Kwestionariusz logopedyczny.PDF
(
60 KB
)
Pobierz
Dokument1
IMIĘ I NAZWISKO DZIECKA
DATA ZAPISU
WIEK ŻYCIA
………………………………………………
DZIEŃ
MIESIĄC
ROK
DATA URODZENIA
………………………
OSOBA WYPEŁNIAJĄCA:
…………………
…………………
…………………
…………………
…………………
…………
…………
…………
…………
…………
…………
…………
…………
…………
…………
…………
…………
…………
…………
…………
………………………………………………
KOMUNIKACJA WERBALNA
Lp.
TAK
NIE
CZASAMI
UWAGI
Warunki, aby rozwinęła się mowa,
wyraża:
-------
----------- ----------------
-----------------
1.
Intencje komunikacyjne wyrażone
gestami
2.
Wypowiedzi wyrażające zamiary
komunikacyjne
3.
Wypowiedzi o funkcji symbolicznej
– zabawa symboliczna
Badania motoryki artykulacji
---------- ----------- ----------------
-------------------
4.
Oddech :
* nieprawidłowy (np. spłycony,
przyspieszony…)
5.
Język:
(Załącznik nr 1)
---------- ----------
----------------
-------------------
* prawidłowy
* nieprawidłowy ( np. przerośnięty,
spastyczny)
6.
Wargi:
( Załącznik nr 1)
---------- ----------- ---------------
-------------------
* prawidłowe ruchy warg
*nieprawidłowe ruchy warg
7.
Prawidłowy zgryz
Badanie rozwoju mowy –
artykulacja:
---------- ----------- ----------------
--------------------
8.
Głuży ( bezwarunkowa,
przypadkowa artykulacja)
9.
Gaworzy
10.
Artykułuje głoski na zasadzie
echolalii bezpośredniej
11.
Artykułuje głoski na zasadzie
echolalii pośredniej
12.
Wymawia samogłoski w izolacji
(Załącznik nr 2)
13.
Wymawia zestawy samogłoskowe
np. „ao- uo- ei” , jeżeli inne to jakie:
14.
Potrafi naśladować wyrazy
dźwiękonaśladowcze
(Załącznik nr
3)
* prawidłowy
15.
Wymawia samogłoski w wyrazie
(Załącznik nr 4 )
16.
Wymawia spółgłoski
(Załącznik nr 5)
17.
Wymawia pojedyncze sylaby np.
ma, pa, ba, ta
18.
Łączy dwie sylaby np. ma- ma , ta-
ta, ba- ba
19.
Wymawia łańcuchy sylabowe np.
pa- ba- ma
jeżeli inne to jakie
20.
Wypowiada pojedyncze wyrazy
rozumiejąc ich znaczenie
21.
Używa wyrazów odpowiednich do
sytuacji
22.
Powtarza zwroty , fragmenty
piosenek
23.
Używa nieodpowiednich wyrazów w
zdaniu
24.
Wymawia zdania złożone z 2
wyrazów związanych ze sytuacją np.
Mamo daj.
25.
Wymawia zdania złożone z 3 lub
więcej wyrazów związanych ze
sytuacją
Badanie rozumienia mowy:
---------- ----------- ---------------
-------------------
26.
Reaguje na swoje imię
27.
Reaguje na zakazy
28.
Wie kogo/ co oznaczają słowa:
---------- ----------- ---------------
-------------------
* mama
* tata
29.
Wykonuje proste polecenia
30.
Adekwatnie do sytuacji wykonuje
gesty np. pa-pa
Badania ciągów słownych
---------- ----------- ----------------
--------------------
31.
Imiona własne
32.
Dni tygodnia
33.
Pory roku
34.
Nazwy owoców, warzyw
Badanie słuchu fonemowego:
---------- ----------- ----------------
-------------------
35.
Analiza słuchowa wyrazów:
---------- ----------- ----------------
------------------
* nagłos:
- dom, kura, baba,
* śródgłos:
- oko, Ola, kot
* wygłos:
- dom, las, noc
36.
Synteza słuchowa wyrazu:
* znaczące:
- kot, nos, sok, ule, lalki
* bezsensowne:
- kada, ceze, dade,
* inne
37.
Umiejętności językowe:
---------- ----------- ----------------
-------------------
* badanie systemu fonetyczno-
fonologicznego:
---------- ----------- ----------------
--------------------
- kierowana zabawa (obserwacja
zachowań języka w naturalnych
sytuacjach)
- badanie systemu semantycznego:
- rzeczowniki własne np. imiona
kolegów
- dni tygodnia
- nazwy owoców
- nazwy warzyw
- nazwy kolorów
* badanie systemu syntaktycznego: ---------- ----------- ----------------
-------------------
- co dzieje się na obrazku
* badanie operacji myślowych:
---------- ----------- ----------------
------------------
- umiejętność szeregowania
- umiejętność przeprowadzania
klasyfikacji
* badanie myślenia przyczynowo
skutkowego
---------- ----------- ----------------
-------------------
- myślenie symboliczne
- badanie pamięci:
- pamięć symultaniczna:
- zapamiętywanie dwóch
identycznych obrazków pokazanych
równocześnie
- zapamiętywanie serii układów figur
geometrycznych
* pamięć sekwencyjna:
---------- ----------- ----------------
--------------------
- zapamiętywanie dwóch obrazków
kolejno
zapamiętanych
- zapamiętywanie serii układów figur
geometrycznych
Ocena umiejętności pisania i
czytania:
---------- ----------- ---------------
--------------------
38.
Lateralizacja :
---------- ----------- ----------------
-------------------
* nieokreślona
* skrzyżowana
* zgodna
39.
Badanie umiejętności pisania
---------- ----------- ----------------
--------------------
* rysowanie palcem na piasku, w
masie
solnej
* rysowanie po śladzie
* obrysowywanie konturów
* rysowanie według wzoru
* dorysowanie brakujące części na
ilustracji
* potrafi pisać
* potrafi przepisywać
* pisze ze słuchu
* potrafi podpisać się
40.
Badanie umiejętności czytania:
---------- ----------- ----------------
--------------------
* potrafi czytać:
- samogłoski:
---------- ----------- ----------------
-------------------
powtarzanie
rozumienie
nazywanie
- odczytywanie sylab otwartych : ---------- ----------- ----------------
-------------------
powtarzanie
rozumienie
nazywanie
- odczytywanie sylab
zamkniętych:
---------- ----------- ---------------
--------------------
powtarzanie
rozumienie
nazywanie
- czytanie sylab otwartych i
zamkniętych:
---------- ----------- ----------------
--------------------
powtarzanie
rozumienie
nazywania
- samodzielne globalne
odczytywanie
wyrazów
- samodzielne czytanie tekstów
LEGENDA:
TAK
- Bardzo dobrze opanowana umiejętność komunikacji werbalnej ( pisania lub czytania) –
3 pkt
CZASAMI
- 1p. - Poprawnie opanowana umiejętność komunikacji werbalnej ( pisania lub czytania) –
1
pkt
NIE
- Całkowity brak umiejętności komunikacji werbalnej ( pisania lub czytania) –
0 pkt
SKALA:
KOMUNIKACJA WERBALNA
100% - 71 % - 110 – 79 p Dobrze opanował umiejętności komunikacji werbalnej.
70 % - 41 % - 78 – 46 p Poprawnie opanował umiejętności komunikacji werbalnej.
40 % - 0 % - 45 – 0 p Słabo rozwinięta lub całkowity brak komunikacji werbalnej.
UMIEJĘTNOŚĆ PISANIA:
100% - 71 % - 20 – 15 p Dobrze opanował umiejętność pisania .
70 % - 41 % - 14 – 8 p Poprawnie opanował umiejętność pisania.
40 % - 0 % - 7 – 0 p Słabo rozwinięta umiejętność pisania lub całkowity jej brak .
UMIEJĘTNOŚĆ CZYTANIA:
- samodzielne odczytywanie
wyrazów
100% - 71 % - 38 – 26 p Dobrze opanował umiejętność czytania .
70 % - 41 % - 25 – 15 p Poprawnie opanował umiejętność czytania .
40 % - 0 % - 14 – 0 p Słabo rozwinięta umiejętność czytania lub całkowity jej brak .
ZAŁĄCZNIKI:
Załącznik nr 1
BADANIA MOTORYKI ARTYKULACJI
Próby języka
Próby warg
Załącznik nr 2
KWESTIONARIUSZ DO BADAŃ ARTYKULACJI SAMOGŁOSEK W IZOLACJI
Załącznik nr 3
KWESTIONARIUSZ DO BADANIA WYRAZÓW DŹWIĘKONAŚLADOWCZYCH
Naśladowanie odgłosów z przyrody;
Naśladowanie odgłosów zwierząt;
Naśladowanie odgłosów pojazdów.
Załącznik nr 4
KWESTIONARIUSZ DO BADANIA ARTYKULACJI SAMOGŁOSEK W WYRAZACH
Załącznik nr 5
KWESTIONARIUSZ DO BADAŃ ARTYKULACJI SPÓŁGŁOSEK
Wargowe: ( p, p, b, b, m, m);
Wargowo – zębowe: ( f, f, v, v );
Przedniojęzykowo – zębowe: ( t, d, s, z, c, dz, n, ł);
Przedniojęzykowe- dziąsłowe: ( sz, cz, rz, dż, l , l, r);
Środkowojęzykowe: ( ś, ż, ć, dź, ń, j);
Tylnojęzykowe: ( k, k, g, g, ch, ch
)
Opracowanie: mgr Alicja Mazur
Plik z chomika:
spodpowieki
Inne pliki z tego folderu:
Jak zadziwić przedszkolaka tym, co świeci, pływa, lataJesień.zip
(18153 KB)
Jak zadziwić przedszkolaka tym, co świeci, pływa, lata lato.zip
(20265 KB)
Jak zadziwić przedszkolaka tym, co świeci, pływa, latawiosna.zip
(4368 KB)
Jak zadziwić przedszkolaka tym, co świeci, pływa, lata zima.zip
(19070 KB)
35.jpg
(218 KB)
Inne foldery tego chomika:
ALVAREZ Bóg Bestia Studium samobójstwa
ankiety
autoprezentacja
Czasopisma ,artykuły
Dokumenty
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin