkuminutowym opóźnieniem.

Często przychodzisz na zajęcia z kilkuminutowym opóźnieniem.

 

 

Wykonywanie poleceń. Umiejętność słuchania

Wykonuje polecenia nauczyciela.

Wykonujesz polecenia nauczyciela.

Dokładnie wykonuje polecenia nauczyciela.

Dokładnie wykonujesz polecenia nauczyciela.

Niedokładnie wykonuje polecenia nauczyciela.

Niedokładnie wykonujesz polecenia nauczyciela.

Nie wykonuje poleceń nauczyciela.

Nie wykonujesz poleceń nauczyciela.

Wybiórczo wykonuje polecenia nauczyciela.

Wybiórczo wykonujesz polecenia nauczyciela.

Samodzielnie wykonuje polecenia nauczyciela.

Samodzielnie wykonujesz polecenia nauczyciela.

Potrzebuje pomocy przy wykonywaniu poleceń.

Potrzebujesz pomocy przy wykonywaniu poleceń.

Zawsze potrzebuje pomocy przy wykonywaniu poleceń.

Zawsze potrzebujesz pomocy przy wykonywaniu poleceń.

Często potrzebuje pomocy przy wykonywaniu poleceń.

Często potrzebujesz pomocy przy wykonywaniu poleceń.

Z uwagą słucha poleceń nauczyciela.

Z uwagą słuchasz poleceń nauczyciela.

Nieuważnie słucha wypowiedzi innych.

Nieuważnie słuchasz wypowiedzi innych.

Rozumie polecenia nauczyciela.

Rozumiesz polecenia nauczyciela.

Ma problem ze zrozumieniem poleceń.

Masz problem ze zrozumieniem poleceń.

 

 

Zachowanie w różnych sytuacjach

Nie sprawia kłopotów wychowawczych.

Nie sprawiasz kłopotów wychowawczych.

Sprawia kłopoty wychowawcze.

Sprawiasz kłopoty wychowawcze.

Jest zdyscyplinowany.

Jesteś zdyscyplinowany.

Jest zdyscyplinowana.

Jesteś zdyscyplinowana.

Jest niezdyscyplinowany.

Jesteś niezdyscyplinowany.

Jest niezdyscyplinowana.

Jesteś niezdyscyplinowana.

Potrafi zachować się stosownie do różnych sytuacji.

Potrafisz zachować się stosownie do różnych sytuacji.

Nie potrafi zachować się stosownie do różnych sytuacji.

Nie potrafisz zachować się stosownie do różnych sytuacji.

Wyróżnia się wysoką kulturą osobistą.

Wyróżniasz się wysoką kulturą osobistą.

Cechuje się niską kulturą osobistą.

Cechujesz się niską kulturą osobistą.

 

 

Samoocena

Dokonuje samooceny swojego zachowania.

Dokonujesz samooceny swojego zachowania.

Nie potrafi dokonać samooceny swojego zachowania.

Nie potrafisz dokonać samooceny swojego zachowania.

Nie zawsze potrafi dokonać samooceny swojego zachowania.

Nie zawsze potrafisz dokonać samooceny swojego zachowania.

 

 

Dyscyplina

Słucha uważnie poleceń nauczyciela i stosuje się do nich.

Słuchasz uważnie poleceń nauczyciela i stosujesz się do nich.

Przeszkadza podczas zajęć.

Przeszkadzasz podczas zajęć.

Wybiórczo traktuje polecenia nauczyciela.

Wybiórczo traktujesz polecenia nauczyciela.

Nie sprawia żadnych kłopotów wychowawczych.

Nie sprawiasz żadnych kłopotów wychowawczych.

Nie sprawia poważnych kłopotów wychowawczych.

Nie sprawiasz poważnych kłopotów wychowawczych.

Sprawia poważne kłopoty wychowawcze.

Sprawiasz poważne kłopoty wychowawcze.

Potrafi podporządkować się zasadom obowiązującym w zespołowych grach sportowych.

Potrafisz podporządkować się zasadom obowiązującym w zespołowych grach sportowych.

Nie umie podporządkować się zasadom obowiązującym w zespołowych grach sportowych.

Nie umiesz podporządkować się zasadom obowiązującym w zespołowych grach sportowych.

Przeszkadza w czasie zajęć ruchowych.

Przeszkadzasz w czasie zajęć ruchowych.

 

 

 

OBOWIĄZKOWE ZAJĘCIA EDUKACYJNE

 

 

Wymowa

Prawidłowo wymawia głoski.

Prawidłowo wymawiasz głoski.

Nieprawidłowo wymawia głoski.

Nieprawidłowo wymawiasz głoski.

Niektóre głoski wymawia nieprawidłowo.

Niektóre głoski wymawiasz nieprawidłowo.

Nieprawidłowo wymawia niektóre głoski ze względu na wadę wymowy.

Nieprawidłowo wymawiasz niektóre głoski ze względu na wadę wymowy.

W związku z wadą wymowy niechętnie wypowiada się przed całą klasą.

W związku z wadą wymowy niechętnie wypowiadasz się przed całą klasą.

 

 

Spontaniczne wypowiadanie się. Zasób słów

Chętnie wypowiada się na dany temat.

Chętnie wypowiadasz się na dany temat.

Nie lubi wypowiadać się przed grupą dzieci.

Nie lubisz wypowiadać się przed grupą dzieci.

Niechętnie wypowiada się na dany temat.

Niechętnie wypowiadasz się na dany temat.

Spontanicznie wypowiada się na temat własnych przeżyć.

Spontanicznie wypowiadasz się na temat własnych przeżyć.

Udziela odpowiedzi na pytanie z pomocą nauczyciela.

Udzielasz odpowiedzi na pytanie z pomocą nauczyciela.

Potrzebuje dodatkowej zachęty ze strony nauczyciela w czasie wypowiadania się.

Potrzebujesz dodatkowej zachęty ze strony nauczyciela w czasie wypowiadania się.

Posługuje się bogatym zasobem słów.

Posługujesz się bogatym zasobem słów.

Posiada ubogie słownictwo.

Posiadasz ubogie słownictwo.

Wypowiedzi zawierają wiele cennych informacji.

Twoje wypowiedzi zawierają wiele cennych informacji.

 

 

Budowanie zdań. Wypowiedź słowna. Dłuższe wypowiedzi

Poprawnie buduje zdania i łączy je w logiczną całość.

Poprawnie budujesz zdania i łączysz je w logiczną całość.

Ma kłopoty z poprawną budową zdań.

Masz kłopoty z poprawną budową zdań.

W wypowiedzi słownej stosuje zdania proste.

W wypowiedzi słownej stosujesz zdania proste.

W czasie wypowiedzi ustnej buduje zdania złożone.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin