2008-01-wycieczka-klucz-odpowiedzi.pdf

(113 KB) Pobierz
272521926 UNPDF
Plan testu Wycieczka
Kategoria umiej ę tno ś ci
Liczba
punktów
Waga
Numery zada ń
Czytanie
10
25%
1, 2, 3, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 16
Pisanie
10
25%
21I, 21II, 21III, 25I, 25II, 25III, 25IV,
25V, 25VI, 25VII
Rozumowanie
8
20% 5, 10, 19, 23I, 23III, 23IV, 23VI, 24I
Korzystanie z informacji
4
10%
4, 15, 17, 22
Wykorzystywanie wiedzy
w praktyce
8
20% 13, 14, 18, 20, 23II, 23V, 24II, 24III
Klucz odpowiedzi do zada ń zamkni ę tych
Numer zadania
Odpowied ź
1.
C
2.
A
3.
B
4.
B
5.
C
6.
B
7.
C
8.
D
9.
D
10.
C
11.
A
12.
A
13.
C
14.
A
15.
B
16.
B
17.
C
18.
C
19.
C
20.
B
272521926.051.png 272521926.059.png 272521926.060.png 272521926.061.png 272521926.001.png
SCHEMAT PUNKTOWANIA ZADA Ń OTWARTYCH ZAWARTYCH W ARKUSZU Wycieczka
Nu-
mer
zada-
nia
Numer
kryte-
rium
Kryterium
Liczba
punktów
Numer
standardu
Uczeń:
I
Pisze wypowiedź na temat, posługując się wskazaną formą wypowiedzi (kto?, kogo?, na co?, gdzie? i kiedy? zaprasza
– w pracy powinny być zamieszczone co najmniej 4 z podanych elementów).
0 - 1
2.1
21.
II
Formułuje wypowiedź ze świadomością celu – zaprasza na wystawę.
0 - 1
2.2
III
Dba o poprawność językową, ortograficzną i interpunkcyjną (dopuszczalny 1 błąd językowy).
0 - 1
2.3
22.
I
Udziela odpowiedzi, np.: Najbardziej odpowiedni dla tej grupy będzie seans pt. Gwiazda Betlejemska .
0 - 1
4.2
I
Zapisuje działania prowadzące do obliczenia długości ramienia trójkąta (0,7 długości podstawy):
0,70 · 1,20 lub 10
7
· 1,2
0 - 1
3.8
Uwaga! Ucze ń mo Ŝ e wykonywa ć obliczenia w cm .
Poprawnie oblicza długość ramienia: 0,84 m lub 84 cm .
II
Uwaga! Je Ŝ eli ucze ń wykonuje obliczenia w cm, a wcze ś niej ź le zamienił metry na centymetry, wówczas otrzymuje
punkt za realizacj ę tego kryterium, je Ŝ eli poprawnie obliczył 0,7 danej liczby.
0 - 1
5.5
23.
III
Zapisuje działania prowadzące do obliczenia długości obu ramion trójkąta: 2 · 0,84 m lub 2 · 84 cm
0 - 1
3.8
IV
Zapisuje działania prowadzące do obliczenia długości całej taśmy:
33 (2 · 0,84 m)= lub 33 (2 · 84 cm) = , lub 33 · 1,68 m = albo 33 · 168 cm =
0 - 1
3.8
V
Poprawnie oblicza długość taśmy: 55,44 m lub 5544 cm .
0 - 1
5.3
VI
Sprawdza wyniki z warunkami zadania i udziela odpowiedzi, np.: Zakupiono 56 m taśmy.
Uwaga: Je ś li ucze ń popełnił bł ę dy rachunkowe, ale dobrze zaokr ą glił do cało ś ci – przyznajemy punkt .
0 - 1
3.9
I
Zapisuje działania prowadzące do obliczenia czasu podróŜy:
1,5 h + 15 min + 20 min =
0 - 1
3.8
24
II
Wykonuje obliczenia: 125 min lub 2 h 5 min .
0 - 1
5.3
III
Oblicza czas dotarcia do celu podróŜy: 20 48 .
0 - 1
5.3
1
272521926.002.png 272521926.003.png 272521926.004.png 272521926.005.png 272521926.006.png 272521926.007.png 272521926.008.png 272521926.009.png 272521926.010.png 272521926.011.png 272521926.012.png 272521926.013.png 272521926.014.png 272521926.015.png 272521926.016.png 272521926.017.png 272521926.018.png 272521926.019.png 272521926.020.png 272521926.021.png 272521926.022.png 272521926.023.png 272521926.024.png 272521926.025.png 272521926.026.png 272521926.027.png 272521926.028.png 272521926.029.png 272521926.030.png 272521926.031.png 272521926.032.png
I
Pisze na temat; treścią sprawozdania jest wycieczka lub spacer połączony ze zwiedzaniem.
0 - 1
2.1
II
Wprowadza w pracy cechy sprawozdania: narrator (sprawozdawca) - uczestnik wydarzeń, czas i miejsce wydarzeń.
0 - 1
2.1
III
Chronologicznie (lub logicznie) układa wydarzenia.
0 - 1
2.3
IV
Dba o poprawność językową – dopuszczalne trzy błędy językowe.
0 - 1
2.3
Przestrzega norm ortograficznych – dopuszczalne trzy błędy.
25
V
Kryterium dla ucznia z dysleksj ą
Za wypowiedź komunikatywną (pomimo błędów w zapisie).
0 - 1
2.3
Przestrzega norm interpunkcyjnych (dopuszczalne 3 błędy).
VI
Kryterium dla ucznia z dysleksj ą
Zamyka myśli w obrębie zdania.
0 - 1
2.3
VII Dba o układ graficzny (przynajmniej dwa akapity) i estetykę zapisu.
0 - 1
2.5
Uwaga: Je Ŝ eli ucze ń (równie Ŝ z dysleksj ą ) napisze wypowied ź krótsz ą ni Ŝ 12 linii, nie otrzymuje punktów
za spełnienie kryterium IV, V, VI i VII.
2
272521926.033.png 272521926.034.png 272521926.035.png 272521926.036.png 272521926.037.png
KARTOTEKA DO ZESTAWU ZADA Ń PT. „Wycieczka”
Nr
zad.
Badana czynno ść ucznia
Nr
stan.
Liczba
pkt
Typ
zad.
Ucze ń :
1. wyszukuje w tekście informację o „Tripolisie”
1.1
1
WW
2. wyszukuje w tekście informację o Janie Heweliuszu
1.1
1
WW
3. odczytuje sens ostatniego akapitu
1.1
1
WW
4. wskazuje źródła informacji
4.1
1
WW
5. umieszcza daty w przedziałach czasowych
3.1
1
WW
6. wyszukuje w tekście informację o fontannie
1.1
1
WW
7.
odczytuje sens przenośny wypowiedzi (o Toruniu jako o Krakowie
Północy)
1.1
1
WW
odczytuje w tekście informację o przyczynach odchylenia się
Krzywej WieŜy
8.
1.1
1
WW
9. odczytuje i przetwarza informację o odchyleniu Krzywej WieŜy
1.4
1
WW
10. rozpoznaje charakterystyczne cechy figur
3.6
1
WW
11. odczytuje informację z mapy
1.4
1
WW
12. odczytuje informację z mapy – określa kierunek geograficzny
1.4
1
WW
13. wykonuje obliczenia dotyczące długości, posługując się skalą mapy 5.3
1
WW
14.
wykorzystuje w sytuacjach praktycznych własności elementów
środowiska
5.5
1
WW
15.
korzysta z informacji zawartych w ofercie biura podróŜy
dotyczących czasu trwania wycieczki
4.1
1
WW
16. odczytuje z tabeli informację o cenach biletów wycieczkowych
1.4
1
WW
17.
korzysta z informacji zawartych w ofercie biura podróŜy
dotyczących wzrostu kosztu wycieczki
4.1
1
WW
18. oblicza, ile razy jedna wielkość jest większa od drugiej
5.5
1
WW
19.
wskazuje wyraŜenie arytmetyczne prowadzące do obliczenia
róŜnicy kosztów
3.5
1
WW
20. wykonuje obliczenia dotyczące pieniędzy
5.3
1
WW
1
272521926.038.png 272521926.039.png 272521926.040.png 272521926.041.png 272521926.042.png 272521926.043.png
I. posługuje się formą zaproszenia
2.1 1
21.
II. formułuje wypowiedź ze świadomością celu – zaprasza na wystawę
2.2 1
KO
III. dba o poprawność językową, ortograficzną i interpunkcyjną
2.3 1
22. I. analizuje oferty mediów kierowane do dzieci
4.2 1 KO
I. zapisuje działanie prowadzące do obliczenia ułamka danej liczby
3.8 1
II. wykorzystuje w sytuacjach praktycznych własności liczb
5.5 1
III.
zapisuje działania prowadzące do obliczenia długości obu ramion
trójkąta
3.8 1
23.
RO
IV. zapisuje działania prowadzące do obliczenia długości całej taśmy
3.8 1
V. wykonuje obliczenia dotyczące długości taśmy
5.3 1
VI. sprawdza wyniki z warunkami zadania (zaokrągla do całości)
3.9 1
I. zapisuje działania prowadzące do obliczenia czasu podróŜy
3.8 1
24.
II. wykonuje obliczenia dotyczące czasu
5.3 1
KO
III. oblicza czas dotarcia do celu podróŜy
5.3 1
I. pisze na temat (sprawozdanie dotyczy wycieczki)
2.1 1
II. zamieszcza w wypowiedzi wyróŜniki typowe dla sprawozdania
2.1 1
III. chronologicznie lub logicznie porządkuje wydarzenia
2.3 1
25.
IV. dba o poprawność językową
2.3 1
RO
V. przestrzega norm ortograficznych
2.3 1
VI. przestrzega norm interpunkcyjnych
2.3 1
VII. dba o układ graficzny ( przynajmniej dwa akapity ) i estetykę zapisu
2.5 1
2
272521926.044.png 272521926.045.png 272521926.046.png 272521926.047.png 272521926.048.png 272521926.049.png 272521926.050.png 272521926.052.png 272521926.053.png 272521926.054.png 272521926.055.png 272521926.056.png 272521926.057.png 272521926.058.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin