przewodnik-po-google-analytics.pdf
(
6132 KB
)
Pobierz
Każdego właściciela, nawet niedużej strony internetowej, intere
Przewodnik po Google Analytics
1
Mariusz Gąsiewski
http://www.ittechnology.us
1.
Mariusz Gąsiewski
www.ittechnology.us
Wstęp.......................................................................................................................................... 5
Jak założyć konto Google Analytics ? ....................................................................................... 7
Tworzenie konta Google Analytics w przypadku posiadania konta Google AdWords......... 7
Łączenie konta Google AdWords z kontem Analytics. ....................................................... 10
Tworzenie konta Google Analytics w przypadku posiadania konta Google ....................... 11
Tworzenie konta Google Analytics w przypadku braku konta Google ............................... 14
Opis interfejsu Google Analytics ............................................................................................. 16
Opis zakładek i raportów w Google Analytics................................................................. 25
Pulpit nawigacyjny ............................................................................................................... 25
Użytkownicy witryny ........................................................................................................... 25
Przegląd ............................................................................................................................ 26
Trendy użytkowników...................................................................................................... 26
Nakładka mapy................................................................................................................. 30
Nowi a powracający ......................................................................................................... 31
Lojalność użytkownika .................................................................................................... 31
Funkcje przeglądarek ....................................................................................................... 33
Właściwości sieci ............................................................................................................. 34
Definiowane przez użytkownika ...................................................................................... 36
Test porównawczy............................................................................................................ 37
Podstrona ustawień udostępniania danych ....................................................................... 38
Włączenie Testu porównawczego kategorii..................................................................... 39
Analiza (beta) ....................................................................................................................... 39
Źródła odwiedzin ................................................................................................................. 41
Przegląd ............................................................................................................................ 41
Odwiedziny bezpośrednie ................................................................................................ 41
Witryny odsyłające........................................................................................................... 42
Wyszukiwarki................................................................................................................... 42
Wszystkie źródła odwiedzin............................................................................................. 43
Moduł Ecommerce w raporcie Wszyskie źródła odwiedzin ............................................ 46
Słowa kluczowe................................................................................................................ 46
AdWords .......................................................................................................................... 47
Wersje reklamy ................................................................................................................ 48
Zawartość ............................................................................................................................. 49
Przegląd ............................................................................................................................ 49
Najlepsza treść.................................................................................................................. 50
Szczegóły wg tytułu ......................................................................................................... 55
Szczegóły treści................................................................................................................ 55
Najczęstsze strony docelowe............................................................................................ 56
Najczęstsze strony wyjścia............................................................................................... 57
Nakładka witryny ............................................................................................................. 58
Cele....................................................................................................................................... 58
Profil witryny w Google Analytics .......................................................................................... 60
Dlaczego tworzy się profile?................................................................................................ 61
Interfejs profilu..................................................................................................................... 62
Zakładanie nowego profilu w Google Analytics.................................................................. 64
Wyrażenia regularne ................................................................................................................ 65
Znaczenie symboli wyrażeń regularnych ......................................................................... 66
Tworzenie Celu witryny w Google Analytics.......................................................................... 69
Główny cel witryny internetowej ......................................................................................... 69
Kilka możliwych przykładów celów witryny: ..................................................................... 70
2
Mariusz Gąsiewski
www.ittechnology.us
Współczynnik konwersji ...................................................................................................... 70
Konwersja i współczynnik konwersji w Google Analytics ................................................. 72
Liczenie konwersji w sklepie internetowym ........................................................................ 72
Współczynnik konwersji w stronach, które nie są sklepami internetowymi ....................... 73
Odwiedzenie podstrony jako cel ...................................................................................... 73
Strony/odwiedziny jako cel .............................................................................................. 73
Czas na witrynie jako cel ................................................................................................. 74
Konfigurowanie Celów w Google Analytics ................................................................... 74
Rodzaje celów w Google Analytics ..................................................................................... 75
Docelowy adres URL ....................................................................................................... 76
Czas spędzony na witrynie ............................................................................................... 80
Strony/odwiedziny ........................................................................................................... 80
Cele w interfejsie Google Analytics..................................................................................... 81
Zaawansowane użycie celów ............................................................................................... 84
Śledzenie konwersji dla różnych źródeł ruchu..................................................................... 87
Które źródło ruchu będzie uznane za źródło konwersji Google Analytics ...................... 87
Jak Google Analytics rozpoznaje wizytę użytkownika ?..................................................... 88
Czas życia ciasteczka konwersyjnego.............................................................................. 91
Poprawne dane z AdWords w Google Analytics ..................................................................... 92
Dane z konta Google AdWords w koncie Google Analytics............................................... 92
Konfiguracja konta Google AdWords i konta Google Analytics......................................... 93
Połączone konto Google AdWords i konto Google Analytics......................................... 93
Importowanie danych kosztowych z konta AdWords...................................................... 94
Aktywowanie funkcji automatycznego tagowania........................................................... 95
Jak Google Analytics rozpoznaje źródło odwiedzin ? ......................................................... 97
Różne opcje zaznaczania danych o kosztach ................................................................. 100
Dodatkowe funkcjonalności Google Analytics...................................................................... 101
Śledzenie wyszukiwarki wewnętrznej ............................................................................... 101
Raporty wyszukiwarki wewnętrznej .............................................................................. 103
Raporty AdSense w Google Analytics............................................................................... 112
Aktywacja raportów Google AdSense w Google Analytics .......................................... 113
Interfejs raportów AdSense w Google Analytics ........................................................... 115
Śledzenie zdarzeń ........................................................................................................... 118
Zaawansowana analiza danych w Google Analytics ............................................................. 119
Raporty niestandardowe ..................................................................................................... 119
Tworzenie raportów niestandardowych ......................................................................... 121
Wymiary i charakterystyki ............................................................................................. 122
Zaawansowane segmenty ................................................................................................... 122
Wbudowane Zaawansowane segmenty.......................................................................... 123
Przykłady zastosowania wbudowanych zaawansowanych segmentów......................... 124
Zaawansowane segmenty niestandardowe..................................................................... 126
Przykład zastosowania niestandardowych zaawansowanych segmentów. .................... 129
Filtry w Google Analytics ...................................................................................................... 131
Tworzenie filtrów ............................................................................................................... 131
Pola filtru............................................................................................................................ 133
Typy filtrów........................................................................................................................ 136
Filtry predefiniowane ..................................................................................................... 136
Filtry niestandardowe ..................................................................................................... 138
Google Analytics i inne kampanie reklamowe ...................................................................... 147
Parametry śledzenia kampanii reklamowych ..................................................................... 148
3
Mariusz Gąsiewski
www.ittechnology.us
Narzędzie do budowania adresów URL............................................................................. 149
Przykłady praktyczne śledzenia kampanii ......................................................................... 150
Jak sprawić, aby kampania nie nadpisywała cookie (ciasteczka) konwersyjnego? ........... 151
Jak działa parametr utm_nooverride=1? ........................................................................ 152
Uprawnienia użytkowników w Google Analytics ................................................................. 152
Dodawanie nowego użytkownika do konta Google Analytics .......................................... 153
Modyfikacja uprawnień w koncie Google Analytics ......................................................... 154
Google Analytics i zbieranie danych...................................................................................... 156
First party and third party cookies...................................................................................... 156
Jak Google Analytics zbiera dane ...................................................................................... 157
Kod ga.js na własnym serwerze ......................................................................................... 159
Zmiana nazwy podstrony w Treści .................................................................................... 159
Niestandardowa konfiguracja Google Analytics................................................................ 160
Zbieranie statystyk dla wielu subdomen za pomocą tego samego kodu........................ 160
Zbieranie statystyk dla wielu różnych domen za pomocą tego samego kodu................ 162
Modyfikacja kodu GATC przy badaniu kilku domen.................................................... 162
Zbieranie statystyk dla wielu domen i subdomen za pomocą tego samego kodu.......... 164
Modyfikacja kodu GATC przy badaniu kilku domen.................................................... 164
Jak działa przenoszenie cookies w Google Analytics ? ..................................................... 166
Śledzenie zdarzeń w Google Analytics .................................................................................. 167
Wykorzystywanie funkcji pageTracker._trackPageview ................................................... 167
Badanie linków wychodzących ...................................................................................... 168
Badanie wyjść przy użyciu banerów reklamowych ....................................................... 169
Minusy stosowania funkcji pageTracker._trackPageview ............................................. 171
Śledzenie za pomocą funkcji _trackEvent.......................................................................... 172
Realny wskaźnik odrzuceń jako przykład zastosowania Śledzenia zdarzeń...................... 174
Zmienne niestandardowe........................................................................................................ 177
Zmienne niestandardowe w Google Analytics................................................................... 178
Gdzie są pokazywane zmienne niestandardowe w Google Analytics ?......................... 178
Zmienne niestandardowe w raportach niestandardowych ............................................. 178
Jak tworzy się zmienne niestandardowe w Google Analytics ?......................................... 179
Poziomy interakcji użytkowników z serwisem .................................................................. 180
Modyfikacja ustawień w Google Analytics ........................................................................... 182
Dwa kody Google Analytics na tej samej podstronie ........................................................ 183
Zmiana czasu trwania wizyty ............................................................................................. 183
Zmiana czasu życia ciasteczka konwersyjnego ................................................................. 184
Ignorowanie określonego słowa kluczowego z wyszukiwarki .......................................... 184
Ignorowanie określonego przekierowania z witryny odsyłającej ..................................... 185
Ustawienie ilości zbieranych danych ................................................................................. 185
Zmiana nazw zmiennych śledzenie kampanii reklamowych ............................................. 186
Funkcjonalności Ecommerce w Google Analytics ................................................................ 187
Zastosowanie Google Analytics w sklepie internetowym ................................................. 187
Efektywność różnych źródeł ruchu internetowego ........................................................ 188
Raportowanie sprzedaży ................................................................................................ 188
Badanie i segmentacja wskaźnika konwersji ................................................................. 189
Czas życia klienta........................................................................................................... 190
Konfiguracja modułu Ecommerce w Google Analytics .................................................... 191
Wdrażanie modułu Ecommerce dla sklepu internetowego ............................................ 191
Wdrażanie modułu Ecommerce dla witryn poza Ecommerce ....................................... 195
Opisy parametrów formularza E-commerce .................................................................. 197
4
Mariusz Gąsiewski
www.ittechnology.us
Wskaźnik $ Index? ............................................................................................................. 198
Zastosowanie wskaźnika $Index .................................................................................... 198
Jak obliczać wskaźnik $Index? ...................................................................................... 199
Jak wykorzystywać funkcjonalności Ecommerce Google Analytics w witrynach spoza
sektora Ecommerce? .......................................................................................................... 200
Wysłanie emaila za pomocą znacznika „mailto” ........................................................... 201
Ściągnięcia pliku pdf ...................................................................................................... 201
Wysłanie emaila z formularza........................................................................................ 202
Wykorzystanie segmentacji w Google Analytics............................................................... 202
Podstawowa składnia funkcji utmSetVar....................................................................... 203
Praktyczne zastosowanie funkcji utmSetVar w sklepie internetowym.......................... 203
5
Mariusz Gąsiewski
www.ittechnology.us
Plik z chomika:
maryla_walczynska
Inne pliki z tego folderu:
przewodnik-po-google-analytics.pdf
(6132 KB)
Video Kurs PHP.part01.rar
(102000 KB)
Kurs_Dreamweaver_CS4__tutoria.pl.zip
(430111 KB)
Inne foldery tego chomika:
a-booki HASŁA jura
Camtasia
CEJROWSKI
Dokumenty
E A BOOKI MICHAŁ
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin