jakosc-warta-ceny.pdf

(227 KB) Pobierz
Pojazdy
Nowe Audi A3 i Audi A5 coupe po facelitingu
Jakość warta ceny
Rozważając zakup auta do
irmy w ramach jednej marki
warto zwrócić uwagę na więcej
niż jeden model. Dlatego tym
razem w jednym artykule
postanowiliśmy opisać od razu
dwa produkty jednej marki –
z logo z czterema kółkami.
Wybraliśmy w tym celu zupełnie
nowe Audi A3, mogąc jako jedna
z pierwszych redakcji w Polsce
przetestować ten kompakt
klasy premium. „Na dokładkę”
serwujemy również kilka
informacji o A5 w wersji coupe
po facelitingu.
audi a3 sportback 2.0 tdi 140 km s-tronic
Przeglądy. Ceny detaliczne brutto.
Przegląd I, III, V. Koszt 1082,78 zł (w tym robocizna 518,70 zł). Materiały: olej silniko-
wy, filtr oleju, filtr powietrza, filtr EKO.
Przegląd II, IV. Koszt 2024,13 zł (robocizna 900,90 zł). Materiały: olej silnikowy, filtr
oleju, filtr powietrza, filtr EKO, olej do skrzyni, płyn hamulcowy.
Cennik materiałów: olej silnikowy 455,90 zł, filtr oleju 73,23 zł, filtr powietrza 108,63 zł,
filtr EKO 146,83 zł, świece zapłonowe 256 zł, olej do skrzyni 588 zł, płyn hamulcowy
48,39 zł.
Koszty części eksploatacyjnych (część + robocizna). Ceny detaliczne brutto.
Tarcze hamulcowe 2 szt. 660,33 zł (414,63 + 245,70)
Klocki hamulcowe przód 426,47 zł (235,37 + 191,10)
Tarcze hamulcowe tył 2 szt. 644,14 zł (398,44 + 245,70)
Klocki hamulcowe tył 382,91 (191,81 zł + 191,10)
Koszt piór wycieraczek przednich - 187,43 zł
Amortyzatory przód 2szt. 1403,97 (530,37 + 830,60)
Amortyzatory tył 2 szt. 944,13 zł (452,73 + 491,40)
Zespół dwusprzęgłowy 5530,17 (3673,77 + 1856,40)
Audi A3
Testowanie Audi, nawet o wymiarach kom-
paktowych, to prawdziwa przyjemność. Mamy
w tym aucie niemal wszystko, a czasami nawet
więcej niż może wymagać nawet wybredny
klient. Pozostaje tylko pytanie, czy za auto
o stosunkowo niewielkich wymiarach warto
zapłacić około 100 000 zł? Jeśli chodzi o ga-
baryty samochód można zaliczyć do segmentu
C, jednak cenę trzeba porównać z klasą wyżej,
gdyż najtańszy benzynowy silnik o pojemno-
ści 1.4 litra (moc 122 KM) kosztuje 90 000
zł brutto.
Czy warto? Gdybyśmy sporządzili subiektywną
klasyikację samochodów łączących dynamikę
i bezpieczeństwo poruszania się po drodze, A3
byłoby na pewno w wąskiej czołówce. Pojazd
jedzie niczym przyklejony do podłoża, zna-
komicie reagując na różne pomysły kierowcy
i sytuacje drogowe. Boczny wiatr, autostra-
dowa prędkość, gęste zakręty - wszelkie nie-
dogodności mu niestraszne. Jeździć można
w pięciu trybach: comfort, auto, dynamic,
individual lub eiciency. Fotele są wygodne,
widoczność bardzo dobra, wyciszenie wnętrza
na odpowiednim poziomie. Wad praktycznie
brak.
Pod maską testowanego auta znajdował się
silnik Diesla o pojemności skokowej 2.0 litra
i mocy 150 KM. Dane fabryczne o spalaniu tej
jednostki są iście „kosmiczne”: 3,6 l/100 km
ceny detaliczne modeli
bazowych a3
1.4 TFSI 122 KM 6 biegów:
90 000- 98 800
1.4 TFSI 122 KM S tronic:
98 800- 107 600
1.8 TFSI 180 KM 6 biegów:
105 000-113 800
1.8 TFSI 180 KM S tronic:
113 800-122 600
1.8 TFSI quattro 180 KM S tronic:
123 880-132 680
1.6 TDI 105 KM 6 biegów:
96 000-104 800
1.6 TDI 105 KM S tronic:
104 800-113 600
2.0 TDI 150 KM 6 biegów:
105 000-113 800
2.0 TDI 150 KM S tronic:
113 800-122 600
na trasie i 4,9 l/100 km w mieście. Oczywiście
w praktyce wynik wychodzi zawsze znacznie
większy – przy A3 typowaliśmy, że wspo-
mniane wręcz niewiarygodne rezultaty będzie
trzeba przemnożyć razy dwa. Tymczasem spa-
lanie na odcinku 164 kilometrów w trybie dy-
namicznym wyniosło zaledwie 5,4 l/100 km,
a dziennikarskie nogi wcale nie należą do lek-
kich. Przy zastosowaniu technik ekojazdy na
dystansie 67 kilometrów komputer pokładowy
58
www.fab.com.pl
1063307963.005.png 1063307963.006.png 1063307963.007.png
 
Pojazdy
pokazał wynik 4,2 l/100 km (!). Z kolei w mie-
ście (52 kilometry) przy „normalnym” sposo-
bie jazdy osiągnęliśmy rezultat 6,1 l/100 km.
Brawo.
Wnętrze A3 posiada między innymi charakte-
rystyczne wloty powietrza, których regulacja
kończy się charakterystycznym kliknięciem.
Nie brakuje schowków, wszędzie zachowano
estetykę znaną z modeli Audi wyższego seg-
mentu. Trójramienna kierownica marki spod
znaku czterech kółek stanowi naszym zdaniem
wzór dla innych koncernów. Bagażnik liczy so-
bie 365 litrów objętości (15 litrów mniej niż
nowy Golf). Po złożeniu tylnych, dzielonych
siedzeń, pojemność rośnie do 1100 litrów.
Podłoga bagażnika ma dwa poziomy, może
być płaska lub głęboka.
Z końcową oceną A3 mamy drobny problem.
To naprawdę znakomite auto, a co jak co,
ale „czepianie się” leży w dziennikarskiej
krwi. Z drugiej strony za 100 000-130 000 zł
można nabyć niejeden model znacznie więk-
szego i dostojniej wyglądającego segmentu
D w dobrym wyposażeniu. Może bez znaczka
Audi, ale czy ma to aż tak wielkie znaczenie?
W pewien sposób ma, bo gwarantuje on jakość
trudno dostępną większości konkurencji. Tak
więc jeśli jakaś irma zdecyduje się sięgnąć po
pojazdy segmentu C w wersji premium – A3
będzie znakomitą propozycją.
audi a5 coupe 2.0 tFsi 211 km s-tronic quattro
Przeglądy. Ceny detaliczne brutto.
Przegląd I, III, V. Koszt 1 592,09 zł (w tym robocizna 807,50 zł). Materiały: olej silniko-
wy, filtr oleju, filtr powietrza, filtr EKO.
Przegląd II, IV. Koszt 2 968,98 zł (robocizna 1 292 zł). Materiały: olej silnikowy, filtr
oleju, filtr powietrza, filtr EKO, świece zapłonowe, olej do skrzyni, płyn hamulcowy.
Cennik materiałów: olej silnikowy 455,90 zł, filtr oleju 73,23 zł, filtr powietrza 108,63
zł, filtr EKO 146,83 zł, świece zapłonowe 256 zł, olej do skrzyni 588 zł, płyn hamulcowy
48,39 zł.
Koszty części eksploatacyjnych (część + robocizna). Ceny detaliczne brutto.
Tarcze hamulcowe 2 szt. 1663, 76 zł (1276,76 + 387)
Klocki hamulcowe przód 1014,56 zł (691,56 + 323)
Tarcze hamulcowe tył 2 szt. 1179 zł (792,62 + 387)
Klocki hamulcowe tył 1014,56 zł (691,56 + 323)
Koszt piór wycieraczek przednich 208 zł
Amortyzatory przód 2szt. 2112,24 zł (1078,64 + 1033,60)
Amortyzatory tył 2 szt. – 1692,34 zł (1078,64 + 613,70)
Zespół dwusprzęgłowy 5787,98 zł (3042,48 + 2745,50)
Audi A5
Tym razem otrzymaliśmy do dyspozycji ben-
zynowy model w wersji coupe o pojemności
2.0 litra i mocy 211 KM. O designie A5 można
by dużo napisać. Jednak za ocenę niech wy-
starczy fakt, że poruszając się tym pojazdem
po centrum Warszawy i Poznania czuliśmy na
sobie niemal cały czas wzrok zaciekawionych,
a pewnie i nieco zazdrosnych przechodniów.
Prezencja połączona ze sportowym zębem ro-
bią wrażenie.
Wrażenia z jazdy są... nieciekawe. Dostajemy
bowiem od Audi wszystko to czego szukamy
– bezpieczeństwo, dynamikę, radość. Żad-
nych negatywnych zaskoczeń. Gama silnikowa
jest na tyle duża, że prezes/członek zarządu/
menedżer na pewno coś dla siebie znajdą.
Skrzynie biegów w pojazdach Grupy Volkswa-
gena to ekstraklasa, więc wręcz polecamy, by
skorzystać z automatycznych przekładni (pro-
szę zwrócić uwagę, że piszą to dziennikarze
bardzo konserwatywni pod tym względem,
zwykle niechętni innym skrzyniom biegów niż
ręczna).
Rozczarowują nieco wyniki spalania. W jeź-
dzie miejskiej na dystansie pomiarowym 58
kilometrów samochód spożywał średnio 14,9
l/100 km (wg danych importera 10,7 l/100
km), na trasie po przejechaniu 101 kilometrów
komputer pokładowy wskazywał 9,4 l/100 km
(dane importera 6,6 l/100 km). Do baku wle-
ceny detaliczne audi a5
coupe po FaceliFtingu
1.8 TFSI 170 KM 6 biegów: 143 300
1.8 TFSI 170 KM multitronic: 153 600
2.0 TFSI 211 KM 6 biegów: 161 300
2.0 TFSI 211 KM multitronic: 171 600
2.0 TFSI quattro 211 KM 6 biegów:
174 700
2.0 TFSI quattro 211 KM S tronic:
185 200
3.0 TFSI quattro 272 KM S tronic:
237 300
2.0 TDI 177 KM 6 biegów: 161 300
2.0 TDI 177 KM multitronic: 171 600
2.0 TDI quattro 177 KM 6 biegów:
174 700
2.0 TDI quattro 177 KM S tronic:
184 300
3.0 TDI 204 KM 6 biegów: 204 600
3.0 TDI 204 KM multitronic: 216 500
3.0 TDI quattro 204 KM 6 biegów:
222 600
3.0 TDI quattro 245 KM S tronic:
234 500
jemy maksymalnie 61 litrów paliwa, z kolei po-
jemność bagażnika wynosi 455 litrów.
Tego auta nie kupi prezes chcący zabierać ro-
dzinę na wakacje samochodem, ale do tego
celu może wybrać A5 w wersji Sportback. Nad-
wozie coupe ma swoją charakterystykę, design
jeszcze bardziej podkreślający dynamiczny
charakter. Charakter irmy i osoby zasiadają-
cej za kierownicą. A o to przecież także chodzi
w wyborze pojazdu dla menedżerów wysokiego
szczebla. Podkreślam pojazdu, a nie środka lo-
komocji, bo tego drugiego określenia w żaden
sposób nie należy odnosić do Audi A5 coupe.
Jakub Nieszporek,
współpraca Tomasz Czarnecki
59
www.fab.com.pl
1063307963.001.png 1063307963.002.png 1063307963.003.png 1063307963.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin